Onze piepje is niet meer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Onze piepje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 16:00

Had ik pas nog een leuke kippereportage bij in the picture gezet, maak ik vandaag de moeilijke beslissing dat het met onze gehandicapte kip zo niet langer kan en ze is er niet meer.
Piepje was geboren met spreidpoten, of heeft ze later gekregen dat weten we niet helemaal maar ze zat de laatste 2 weken appart in een hokje en haar pootjes hadden we bij een gebonden zodat ze beter zou kunnen lopen. (zie de foto)
Afbeelding
Sinds gisteren heeft ze niet meer gegeten en vandaag ging het helemaal niet meer.
Ze was helemaal vies vanachter omdat ze alleen maar zat en haar leuke stemmetje liet ze ook niet meer horen.
De touwtjes waren weer stuk dus moest ze soms verschrikkelijk worstelen.
Ik heb 10 minuten geleden besloten dat dit lieve beesje uit haar lijden moet worden verlost en dat is ondertussen ook gebeurd.
Weet je wat nou het rare is, voor veel mensen is een kip gewoon een kip.
lekker om op te eten, vind ik trouwens ook hoor maar ik zit nu wel met tranen in mijn ogen achter de pc.
Ondanks alles kan je toch veel om zo'n beesie gaan geven en ik zou het mezelf nooit vergeven al sik haar hat laten zitten en had gewacht tot ze of van pijn was doodgegaan of van de honger.

Rust zacht lieve Piepje, ik zal je zeker missen.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:04

Ach arme piepje Huilen

gecondoleerd...

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:36

He, wat erg. Dat heb ik ook altijd met mijn eigen kippetjes (zie profiel). Als ze ziek zijn en dan dood gaan, breekt mijn hart ook, dan kan ik echt een potje staan janken.
Maar als ze geen eitjes meer leggen na 2 jaar ofzo, en ze hebben een mooi leven gehad, doet mijn schoonma ze ook de pan in.
Gelukkig weet ik wel dat mijn kipjes dan een superdeluxe en goed leven hebben gehad en dan kan ik er wel mee leven dat ze de pan in gaan (een lekker scharreleitje hoort erbij, toch?)

Gecondoleert met je Piepje.

(mijn kipjes heten trouwens *zo heeft mijn vriend ze genoemd* Kippensoep, kippenragout, kipsaté *die vind ik het leukst* kiprollade en kipcordonbleu) Haha!

Toos paardloos

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:42

Bij Omar zijn ook kipjes en dat is ook heel zielig als er een ziek is hoor. Het zijn ook dieren. Ook aan zulke dieren kan je je hechten!!

Sterkte.

:evaw:

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:37

Sterke met piepje! Wel leuke naam, trouwens hihi.

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:53

het is nooit leuk als een dier dood gaat. Zeker niet als het zo'n zorgenkindje was als jouw piepje.
kan me voorstellen dat je je rot voelt. Maar je hebt gedaan wat het beste is. Ze heeft vast een leuk leventje gehad.

זכור

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 23:43

Arme Piep,
ze heeft gelukkig nog wel een leuk leventje gehad, ik denk dat ze maar op weinig adresjes zo'n kans had gekregen...
En je kan zo kip moeilijk in een rolstoel zetten natuurlijk Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 00:57

Arm Piepje... maar ze heeft het vast goed gehad bij jou! Sterkte joh, afscheid nemen van een huisdier is nooit leuk...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 19 bezoekers