modemprobleem

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 11:12

Hoi, ik weet niet of hier iemand zit die snapt hoe dit werkt.
Wij hebben ISDN, 2 lijnen 4 nummers.
2 nummers voor het bedrijf
1 prive
1 fax
Het modem van de internetcomputer staat nu op 1 van de bedrijfsnummers. Heel onhandig, want hoewel ik meestal internet als het bedrijf gesloten is, kunnen mensen dan niet het antwoordapparaat afluisteren. Er komen klachten over.
Hoe krijg ik het modem op een andere lijn?


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 11:37

Misschien een heel dom antwoord maar volgens mij hoef je alleen maar de stekkers te verwisselen.
Snap je?
Ik zie dat het erg onlogisch is uitgelegd dus doe ik het nog eens.
Je haalt de stekker die van de modem is uit het stopcontact (niet uit de modem) en stopt die in een ander stopcontact.
Groetjes!


_________________
<i> "You must be the change you wish to see in the world." -- Mahatma Ghandhi </i>

<b> Nog steeds bedankt Lovley! </b>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef.. op 2001-06-09 12:39 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41631
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 11:47

Huh?
Vreemd.. Dit hoort niet te kunnen eigenlijk.

ISDN zit een beetje vaag in elkaar. Of ja, eigenlijk niet vaag, maar helemaal anders dan de normale analoge lijnen.

Het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik iets met ISDN gedaan heb maar 'k zal een poging wagen het een beetje uit te leggen.

Je hebt bij ISDN dus een aantal verschillende diensten (ISDN-data, ISDN-Voice, ISND-Fax, Analoog en nog een paar). Ieder apparaat reageerd op een bepaald type dienst. Een ISDN-Telefoon reageerd alleen op oproepen die als dienst 'ISDN-Voice' hebben, een ISDN-kaart die ook verbindingen accepteerd reageerd alleen op 'ISDN-Data'.

Verder is het dat er bij een oproep behalve die dienst ook het nummer meegestuurd wordt. Een ISDN telefoon reageert dan alleen op oproepen voor zijn nummer en die als dienst 'ISDN-Voice' hebben.

Hmm, wacht Lachen Ik heb je berichtje nog eens door zitten lezen en ik gok dat je een 'normaal' analoog modem gebruikt om in te bellen?? Waarom hebben jullie geen ISDN-kaart? Dan ben je in 1x van dit gezeur af..

Maar goed, als je dus een modem hebt dan heb je tussen de ISDN lijn (die binnenkomt op dat beige NT1 kastje van de PTT) en jou modem nog een zogenaamde TA-adapter zitten (of hoe heten die krengen ook al weer). QuatroVox enzo heten die dingen bij de PTT. Meestal een zwart kastje waar een ISDN lijn ingaat en 2 of 4 analoge lijnen uitkomen.

Dat kastje zet je digitale ISDN signalen (waar een analoge telefoon of modem niets mee kunnen) om naar analoog telefoon spul.

Dat kastje is ook het ding dat reageert op die ISDN nummers en dienstkenmerken.

Je moet dus de handleiding van dat ding maar eens zoeken en dat kastje dan zo instellen dat b.v. de lijn waar je modem aan hang nooooit gespreken aan kan nemen, of je maakt het zo dat er 2 lijnen zijn die op hetzelfde nummer reageren.

Maar dat kan dus alleen als je modem niet in dezelfde poort van je TA-adapter zit.. Als het antwoord apparaat en de modem aan dezelfde kabel zitten dan gaat dit allemaal niet lukken Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Robert

Berichten: 58
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 14:14

Als je een ISDN-modem hebt, kun je simpel bij de instellingen (van dat modem) aangeven op welk telefoonnummer je uit wilt bellen voor de telefoonkosten (want die worden nu door het werk betaald).

Maar, volgens mij bedoel jij dat jullie toch in gesprek zijn wanneer er geinternet wordt (op zaak-nr), kun je ook je PC via de Fax laten lopen. Kosten nog steeds voor het bedrijf, en niet persoonlijk in gesprek. Als iemand faxt, probeerd ie toch een aantal keren overnieuw.

Dus, wil je een gespecificeerde oplossing, dan zul je met meer details moeten komen! Lachen

Succes,
Robert.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Binck8, Bnet, Esplen, Fling, fokfanaat, Jet, lastig, LiDi, Nustice, Priscilla27, roucha1 en 47 bezoekers