Help=computer probleem.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Help=computer probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 12:05

Ik zit met een probleem.

Als ik me cdrom in me cdromspeler doet start hij niet op.Hij doet gewoon helemaal niks.Dit is bij alle cdroms zo.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn en weet hoe je het moet verhelpen.


Bedankt,groetjes Vivian


germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:40

ga eens kijken of de cdrom wel gelezen wordt. Dit kan in explorer/verkenner. En anders heb je in het startmenu nog altijd run...
Wil het dan ook niet, dan ligt het aan de hardware.
Kabeltje los? kan de laser nog wel CD's lezen? Draait de cd wel? draait de cd ook soepel (dus zonder horten en stoten).
Doet dezelfde Cd het wel in de DVD-speler of de brander? Ik heb thuis vaak problemen met zelfgebrande Cd's, die zijn toch minder stabiel, moeilijker te lezen, sneller krassen erop enz.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:50

Als je met Windows XP werkt is het mogelijk dat je het in het keuzeveld "wat wil je doen" een keer op geen actie ondernemen hebt geklikt. Waarschijnlijk staat automatisch afspelen op uit. Ga in de verkenner op de cd-rom schijf staan, en klik met je rechtermuisknop kies voor eigenschappen en kijk even bij automatisch afspelen. Als je met een andere windows werkt zit het ook onder eigenschappen maar dan moet je zelf even kijken hoe dat zit.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 15:00

Maar als ik me cd er in doet,zie ik normaal bij mij computer een logo van dat spel staan,die staat er nu ook niet Verward

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:23

Dan draait ie niet, of wordt niet gestart. Heb je hem wel op autorun staan?
Kun je vanuit verkenner wel de inhoud van de cd bekijken?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:27

ik denk dat ze bedoelt dat de autorun niet meer opstart. Doet hij het wel via "deze computer"?

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 17:10

Sypheron schreef:
ik denk dat ze bedoelt dat de autorun niet meer opstart. Doet hij het wel via "deze computer"?


Nee hij doet gewoon echt helemaal niks.Hij start niks op en je ziet ook helemaal niks verander.

Zou hij gemaakt moeten worden Verward

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:50

denk t dan wel, misschien zit er een kabeltje binnen in de cd-rom speler los. heb ik ook gehad dan doet ie helemaal niks meer

The Future Belongs To Those Who Believe In The Beauty Of Their Dreams.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:43

hmm misschien dat idd de voeding los zit. Zie je het lampje nog wel eens branden met opstarten ofzo? dat ie een cd-rom zoekt? of zelfs dat niet meer? Als hij dat niet doet, zit er of een kabeltje los van de voeding, of het apparaatje is dringend aan vervanging toe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JornaR en 154 bezoekers