migraine --> afkeuren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:05

Ik heb ook migraine en het ruïneerd gewoon je leven op zijn zachtst uitgedrukt. Zelf ben ik al meerdere medicijnen verder, o.a. Imigran en Maxalt, maar op den duur werken ze niet meer. Ik kreeg zelfs het idee, dat je er vaker last van kreeg.

Ik wens je iig veel succes. Ik zou me ook niet af laten keuren als ik jou was. Ik doe er zelf ook alles aan om het enigszins verborgen te houden voor mijn werkgever, omdat ik niet anders beoordeeld wil worden. Ik heb ook al van alles geprobeerd, maar ik blijf zoeken, want dit is echt iets waar ik van af wil. Je leeft je leven maar voor de helft, omdat je de andere helft gewoon uitgeschakeld bent en je staat volkomen machteloos. Je leeft dus op een gegeven moment doorlopend met de angst van wanneer komt het weer. En het komt altijd wanneer je het absoluut niet kan gebruiken. Veel succes.

Kijk ook eens op: http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/migraine.htm

Daar staan nog meer links naar pagina's die je misschien kunnen helpen. Het is tevens wel emotioneel om een aantal verhalen te lezen, omdat het zo herkenbaar is (voor mensen die zelf migraine hebben): Het gevecht, de ontkenning en de machteloosheid.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:03

Echt rot voor je, ik heb in mijn omgeving mensen met migraine gehad en weet hoe erg het kan zijn. 1 van die personen is er na 10 jaar klachten vanaf door een bezoek aan een chiropraktiker. Hij bleek bepaalde zenuwen in de knel te hebben in zijn nek en na het bezoek aan zo'n man is hij van die klachten af. In de 10 jaar daarvoor heeft hij zo'n beetje continu pillen geslikt en kwam bij de huisarts niet verder, wonderlijk genoeg hielp die chiropraktiker direct. Helaas moet hij wel regelmatig (enige keren per jaar) terug omdat het terug komt. Ik wil niet zeggen dat dit een oplossing voor jou is maar je weet het nooit.

En het is al genoeg benadrukt: laat je alsjeblieft niet afkeuren, daar schiet je echt niets mee op.

Sterkte

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:40

Ik heb al heel wat jaren mirgaine, heel onregelmatig. De ene tijd drie in de week tot 5 aanvallen per dag (kluster, wat meestal bij mannen voorkomt) dan weer langere perioden nergens last van. Ik red me met een handvol paracetamol met cafeine. Ik zie het letterlijk aankomen ( sterretjes zien) en dan neem ik 4 a 5 paracetamol. Help bij mij goed kan dan toch nog enigzins doordraaien. Ik heb al meerdere medicijnen geprobeerd maar die waren voor mij erger dan de kwaal en de hoofdpijn werd meestal alleen uitgesteld. Tot nu toen heeft het mijn leven niet vergald, hoewel ik in een moeilijke periode met veel aanvallen het wel eens niet meer zie zitten hoor. Maar ik strijd er voor om zoveel mogelijk uit het leven te halen en daar hoort werken op dit moment gewoon bij, voor mij geen WAO.
Informeer en maak je eigen keuze, veel sterkte ermee.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:42

Als je dan o een aanval hebt, zit je neus dan ook een klein beetje verstopt?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 21:52

nee, heb ik geen last van.
Ik voel de aanval aankomen, maar dan is het al te laat, dan moet ik gewoon naar huis en mijn nest in.
Ik heb gehad:

Migrafin
Maxalt
Immigran neusspray
Heb nu zetpillen met een moeilijke naam die ik alleen in uiterste nood gebruik omdat ik daar echt K.O. van ga.
Ik ben een tijd gestopt met roken, koffie, thee, chocola, cola drink ik zowiezo niet.
Thee wel, als je geen koffie of warme choc mag, hoe moet je je dan warmdrinken?? (nee, alcohol mag ook niet Haha!)
Ik drink zelden alcohol, en als ik al drink is het 1 breezertje of 1 mixje.
Noten eet ik zelden
Ik probeer 4x in de week gezond te eten (lees, groente, aardappels, stukje vlees)
Ik heb een uitgebreid dieet gehad, ik ben 3 maanden met de pil gestopt, heb een scan gehad en ze hebben foto's van mijn hoofd gemaakt.
Mijn ogen zijn uitgebreid onderzocht ivm in mijn jeugd lui oog.
Bloed is onderzocht, allergie test gehad, en alles is gewoon goed!

Soms zit ik weleens te denken om het in de alternatieve geneeswijze te gaan zoeken, maar dan moet ik eerst even goed uitzoeken wat vergoed wordt en wat niet

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:06

Ik heb ook altijd vreselijke last van Migrane gehad ook met gezichtsverlies en uitvallingsverschijnselen (dus een arm of hand niet meer kunnen bewegen)Als ik op tijd was (dus op het moment dat ik vlekken ging zien) meteen 2 nerovennetjes nam kon ik het soms voorkomen,soms ook niet maar dan kon ik vaak slapen en na het slapen had ik alleen nog maar vreselijke koppijn maar de migrane (dus het overgeven, duizeligzijn en een kop die uit elkaarploft) was dan weg.
Soms wel 3 keer per week.
met een lichte aanval was ik 1 dag ziek met ene zware soms wel een halve week.

en toen ineens was ik bijna een jaar migrane vrij.. ik kreeg ene lichte aanval en ben nu ruim een jaar migrane vrij.
Ik kan echt niets bedenken dat ik aan eetpatroon etcetcetc ben gaan veranderenWl ben ik vlak voor mijn laatste echte zware aanval van baan gewisseld maar of dat het is? ook op school had ik het al?
kortom met mij was en is nooit wat fout geweest en toch had ik die aanvallen en nu ben ik er (afkloppen) van af.
Ik ga weer vreselijk laat naar bed zit uren achter de computer drink alcohol, eet chocola , alles wat de artsen verboden hebben maar het komt niet terug.
Ik kanz elfs weer in fel licht kijken of naar een discotheek zonder van dat geflikker en geknipper meteen weer doodziek te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:07

Prima schreef:
Als je dan o een aanval hebt, zit je neus dan ook een klein beetje verstopt?

wat betekend het als dat wel zo is?

Voor de rest ga ik met de rest mee.
Je krijgt je veel kans toch niet afgekeurd en zowel schiet dat weinig op, omdat je dan nog een aanval kan krijgen in je werktijd en je nog ziek moet melden.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:29

Ik had vanavond een migraine aanval en mijn neus zat ietsjes dicht. Nu het bijna weer weg is, is mijn neus ook weer open. Ik denk dat dat dan vanuit de holtes komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:32

Ik heb dat namelijk wel elke keer.
Dus vandaar dat ik het vroeg.
Van de holtes zijn bij mij al foto's gemaakt, maar dat was blijkbaar ok.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:34

Ik heb jarenlang gestreden en geleden door migraine, was het volkomen zat.
Ben in uiterste nood bij een homeopaat terecht gekomen, resultaat na wat homeopatische pilletjes een aanval van hier tot Tokio, 1 week lang, daarna ......... hooguit 1 per jaar, een kleintje die te bestrijden is met Ibuprofin 600 of een oogmigraine van hooguit een half uur.

Kan iedereen aanraden naar een homeopaat te gaan met deze klachten want migraine verziekt een groot deel van je leven.

succes Stef

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 07:09

Ik heb dus ook vaak migraines en wordt er soms echt gek van. Gelukkig heb ik de juiste medicijnen gevonden en die doen echt wonderen. Als ik een migraine aan voel komen neem ik mijn medicijnen en na een half uurtje ben ik migraine vrij. Kijk eens of je iets kan vinden om de pijn weg te krijgen. Anders zou ik niet weten hoe dat werkt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:06

runningkawa schreef:
Ik heb dat namelijk wel elke keer.
Dus vandaar dat ik het vroeg.
Van de holtes zijn bij mij al foto's gemaakt, maar dat was blijkbaar ok.

Bij mij was het gister zo dat het na drie uur een beetje weg was gezakt. op een gegeven moment haal ik mijn neus op en ik voel zo weer die hoofdpijn opkomen, vanuit mijn bijholte. Daarna hoorde ik drie korte geluidjes in mijn linkerbijholte van het ontsnappen van lucht, en toen zakte acuut die hoofdpijn. (ga nu lekker stomen, ligt al klaar; wil niet zo een keer zo een hoofdpijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:49

Prima, even een tipje; probeer dan niet te stomen met eucalyptus of menthol, maar kijk even of je het met kamille kunt redden. Door eucalyptus raken je holtes nl. weer geirriteerd, waardoor je morgen al weer meer last kunt hebben.
Kamille verzacht en reinigt.

Bij mij werkt het beter, ik heb het nl. ook diverse keren gehad, en merkte dat het van stomen met scherpe middelen veel eerder terugkwam.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:17

mmmm, ok, ik ga nog een keer stomen......meteen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:17

Sonja schreef:
Prima, even een tipje; probeer dan niet te stomen met eucalyptus of menthol, maar kijk even of je het met kamille kunt redden. Door eucalyptus raken je holtes nl. weer geirriteerd, waardoor je morgen al weer meer last kunt hebben.
Kamille verzacht en reinigt.

Bij mij werkt het beter, ik heb het nl. ook diverse keren gehad, en merkte dat het van stomen met scherpe middelen veel eerder terugkwam.


Klopt helemaal! Het enige wat echt helpt is stomen met kamille of salie. Al die andere bijtende troep zorgt alleen maar dat je slijmvliezen geirriteerd raken en maak je het alleen maar erger.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:17

trouwens, stoppen met roken zou ook wel eens kunnen helpen voor mij

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:19

Ik heb alleen camillethee gevonden, is dat goed? (gooi er wel drie zakjes in en als ik uitgesnoven ben, dan drink ik het wel op Knipoog