hoe ver gaan om mooi te zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 15:30

hmm ja stiekem ben ik het wel met je eens al is er een situatie denkbeeldig dat het twee in weze gelijke gevallen betreft. Dan sta ik nog steeds achter mijn eerder genoemde voorstel. Het uitgangspunt moet natuurlijk blijven ze allebei te helpen, maar in geval van de een of de ander............

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 15:30

Bij een navelpiercing is de kans natuurlijk maar heel klein dat er daarna doktershulp nodig is.
Wat moet je dan met mensen die na een vlokkentest of ander onderzoek te horen krijgen dat hun kind zwaar gehandicapt ter wereld gaat komen en zeer uitgebreide medische zorg nodig heeft?
Zeggen: "Sorry, als jullie het kind laten komen betaal je het zelf maar"?

De meeste huisartsen die een burnout hebben, hebben die gekregen door de eisende mentaliteit van een grote groep patienten. Ze willen nog een onderzoek, ze willen doorverwezen worden etc. etc.
Daar zouden een hoop kosten bespaard kunnen worden.

Wat te denken van de mensen die mijn man soms in de dienst krijgt. 2.30 uur, telefoon gaat. Dokter ik heb al een week last van mijn teen maar morgen wil ik op vakantie en dan is dat lastig. U moet nu komen. En dan met de nadruk op "moet". En dat is maar een van de vele voorbeelden. Twee totaal onzinnige telefoontjes per nacht van mensen die gemakkelijk hadden kunnen wachten zijn eerder regel dan uitzondering.

Dan is die ontstoken navel tijdens het spreekuur "peanuts" Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 15:51

Percy schreef:
Wat te denken van de mensen die mijn man soms in de dienst krijgt. 2.30 uur, telefoon gaat. Dokter ik heb al een week last van mijn teen maar morgen wil ik op vakantie en dan is dat lastig. U moet nu komen. En dan met de nadruk op "moet". En dat is maar een van de vele voorbeelden. Twee totaal onzinnige telefoontjes per nacht van mensen die gemakkelijk hadden kunnen wachten zijn eerder regel dan uitzondering.

Haha!

Ja, dit is echt vreselijk. dit doet mij ook denken aan de topic van klanten versus personeel: wie denken die mensen eigenlijk wel niet dat ze zijn? maar daar staat tegenover dat er veel mensen niet serieus genomen worden door artsen met hun lichamelijke problemen en onnodig en vaak ook in levensgevaar moeten doortobben.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:01

Met die doktersposten is een huisarts 's nachts anders onbereikbaar geworden. Eerst bel je die op. DAn moet je 10 minuten uitleggen dat je last van je borst heb. Dan vragen ze uiteindelijk of een dokter langs moet komen of dat je zelf daarheen kunt gaan.
In geval van nood raden ze zelfs aan om een ambulance ZELF te bellen.

Dit is de andere kant van jouw verhaal percy.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:08

Desiree, als ik het goed begrijp is je vraag niet zozeer "hoe ver gaan om mooi te zijn" maar meer, hebben mensen die zichzelf dingen aan doen uit schoonheidsoogpunt net zoveel recht op medische hulp als anderen als er iets fout gaat met betrekking tot dat schoonheidspuntje.
Om antwoord op beide vragen te geven, hoe ver iemand gaat om mooi te zijn is die persoon zijn eigen keuze. Ik loop op hakken, mijn keuze, iemand heeft een piercing, zijn/haar keuze, iemand wil haar borsten vergroot, haar keuze. Als je het niet mooi vind, kijk dan de andere kant op. Niet iedereen is gelijk aan elkaar! Dus hoe ver je gaat is ook een persoonlijk gegeven en een persoonlijke keuze.

Antwoord op de andere vraag, ik vind dat iedereen recht heeft op gezondheidszorg. Zoals anderen voor mij ook al stelde, iedereen doet wel dingen die slecht zijn, dus waar zou je de grens leggen...

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:32

In deze situatie heb ik het niet over een dokterspost en dat is ook niet "de andere kant van het verhaal".
Ik had het nu even puur over onnodig gebruik maken van de diensten van huisartsen.

Dat er ook veel fout gaat is een ding wat zeker is. Helaas is dat voor een deel te wijten aan het feit dat de huisartsen opgebrand raken en dat komt mede door het veelvuldig onnodig gebruik van de diensten van huisartsen door mensen die helemaal geen medische hulp nodig hebben, of in elk geval minder uitgebreid.
En dan zou het natuurlijk nog niet fout mogen gaan want het kan een zaak van leven op dood zijn. Gelukkig gaat het in de meeste gevallen ook gewoon goed. Onderzoek gedaan naar doktersposten gaf maar een zeer klein percentage te zien waar het mis ging en er wordt hard aan gewerkt om dat ook uit te sluiten.
Maar helemaal is dat natuurlijk nooit mogelijk. Het blijft mensenwerk.

Persoonlijk vind ik doktersposten eigenlijk ook maar niets en heel veel huisartsen zijn er ook niet zo blij mee.
Maar nu ga ik eigenlijk wel heel erg offtopic Bloos

Laat mij trouwens maar lekker zonder piercings rondlopen, ik heb zelfs geen gaatjes in mijn oren Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 17:20

Desiree"]
[quote="AnneOmie schreef:
Hihi strakke broeken daar krijg je blaasontsteking van Haha!

als je maar vaak genoeg blaasontsteking krijgt, stop je wel met het dragen van korte broeken denk ik. Ik vind die voorbeelden van Laura wel erg sterk overtrokken. Maar zitten ze er ook niet over te denken om rokers een hogere premie te laten betalen? dit is iets dat op hetzelfde neerkomt als mensen die zichzelf verminken en beroep doen op de kostbare tijd van een huisarts.
[/quote]

Ja dat heb ik ook al gehoord dat ze erover denken om rokers een hogere premie te laten betalen. Gelukkig ben ik in april gestopt met roken met als beloning voor mezelf dat ik mijn eigen paard heb gekocht Haha!

Ik denk dat spontaan iedereen doorgeeft aan de verzekering dat ze niet roken Schijnheilig Ik vraag me af hoe ze dat allemaal gaan bewijzen. Alcoholist zijn is ook erg slecht voor de gezondheid (lever problemen etc.). Tsja hoever ga je..... Verward

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:49

dabn kun je helemal niks meer
je kunt van een navelpiercing als ze em verkeerd zetten ook ontvruchtbaar worden
want als iedreen zo zou denken dan zouden we niks meer kunnen doen
zullen we dan ook naar de doktor gaan afschaffen voor paardrijders
bij paardrijden gebeuren over het algemeen de meeste ongelukken Misselijk
daarom
dat slaat ook nergens op

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:14

Ook even geheel off-topic, maar ik meen mij te herinneren dat o.a. de artsen zijn die voorstanders zijn voor de numerus fixus bij geneeskunde. Pas nu er chronisch tekort is aan huisartsen worden er weer wat mee studenten toegelaten, maar jaren geleden was dit dus totaal niet het geval, de artsen waren bang dat hun inkomsten zouden dalen. En daar zitten we nu mooi mee. Hetzelfde voor tandartsen.

Maar even on-topic, ik ga niet ver om mooi te zijn. Piercings e.d. heeft voor mij geen toegevoegde waarde, vind oorbellen wel weer genoeg.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:52

Ik vind niet dat je mensen die zichzelf iets aandoen geen gezondheidszorg moet geven. Wel vind ik dingen als die accijnzen op sigaretten enzo goed.
Zelf ga ik niet zo ver om mooi te zijn, ik heb geen gaatjes of piercings, draag nooit hoge hakken (kan er niet op lopen) en ik rook niet.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:25

Tja, ik vind het ook niet kunnen om mensen voorkeursbehandelingen te geven in de medischezorg. Uiteindelijk komen veel huisartsbezoekjes toch wel doordat het je iegen schuld is. Ik zie me al staan bij de huisarts. "Meneer ik heb gesport en nu zijn mijn enkelbanden gescheurd". Hij antwoord: "nou meneer eerst die andere, want dan had u maar niet moeten sporten want sport is niet gezond" (wedden dat ik over 100 jaar gelijk heb Lachen ).

Hoe dan ook, ik zou denk ik wel als arts zijnde moeten zuchten om veel voorkomende dingen die makkelijk zijn te voorkomen.

Er zit trouwens wel 1 verschil tussen medische verzorgen voor rokers en voor piercinggasten. Namelijk van piercing heb je directe gevolgen en van roken hoeft dat niet. Bovendien is roken verslavend (kan het weten) en een piercing niet.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:31

Ik heb een navelpiercing, en draag graag hoge smalle hakken! *LOL*

Ik ben helemaal dolgelukkig met mijn piercing, en vind hakken ontzettend vrouwlijk (je hebt uitzonderingen ).
Ik vind het niet ver gaan hoor, als je het leuk vind waarom niet?
Vind het idd ook nogal krom om 'dit soort mensen' (sorry hoor maar wat een term Misselijk ) buiten te sluiten bij medische hulp.


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:19

Nou, buiten sluiten is erg oneerlijk, maar die premies zouden best eens mogen worden berekend aan de hand van het werkelijke risico. dus niet: o jij gaat binnenkort schaatsen, dan kost jouw premie zoveel extra...

Maar ik dacht meer aan zoiets: o jij hebt dat gebroken been opgelopen bij een skivakantie, welnu, dat kost je zoveel eigen risico dat je meot bijbetalen.
En dus mag de behandeling van de ontstoken navelpiercing best wat kosten bij een dokter. Wie weet denkt iemand die dat wil laten doen dan ook wel na over de kwaliteit van de peircer, ipv louter naar de prijs te kijken. Win win situatie, lijkt mij zo...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 09:33

Tsja, ik had het eigenlijk ook niet over medisch uitsluiten, maar meer over beroep doen op het verstand dat mensen hebben, weten waar de grenzen liggen en zo. Inderdaad brengen de diverse sporten ook gevaren mee, maar daar tegenover staat dat ze ook gezond zijn voor het mentaal en fysiek van iemand. Mensen die niet sporten hebben tenslotte meer kans op hart en vaatziekten etc.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 10:18

Dees schreef:
Maar ik dacht meer aan zoiets: o jij hebt dat gebroken been opgelopen bij een skivakantie, welnu, dat kost je zoveel eigen risico dat je meot bijbetalen.
En dus mag de behandeling van de ontstoken navelpiercing best wat kosten bij een dokter. Wie weet denkt iemand die dat wil laten doen dan ook wel na over de kwaliteit van de peircer, ipv louter naar de prijs te kijken. Win win situatie, lijkt mij zo...


Ik denk dat wij dan als ruiters en amazones een behoorlijke duit moeten gaan neerleggen. Aangezien het 1 van de sporten is waar de meeste ongelukken bij gebeuren.
Skiën is immers ook een sport.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:22

Nou, uiteraard.
Ik denk dan ook zeker wel drie keer na voor dat ik op een jonge bok stap....voor mij als ondernemer heeft een ongeluk ten gevolge van al een behoorlijk financieel gevolg. Ik probeer daarom ook geen concoursen meer te springen. Voor mij, als minder talentvol amazone, is dat gewoon teveel risico.

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:04

Mijn moeder droeg vroeger altijd schoenen maat 37.... ze heeft maat 39... Maar dat vond ze dus niet mooi. Heeft ze nog een hele tijd vol gehouden ook nog .

Ik heb trouwens een tongpiercing. Mensen vragen weleens waarom in vredesnaam. Nou ik heb dat voor mezelf gedaan, omdat ík het mooi vind, je kunt 'm ook helemaal niet zien. Vriendinnen van mij hebben een navelpiercing, en bijna allemaal omdat ze het mooi vinden, voor zichzelf enzo... maar ondertussen lopen ze in de winter wel met naveltruitjes. Verward
Over die hoge hakken weet ik het ook zo net nog niet. Ik draag vanaf mijn twaalfde al hoge hakken. In het begin nog netjes, 5 cm, maar nu draag ik geen schoenen met een hak onder de 8 cm hoor! Ik vind dat veel fijner lopen. Ik loop er ook langere afstanden mee, zo ga ik de honden meestal uitlaten op die schoenen en dan ben ik al gauw 2, 2 1/2 uur weg. En dan heb ik geen last van mijn voeten. Als ik de hele dag op stal ben, dan loop ik op platte schoenen, mijn jophers. En dan krijg ik last van mijn rug, voeten en nek. Ik vind dat ook niet mooi, platte schoenen. Als op mijn kamer kijkt zie je wel 20 paar schoenen, en allemaal met een hak van 8 cm of hoger (kheb ze ook met 13 cm... Vingers aflikken ).

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:35

ik heb ook sinds mei een navelpiercing, maar ik heb er voor gekozen omdat ik hem mooi vind en niet omdat ik graag een ontsteking ofzo wilde hebben... ik heb daar dus niet bewust voor gekozen mocht het ooit nog gaan ontsteken...

Ik vind ook gewoon dat iedereen recht heeft op een behandeling en dat het niet uitmaakt waardoor diegene die behandeling nodig heeft... Bij de meeste dingen word namelijk niet bewust gekozen voor zoiets (zie hierboven over mijn eigen navelpiercing...)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 00:34

Niet mee eens, wat zal het leven dan ingewikkeld waarom als bij alles zo word gedacht. En die paar keer dat het fout gaat bij piercing's enz.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:39

STEN schreef:
Desiree, rokers betalen vette accijns op de sigaretten, mede om de gezondheidszorg een financiele impuls te geven. Verder betaal ik meer voor een levensverzekering (ik rook) bv. Er wordt dus al rekening gehouden bij veel dingen dat je rookt.

Verder nog een extra premie betalen? als het moet, doe ik t overigens wel hoor. Lachen


Als alle Nederlanders zouden stoppen met roken op dit moment zou er een enorm begrotingstekort ontstaan. Is pas een onderzoek naar geweest. Rokers betalen meer en kosten op de lange termijn minder omdat ze minder oud worden en vaak niet zulke langdurige zorg nodig hebben als niet rokers.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 12:44

Dat is waar Katja. Rokers brengen met accijns veel geld in het laatje, en offeren grootmoedig daarmee hun gezondheid voor ons op, grinnik. je hebt gelijk. Om die reden zullen ze waarschijnlijk ook nooit benzine afschaffen voor het milieu en water gaan gebruiken voor auto's. hetzelfde verhaal.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:51

Desiree schreef:
Dat is waar Katja. Rokers brengen met accijns veel geld in het laatje, en offeren grootmoedig daarmee hun gezondheid voor ons op, grinnik. je hebt gelijk. Om die reden zullen ze waarschijnlijk ook nooit benzine afschaffen voor het milieu en water gaan gebruiken voor auto's. hetzelfde verhaal.


Ik offer mijn gezondheid met liefde voor jullie op. Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 12:54

Katja"]
[quote="Desiree schreef:
Dat is waar Katja. Rokers brengen met accijns veel geld in het laatje, en offeren grootmoedig daarmee hun gezondheid voor ons op, grinnik. je hebt gelijk. Om die reden zullen ze waarschijnlijk ook nooit benzine afschaffen voor het milieu en water gaan gebruiken voor auto's. hetzelfde verhaal.


Ik offer mijn gezondheid met liefde voor jullie op. Schijnheilig
[/quote]

Dank u! voor uwe grootmoedigheid! zolang ik maar niet mee hoef te roken en te offeren is het mij goed!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:13

Ik ga wel buiten staan. Haha! Even terug on-topic. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij met zijn of haar lijf doet. Of dat nu roken, piercings of paardrijden is. Eén van de problemen van onze maatschappij vind ik dat iedereen zo bang is om iets tekort te komen. Natuurlijk kan de gezondheidszorg beter maar ik denk dat (bijna) iedereen zijn steentje bijdraagt en dus ook recht heeft om dingen te doe waardoor je misschien sneller aanspraak moet maken op die gezondheidszorg.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:43

Ik vind peircings nooit zo mooi,ik heb wel nu gewone oorbellen,maar ook niet van die hoepel gevallen.Ik ga niet zo ver om mooi te zijn,ieder mens is zoals hij is.