een van onze katten is doodgereden...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

een van onze katten is doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 14:56

We hadden 2 jonge katten en een van hen is gisternacht dood gereden, we wonen vlakbij een drukke weg dus het was te verwachten, maar die katten kwamen er nooit dus dit was wel onverwacht.
Ik heb m niet meer gezien maar mn pa heeft m van de weg gehaald en begraven.
Dus ben nu een beetje down... Verdrietig
Maar gelukkig hebben we die andere jonge kat nog! (we hebben nog 2 oudere katten maar die weten wel dat ze uit de buurt van de weg moeten blijven...gelukkig!)


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 15:17

Ja,ik weet het.Mijn vader reed er vanmorgen langs en toen zei hij thuis al dat er bij jullie een kat was doodgereden,een rode.
En vanmiddag zei Albertina dat het de kleine rode was,
k vind het echt heel zielig.

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 15:21

Wat rot voor je. Maar gelukkig heb je die andere 2 katten nog. Maar het is nooit leuk als zo iets gebeurd met een van je katten. Maar dat is ook wel een supergroot nadeel van zo'n drukke weg.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 15:34

ow wat sneu. Helaas niets aan te doen. Normaal kijken ze wel uit voor verkeer , maar soms zie je ze ineens de weg over rennen. Maar die jonge katten moeten ook nog veel leren.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 11:42

Binnen houden dan maar, anders is het een kwestie van tijd dat die andere ook dood gereden is.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 13:06

Jeetje, dat is l*llig.. doet altijd pijn, zoiets.

Prima; ik vind binnenhouden 3x niks. Dan leeft je kat misschien wel langer, maar heeft hij dan een leuk leven? een kat is er niet op gemaakt om binnen te zitten. Die van ons zitten practisch altijd buiten, en ze zouden ook niet anders willen. Ik vind dat je je kat dan beter een prettig *buiten*leven kan geven , met het risico dat er een keer zoiets gebeurd als dit, dan hem zijn hele leven beschermt op te sluiten.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 13:11

Jeetje wat naar zeg.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 13:34

Als je van jong af aan de beesten binnen houd weten ze niet beter. Ik vind als je dat zielig vind, het egoístisch om dan zo een 'huis'dier te nemen. Dan moet je ze niet nemen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 13:47

Prima schreef:
Als je van jong af aan de beesten binnen houd weten ze niet beter. Ik vind als je dat zielig vind, het egoístisch om dan zo een 'huis'dier te nemen. Dan moet je ze niet nemen.


Katten zijn buitendieren, en zolang we ze hebbne zijn ze al gewoon buiten, het zijn bij ons meer boederij-katten, alleen het grote nadeel is die grote weg. Ze zijn wel bij ons geboren dus hun moeder heeft ze waarschijnlijk ook wel 'geleerd' dat ze daar niet moeten komen maar ja een jonge kat doet vaak gekke dingen die m fataal kunnen zijn...
Ze worden hier ook met regelmaat bijna plat gestampt door de paarden want ze rennen zo onder en tussen de benen door, maar ze zijn er niet bang voor omdat ze er mee zijn opgegroeid die 2 oudere katten die we hebben komen echt niet in de stallen of ook maar in de buurt van de paarden.

Dat andere jonge katje miste zn broertje vanochtend trouwens wel zichtbaar, dus mocht ie vandaag even in huis, mn ouders hadden zelf medelijden en lieten m mooi binnen maar hij zat ook zo sneu te miauwen de hele tijd Verdrietig

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 14:31

Mijn katten zitten ook binnen,en hebben nergens last van.
je maakt er zelf een binnen of een butienkat van.
Die van mij weten niet beter dus met katten horen buiten en al dat soort onzin laat nergens op!

Maar even on-topic erg zielig dat hij doodgereden is hoe oud was hij eigenlijk?
Neem aan dat als hij nog erg klein was je hem niet buiten laat lopen,als je weet dat er een drukke straat is?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 14:47

wendy1 schreef:
Mijn katten zitten ook binnen,en hebben nergens last van.
je maakt er zelf een binnen of een butienkat van.
Die van mij weten niet beter dus met katten horen buiten en al dat soort onzin laat nergens op!

Maar even on-topic erg zielig dat hij doodgereden is hoe oud was hij eigenlijk?
Neem aan dat als hij nog erg klein was je hem niet buiten laat lopen,als je weet dat er een drukke straat is?


Sorry hoor maar dan zou je dus inprencipe je paard ook wel binnen kunnen houden Verward maar dat schijnt weer heel anders te liggen...

maargoed ik heb niet zoveel te willen want mijn ouders bepalen of ze binnen of buiten mogen. Van mij mogen ze best binnen, maar ja mn ouders willen ze niet binnen hebben. Bovendien zijn het boederij katten en ze hebben t buiten (lees: in de paardenstallen) prima naar de zin.

T katje was een paar maanden oud 6 ofzo schat ik. Ze zijn al vrij snel naar buiten gegaan want hoe sneller ze alles leren hoe beter en in t begin kon hun moeder ze buiten ook wegwijs maken! (ze zijn jongkies van een andere kat van ons) En t gekke is dat ie anders nooit bij de weg kwam en nu moest ie daar blijkbaar wel wezen maar joost mag weten waarom. Ik vind het tot nu toe t zieligst voor zn zusje die nu zielig achterblijft, want ze waren de dikste maatjes!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 14:54

6 maanden is al een aardige leeftijd,en zeker als je een boerderij heb waar ze lopen.
Jij zegt een hele druke straat dus ik denk gelijk aan de stad.
Ik woon zelf in een appartement,en laat mijn katten niet buiten,ook omdat ze hier zeker wordne doodgereden met die mallooten hier.

En ja paarden liggen toch weer anders,maar oke daar gaan we maar niet op door,anders hebbenw e het dalijk ook over konijnen en cavia's.

Het is erg dat hij dood is en zielig voor die andere,maar er lopen toch wel meer katten,waar zijn zusje mee verder kan?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:32

Prima schreef:
Als je van jong af aan de beesten binnen houd weten ze niet beter. Ik vind als je dat zielig vind, het egoístisch om dan zo een 'huis'dier te nemen. Dan moet je ze niet nemen.


ik vind het egoístischer om een kat binnen te houden.. maar goed, dat is altijd je eigen mening Lachen

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:35

Dan moet je ook niet erom malen dat hij of zij dood gereden wordt
Eigelijk is het sowieso egoistisch om dieren te hebben in je huis.
Maar dat bedoelde je niet.


strikt genomen:
Kijk een dier kan niet kiezen tussen wat goed voor hem is of slecht voor hem is (de snelweg of zo). Dus dat moet jij voor hem doen. Die keuze maak je door hem niet bij een weg te kunnen laten. Als je dat wel doet, dan heb je gefaald om goed voor hem te zorgen. Door hem daarentegen binnen te laten ga jij beredeneren voor die kat dat het voor hem dus eigelijk slechter is (gelukkig beredeneren katten niet, helemaal niet als ze niet beter weten) en dus egoistischer. Maar je red hem van een brute dood, die vroeg of laat zal komen. Wat is dus egoistisch? Binnen laten of naar buiten gooien?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:32

Volgens mij is hier al eerder een verhitte discussie over gweest, moet je eens opzoeken met de zoekfunctie.......

banketstaaf voor je kat ,maar ik vind ook dat ze beter binnen kunnen blijven, ook met het oog op andere dingen zoals schijt in je tuin enzo. Ging het ook over in dat andere topic. Is al wel een tijdje geleden trouwens.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:41

Prima schreef:
strikt genomen:
Kijk een dier kan niet kiezen tussen wat goed voor hem is of slecht voor hem is (de snelweg of zo). Dus dat moet jij voor hem doen. Die keuze maak je door hem niet bij een weg te kunnen laten. Als je dat wel doet, dan heb je gefaald om goed voor hem te zorgen. Door hem daarentegen binnen te laten ga jij beredeneren voor die kat dat het voor hem dus eigelijk slechter is (gelukkig beredeneren katten niet, helemaal niet als ze niet beter weten) en dus egoistischer. Maar je red hem van een brute dood, die vroeg of laat zal komen. Wat is dus egoistisch? Binnen laten of naar buiten gooien?


tja goed, het hangt ook af van waar je woont. Wij wonen niet naast een 'snelweg' , maar in een hele rustige wijk aan het bos.
Trouwens, met 'als ze niet beter weten is het niet zielig' zeg je ook wat, want de meeste mensen krijgen hun kat via een ander.. en in onze gevallen waren dat altijd al 'buitenkatten'. Dus die wisten wel degelijk 'beter'.

Het is ook net hoe je het formuleert, 'binnen laten en buiten gooien. Zo komt het over alsof iedereen die te lui is om aandacht aan zijn kat te besteden hem maar naar buiten zwiept. Dat is krom..

Maar goed, hier kom je toch niet uit Knipoog, en bovendien heel erg offtopic. Want hoe je het ook wendt of keert, het blijft zielig dat de betreffende kat uit dit topic is doodgereden, of het nou 'je eigen schuld' is of niet.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:46

Ik vind een paard binnen houden erger: een stal is maar erg klein voor zo'n groot dier. Een kat heeft binnen in verhouding veel meer bewegings ruimte. Het is inderdaad wel een keuze die je maakt ja. Maar als jij zoveel van je kat zou houden als ik van mijn hondje, dan liet je hem niet buiten. Ik zit zelf werkelijk maanden in zak en as als ik mijn hondje verlies.

De hond is de betere mens

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 10:30

ja ik wil de katten ook wel binnenhouden maar ik heb niet veel keuze he?! mijn ouders willen ze niet binnen dus...
Maar voor het topic nog meer uit de hand loopt... Ik ben gewoon ff down dat ie overreden is en dat mag toch?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:37

Wat erg zeg, sterkte!

Jaren geleden was één van onze (zelfgefokte) katten ineens niet thuis gekomen. Na een paar dagen hebben we overal advertentie's geplaatst dat hij vermist was, amivedi gebeld, de politie, maar zonder resultaat. Nog weer een aantal weken later belde mijn moeder weer naar de politie en toen kreeg ze heel toevallig de politieagent aan de telefoon die hem had gevonden, hij was ook doodgereden. En het was zo'n mooie kat, met een enorme pluimstaart. Verdrietig
Ik had hem Mystique genoemd, maar eigenlijk noemden we hem altijd Aapje.

Ik vind trouwens dat katten wel buiten horen. Honden en paarden dat is een ander verhaal, die komen alleen onder begeleiding buiten of in afgesloten ruimtes (weide, bak). Maar een kat is een heel ander soort dier, en ik vind dat je zo'n dier de ruimte moet gunnen waar hij recht op heeft.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:51

Ook honden hebben behoefte aan rennen en uitloop. Honden hebben vaak erg veel energie. Ik snap niet waarom men vindt dat honden altijd maar aangelijnd moeten lopen en katten los lopen. Het zijn allebei levende wezens met energie die ze kwijt moeten. Nee, ik vind niet dat er in dat opzicht verschil is. Overigens vind ik niet dat een hond over straat moet lopen zonder eigenaar: ik vind dat erg onverschillig naar de hond toe. Kennelijk vindt de eigenaar het niet erg als de hond aangereden wordt. Eigenlijk geldt dat dan toch ook voor katten? Het is ergens zielig. De dieren worden aan hun lot over gelaten, al zullen ze dat zelf niet zo ervaren.

De hond is de betere mens

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:18

Heel veel sterkte!!! Ik heb het ook meegemaakt met een kat van mij, het is zo verschrikkelijk!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, _kimm, Anouk_H, Ashleytjuhh, Besje, Eefje_Sammy, GrapeshotBot, heidiLOVER, IASCrawler, Iccc, janneke_S, katinker, koenlover, Lisewiesje, luxx, Marcella, MarjanB, Miran, Momo94, Paloma_Janet, sassefras, Sjokki, Sorro, Thami, TheNovelist, thequeensmum, winnetou4502, xSCWx en 56 bezoekers