Digitale filmcamera-vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 09:59

Ik kom er dus gister pas achter dat we een DIGITALE filmcamera hebben. En Restar staat op de film! Dus het leek me leuk om hier een kort filmpje van hem hier neer te kunnen zetten of een foto van het filmpje.
Maar nu had mijn moeder het erover dat je dan een kabeltje van 400 gulden (?????????!!! nog nooit zo'n duur kabeltje gezien maar okee ??????????!) nodig hebt om het op je pc te krijgen.

Wie weet hier meer vanaf?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:01

mmm lijkt me niet.
Mijn vriend heeft een digicam waar je korte filmpjes mee kunt maken. Die camera was 250 gulden en er zat een kabeltje bij. Nu weet ik natuurlijk niet of dat hetzelfde kabeltje is.
Succes, vraag het eens bij een PC of Foto zaak
Groetjes Petra

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 10:04

Ja, maar en dan, stel DAT ik zo'n kabeltje zou hebben. Kan ik die dan ergens in de PC pluggen en zo het filmpje op de pc zetten? Ik zou niet weten hoe namelijk. Errug ingewikkeld allemaal.
Wij hebben op het werk ook een digitale camera waarmee je ook korte filmpjes kunt maken, die komen dan rechtstreeks op diskette te staan. Dat is een stuk makkelijker Gaaaap

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:08

mm ja ALS je zo'n kabeltje hebt zat er waarschijnlijk bij de camera ook een CD of diskette. Dan moet je programmatje ff installeren.
Ik geloof dat het bij mij op de USB poort werkt (plat stekkertje) het kabeltje doe je daarin en de andere kant in de camera.
Je hebt stekkertjes die USB om kunnen zetten naar PCI dus mocht je geen USB hebben....
Het handigste is denk ik om even naar een PC of foto zaak te gaan en te vragen hoe het moet en wat je nodig hebt. dan weet je zeker dat je het voor die camera goed doet.
Succes!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 10:11

Hmmmmmm ja dan moet ik dat maar even doen. Of ik probeer de camera van het werk even te lenen en dan een filmpje van Restar maken en via de diskette hier op bokt zetten.
In ieder geval bedankt!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:26

Die digitale videocamera's hebben meestal een FireWire aansluiting en geen USB.. USB is een beetje veeeeeeeel te langzaam voor video..

Zo'n firewire kaartje kost denk ik iets van 200 piek ofzo? Best leuk, kan je de hele video op je harddisk zetten en gaan bewerken (of maar een stukje natuurlijk).

Meestal zit er ook wat videobewerk software bij zo'n FireWire kaart..

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 15:52

Zit er standaard bij zo'n camera niet wat bewerkingsapparatuur?