Nou ik word volgend jaar 5e jaars

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Nou ik word volgend jaar 5e jaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 10:46

De beslissing is genomen.
Ik heb een half jaar studievertraging.
Mijn achterstand is zo groot geworden dat ik niet meer met plezier naar mijn opleiding ga en ik word er supergestressed van als ik aan school denk.
In januari zou de afsluitende stage plaatsvinden, de LIO (Leraar in Opleiding) waarin je je eigen klassen krijgt en een x aantal uren moet lesgeven op een middelbare school.
Omdat ik ten eerste de drempel niet gehaald heb MAG ik nu die stage niet eens lopen, maar zou wel alles op alles kunnen zetten om die drempel nog te halen (voor oktober). Maar dat betekent waarschijnlijk dat ik na mijn stage nog het een en ander aan vakken in moet halen op school.
Ik heb besloten om het dus maar om te draaien. Van januari tot juli geen stage voor mij, maar puur vakken inhalen, verslagen maken en zorgen dat ik weer bij ben. Dan ga ik het eerste half jaar van het nieuwe schooljaar mijn stage lopen. Dan kun je daarna ook meteen lekker aan het werk en zit je er nog een beetje in. Bovendien is de stage een betaalde stage dus het schoolgeld betalen voor een jaar extra is daardoor geen probleem meer.

Ben voor mezelf wel opgelucht nu ik deze beslissing heb genomen, moet alleen mijn moeder nog 'even' op de hoogte brengen Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Cody op 23-09-02 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:23

Succes meis, prima keuze!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:22

Ach, wat is een half jaar op een mensen leven! Haha!
Lijkt me best verantwoordelijk trouwens zo 'n LIO stage. Dan kun je het er denk ik niet bij hebben om ook nog van alles in te halen. Goede keuze, hoor!

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:47

en als je nu zorgt dat je dan strakkies voor februari wel klaar bent dan kun je ook nog eens de helft van je schoolgeld terug krijgen (ik geloof tenminste dat het de helft was).
groot gelijk dat je het rustig aan doet als je jezelf over de kop gaat werken kun je als je eindelijk klaar bent met school eerst een jaar bij gaan slapen en daar heb je ook niks aan. ik heb ook al studie vertraging opgelopen en hetenige wat ik jammer vind is dat ik nu de hele tijd moet sparen om komend half jaar te kunnen eten ipv mijn lieve vriend van de winter mee op vakantie te nemen naar een lekker warm land. de laatste optie is leuker maar dat lukt me volgend jaar wel.
succes met studeren

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:54

toen ik bleef zitten, jaja Boos! toen schreef mijn docent: op weg naar de toekomst bestaat er geen omweg. dat geldt vast ook voor jou Haha!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:17

Niet te druk om maken, het is zo te lezen een goede keuze. Het is ontzettend vervelend om continue gestressed te zijn, op je tenen moet lopen. Ik weet van mijzelf nu al dat ik er 5 jaar over ga doen, maar ik vind dat dat wel mag. Ik wil ook nog een beetje kunnen leven naast m'n studie, niet elke keer die stressdruk hebben. En Cody, we zijn nog jong en kunnen nog lang genoeg werken!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 16:03

Ja inderdaad, wat is een half jaar?

(maar ja, wel het zoveelste halfjaar extra, ben via nogal wat omwegen op deze opleiding terecht gekomen Haha! - had nu al 3 a 4 jaar aan het werk kunnen zijn maar what the heck )

Voor februari klaar zijn, zou nog een optie kunnen zijn, maar ik heb voor dit schooljaar het schoolgeld al klaarliggen dus dat is het probleem niet zo en het schooljaar daarna loop ik dus die stage die ik volledig betaald krijg. Dus dan kan ik het schoolgeld ook goed oprbrengen.

Bedankt voor de reacties Lachen
Heb het er vandaag op school nog even over gehad en nog 3 klasgenootjes blijken dezelfde keus gemaakt te hebben dus we kunnen mekaar nog wat helpen, dat scheelt ook en zo kunnen we elkaar motiveren.

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:12

Goede beslissing!!! Ik deed vorig jaar ook een opleiding waarbij ik op het laatst helemaal gestresst was. Nu zit ik op een opleiding die me beter ligt = weg stress. Dan maar een jaar studiefinaniering weg. Dat van die omwegen voor een opleiding ken ik dus ook Knipoog

En je zult zien dat je nu misschien wel veel betere punten haalt voor je afstuderen dan dat je anders had gehaald.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Eefje_Sammy, Eleeke, Escada, Flippertje, Ghazella, GrapeshotBot, Groetje, hanne2001, Luzerna, MarJon, Noisy, power1997, ryukapple, xAlice, XxLMMxX, YandexBot en 155 bezoekers