Help, mobiel lastiggevallen!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Help, mobiel lastiggevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 19:42

Wie kan mij helpen?

Ik wordt de laatste tijd mobiel lastiggevallen door verschillende onbekende mensen. Dus dan bellen ze en hangen ze weer op. Gisteren werd ik tot 2 x toe wakker gebeld, ik heb mn tel uitgezet toen en had ik een sms-je de volgende morgen waarin stond: Dit heb jij mij gestuurd, G4646, waarom?

Ik heb dit dus echt niet gestuurd maar het schijnt dat mijn nummer daaronder stond. Ik wordt er echt heel moe van want dit gebeurt dus vaak met verschillende nummers. Nu zou ik willen weten of je misschien via internet kan achterhalen van wie die nummers zijn. De site www.ikhebje.nl kan alleen gewone nummers achterhalen en geen mobiel.

Wie kent dit?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:10

Misschien dat die smsjes via internet verstuurd kunnen zijn? Verder weet ik het ook niet. Lijkt me een rare situatie...

* To Belg, or not to Belg *

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:12

Ik zou zeggen bel een keer terug. En dan aan diegene uitleggen dat zij het verkeerde nummer hebben.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:19

Ik denk dat die mensen onder een geheim nummer bellen?
En volgens mij kun je bij je provider wel terecht..?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:21

een paar keer verschillende mensen laten op nemen en als dat niet helpt iemand een flinke scheldpartij laten houden.....dat helpt bij mij en een vriendin altijd erg goed!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:21

He, gedver!

Ik zou inderdaad even bellen en vragen waar ze het nummer vandaan hebben.. Dan kan je het namelijk weghalen..

Succes ermee!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:00

koop een nieuwe sim kaart heel makkelijk en zo opgelost

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:04

Dennis v m schreef:
koop een nieuwe sim kaart heel makkelijk en zo opgelost


Ja en duur.
Ik zou diegene terug bellen hoor, dat doe ik teminste altijd.
Ik hoop dat ze gauw stoppen.
En anders je telefoon snachts uitzetten.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:22

Probeer hier eens te zoeken: http://zoekopnummer.ath.cx/ (postcode kun je gewoon leeglaten).

Klopt lang niet altijd, bij mijn mobiele nr stond bijv. heel iemand anders vermeld. Maar wie weet...

En anders inderdaad je provider bellen, die kunnen evt. overgaan tot blokkeren van die persoon. Op veel telefoons kun je inkomende gesprekken blokkeren indien nummerherkenning uit staat of blokkeren op dat bepaalde nummer, misschien ook nuttig.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:24

Het kan zijn dat er iets fout gaat bij je provider. Een vriend van mij heeft een tijd lang last gehad van een soort verwisseling tussen hem en een andere jongen. Verward Ze kregen elkaar telefoontjes binnen, probeer in contact te komen met de mensen die je lastigvallen en kijk of je de situatie beter in beeld kan krijgen dan kun je daarna actie ondernemen.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:41

Ja en duur?? Als je er van af wilt is dat de beste oplossing!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:11

ik denk dat ik het even zou aankijken. als na tijdje nog gebeurt even contact hebben met je provider.

Amor Vincit Omnia

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:24

ja ik denk dat je proveider er ook niets aan kan doen of het nummer moet op 1 of andere manier te blokkeren zijn! Maar dan bellen ze denk ik wel via een andere telefoon, als ze je willen kloten lukt hun dat op welke manier dan ook! (denk ik)

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:39

Zo stond mijn mobiel nummer opgenomen in een alarm systeem van een bedrijf in delft Verward
Nummer terugbellen leverde niets op want ik kreeg een fax of modem aan de telefoon.
KPN bellen was ook leuk, ik moest eerst 10 keer tijden noteren etc.
Zit je snachts lekker tijden te noteren
(Gebeurde regelmatig ook snachts)

Uiteindelijk heeft de KPN contact opgenomen met het bedrijf en die zouden mijn nummer uit het systeem verwijderen, tijdje ging het nog door maar nu al tijden geen last meer gehad.

Fijn zo'n mobiel Vork

Het hoeft dus niet met opzet lastigvallen zijn, hoe mijn nummer verzeilt raakte in dat systeem weet ik ook niet.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:03

Het lijkt wel of die mobieltjes soms wel eens kortsluiting maken ofzo Verward Ik zou inderdaad even contact opnemen met de provider en anders kijken of je een nieuw nummer kan krijgen. Ik heb ook wel eens iets heel vaags gehad.... ik belde vanuit mijn telefoonlijst naar een vriendin op haar huisnummer... naam staat in de display en er nam een man op... ik dacht haar vriend maar nee en hij had ook een buitenlandsaccent. Ik belde haar daarna terug vanuit redial en toen kreeg ik haar wel en bij haar was telefoon niet overgegaan en ze was alleen thuis (klopt want ik was onderweg naar haar toe). Echt heel vaag en ik heb ook wel eens hele gesprekken kunnen afluisteren van andere mensen op mijn mobiel en die waren gewoon tegen elkaar aan het praten Verward

Thanx trouwens voor dat nummer van www.ikhebje.nl want ik moest achter een naam/adres komen en dat heb ik nu gevonden Haha! Ben ik weer een stap verder.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:24

Beetje vreemd dat hets teeds verschillende mensen zijn die je als het ware terugbellen. Lijkt erop dat iemand via een provider op internet jou telefoonnummer gebruikt als afzender. Vreemde is alleen dat je als je je aanmeldt op zo een site, je de eerste keer een code krijgt toegestuurd op je eigen mobiel. Heb je je zelf ooit aangemeldt voor O2 oid, en die toegangscode aan anderen gegeven?

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:00

Ik heb dit zelf ook een hele poos gehad. Op een gegeven moment werd het zo erg en ging men zo ver (zelfs mijn 'eigen' voicemail berichten veranderen en pincodes kraken) dat ik de politie heb ingeschakeld. Deze konden mij helaas niet helpen. Wel hebben zij het één en ander voor mij uitgezocht in samenwerking met de provider.

Schrijf de exacte tijdstippen wanneer ze bellen en indien mogelijk de telefoonnummers op van diegenen die jou lastigvallen. Wanneer je een aantal meldingen hebt, kun je contact opnemen met jouw provider en deze kan dan actie ondernemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, anjali, Anoukjuuuhh, Appieflap, Colien, heidy_wilco, Isab123, Jacquelinee_, JeRekers, Jintexx, Kaus, Keizerinnnn, Koekie_186, kwii, linoleum, ManonGrr, maya12333, MelissaV, nathe, Oehlala, Olikea, Polarize, saskiaojan, Selina, WendyShet, XxMariellexX en 72 bezoekers