wat geeft jullie de zin voor het leven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 14:01

Zin van het leven, of de onzin ervan?

Geen idee. Ik probeer zo te leven dat ik het leuk vindt en andere geen of weinig last van mij hebben.

In relatie met godsdienst is er voor bij absoluut niet, zie niet in dat dat enig toevoegende waarde zou hebben in het gevoel wat ik nu heb.

Ik ben nu toch echt wel happy. Goede baan, waardoor ik een eigen huis heb, vier leuke katten en een super paard. Kan het allemaal net aan betalen en zou ze zeker niet willen missen. Waar leef ik voor? Om een goede evenwicht te vinden tussen verplichtingen en leuke dingen. Werk om de leuke dingen te kunnen doen moet ook leuk zijn. En de leuke dingen, zoals paard, moet ook leuk zijn anders zit ik in mijn vrije tijd nog met een bokkepruik. Zin van het leven is, denk ik, voor mij het zo leuk mogelijk en evenwichtig mogelijk te hebben.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 14:28

"De enige morele opdracht die de mens heeft, is dat zijn zoektocht naar het geluk niet ten koste gaat van het geluk van de ander."
- Cees Buddingh

Misschien kan je dit als inslag voor je betoog gebruiken. Eerst wat voorbeelden dat mensen hier vaak aan voorbij gaan. Daarna zet je uiteen dat je er niet achter bent wat de zin van het leven is.(misschien ben je/zijn we daar nog veel te jong voor) Maar dat je die uitspraak iig probeert te verwezenlijken. Gewoon proberen een goed mens te zijn dat is soms al moeilijk genoeg!!
succes

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 14:36

ik zal wel een hoger doel dienen wat ik niet begrijp. Elke dag kan de laatste zijn. Ik leef redelijk bij de dag. Plan ook singen, kijk ook wel naar de lange termijn, maar dat overheerst niet mijn leven. Lekker bij de dag. gelukkig met mijn werk, vriend, pony en leven.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:21

ruiterinrust schreef:
"De enige morele opdracht die de mens heeft, is dat zijn zoektocht naar het geluk niet ten koste gaat van het geluk van de ander."
- Cees Buddingh


Wat een ontzettend mooie uitspraak! Ik heb een variant hierop als leefregel:

Doe waar je jezelf prettig bij voelt, zolang dat niet ten koste gaat van het welzijn van anderen.

En dat betekent niet dat je vooral voor anderen leeft en pas daarna voor jezelf. Jij bent de enige die 24 uur per dag met jezelf moet optrekken, dus kun je er maar beter voor zorgen dat je een fijn leven hebt. Alleen moet het geen 'ikke ikke ikke en de rest kan stikke' worden. Geven en nemen, en daar een evenwicht tussen vinden. Een mooi streven, vind ik zelf. Lachen

Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 20:07

mijn zin in het leven is er vandoor gegaan

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 10:58

mijn zin van het leven
het is nu mijn tijd nog niet dat heb ik 4 jaar terug meegemaakt
ik ben uit mijn coma gekomen omdat het mijn tijd nog niet was!
ik weet op dit moment dat ik leef voor mij zelf
voor wat ik wil bereiken
ik leef niet alleen voor mijn paard en ik leef voor wat ik later wil

ik zeg altijd: geniet van elk moment dat je hebt want voor je het weet
ben je er niet meer!!!!!!!

beetje vaag verhaal geworden sorry

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 11:05

Mijn zin van het leven is mijn paardje Bokai, en mijn droom om later als pikeur te gaan werken en misschien een beetje mijn familie maar de paardjes zijn echt nummer 1