Internet via de schotel, MSN + ICQ aan het staken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Internet via de schotel, MSN + ICQ aan het staken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 19:41

Sinds een paar dagen heb ik internet via de satteliet, maar MSN en ICQ zijn er sinds die tijd mee opgehouden. Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Aan een soort proxy server soms?


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:48

is dat wat, internet per satteliet? ik hoorde dat je alleen info kunt binnehalen en niet versturen, misschien dat daardoor icq/msn het niet meer doen?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 19:51

Ik heb dit berichtje toch ook geplaatst? Dus dan kun je ook uploaden.

Ik heb gehoord dat et voor een particulier niet betaalbaar is, dit gaat via het werk van mijn vader (school) de snelheid is niet echt wat maar dat gaat gruwelijk verbeteren is me vertelt, maar de telefoon is nu niet bezet en het kost geen cent.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:20

Grootste verschil tussen satteliet en 'ander' internet is dat de latency nogal wat hoger is. De tijd die een signaal nodig heeft om van de schotel naar de satteliet en weer terug naar aarde te gaan is nogal lang. Een chello verbinding heeft iets van 40ms nodig voor Eindhoven-Bokt, een telefoonmodem iets van 140ms maar een schotel kan al snel boven de 500ms of meer zitten.
Maar goed, dat mag eigenlijk niet zo'n probleem zijn voor ICQ en MSN.

Ik gok er eigenlijk op dat je satteliet provider bepaalde poorten filtert. Kijk daar eens naar of vraag het even na...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:25

Misschien Trillian proberen! Wie weet werkt dat wel!

Uitleg Trillian: ICQ,MSN, Yahoo enzovoort in 1 programma Haha!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:34

BartVB schreef:
maar een schotel kan al snel boven de 500ms of meer zitten.


Sterker nog, dat is zo'n beetje de minimum latency die je kunt verwachten. Vrijwel al dit soort diensten werken met geostationaire satellieten, die zich op pak 'm beet 36.000 km hoogte boven de evenaar in omloop bevinden. Reken maar uit, snelheid van het licht x afstand x 2.

Alleen je hebt hele slimme technieken om die latency vrijwel onmerkbaar te maken, gelukkig zit op een hoop van die technieken patenten in eigendom van het bedrijf waar ik werk Tong uitsteken Met ons systeem werkt MSN en ICQ als een zonnetje...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 167 bezoekers