Rare bultjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Rare bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 14:55

Het is echt heel raar. Ik had gister op mijn handen allemaal bultjes, net of ik gestoken was door een mug en het maar een ietsje (1 mm doorsnee) opgezet was. Vanochtend jeukte het, en 'als je jeuk hebt mot je krabben', dus ik had er flink aangezeten. Kom ik op m'n werk, zijn het echt blaasjes geworden. Het was me al eerder opgevallen dat ik van die bultjes had, maar blaasjes?
Gister nog een dubbele muggenmoord begaan, en verder niet gestoken, bovendien krijg je daar toch geen miniblaasjes van? Zonneallergie kán het haast niet zijn. Heb nl. gister niet in ze zon gelegen en ben eigenlijk weinig buiten geweest. 't Zou een allergische reactie kunnen zijn, maar ik zou niet weten waarvan. Katoen kan ik hebben (gister veel katoen in handen gehad), dus dat kan het ook niet zijn lijkt me. Echt heel vreemd.
Mijn hele handen zitten dus onder die bultjes die nog helemaal niet jeuken, morgen waarschijnlijk, en dan worden het zeker weer van die blaasjes. Heb voor de gein (om t te testen) zo'n blaasje open geknepen, komt gewoon vocht uit. Ik snap er echt niets van. Ik heb wel vaker bultjes vanwege mijn melk-intolerantie (allergische reactie), maar dat zit niet op mijn handen (rug + bovenbenen + schouders/bovenarmen) en dat worden ook geen blaasjes.
Zo vreemd. Scheve mond Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 14:57

warmtebultjes misschien? Ik heb ook altijd bultjes op handen en soms ook wat op armen 's zomers. Ken wel meer mensen die dat hebben als het warm is/wordt. Maar dat er echt vocht uitkomt heb ik nog nooit gezien/gehad..

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:10

Idd warmtebultjes, heb ik ook vrij vaak en mijn zusje altijd..... Behalve als ze groter zijn dan nu, zou ik gaan uitkijken, heb ik vorig jaar ook gehad en het leken wel waterpokken en nu zitten er littekens.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:16

Hmmm.... Laudine, kan het zijn dat je er ook last van hebt op je voeten en daar ook aan krabt? Dan kan het misschien van je voeten over gaan op je handen. Misschien toch even mee naar de dokter voor een smeerseltje?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:28

Kan ook komen door verminderde weerstand en veel slaapgebrek? (eigen ervaring)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 19:33

Nope, heb niets op mijn voeten, ook geen jeuk.
Het zijn er maar een paar, maar het worden dus echt van die blaasjes. Het gekke is dat ik nooiet iets van zonne-allergie oid gehad heb. En ik heb geen gekke dingen gegeten (daar krijg ik meestal uitslag van oid). Het zit echt alleen op mijn vingers, heel weird. Volgens mij heb ik toch goed geslapen de laatste tijd, naja... ik heb onrustig geslapen, maar geen nachten doorgehaald oid, en ook niet met 2 uur slaap doorgebanjerd...
Ik zal eens kijken hoe lang het duurt, want vandaag waren 't voor het eerst echt blaasjes, nadat ik eraan gezeten had. Echt vreemd!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:25

Op je vingers of er tussen in?(of allebei?)
Ik heb dat ook ineens gekregen en ik denk dat het met de warmte te maken heeft, het zijn kleine bultjes met vocht er in en jeuken als de ziekte.
Bij mij zijn het nu geen blaasjes meer(heb bijna alles opengekrabt stom stom)
Ik smeer er meestal(voor de jeuk)uierzalf op of als ik dat niet bij de hand heb smeer ik er ook wel eens (verzachtende)olie op.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 23:42

Ekczeem ? Hoe schrijf je dat , daar heb je me Tong uitsteken
Handen te lang vochtig geweest bv?

Of aan een Bereklauw gezeten , daar wordt je ook goed blazerig van....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 09:32

Dat is juist het gekke, ik heb dus nergens aangezeten of iets vreemds gedaan. Eerst zijn het kleine bultjes, en als ik eraan zit worden het blaasjes en jeuken ze ook gelijk niet meer. Verward
Volgens mijn vader heeft het te maken met onze familie-kwaal: dishydrotisch eczeem. Dat heb ik al een paar jaartjes, maar dan is mijn huid gewoon zo droog als een woestijn en komen er kriebelige kloofjes in, daar heb ik altijd last van in de winter (droge lucht), mijn vader heeft precies hetzelfde en die zegt dus dat het erbij hoort. Het zijn er maar een paar, overal op mijn vingers eigenlijk. En nu zijn ze 'weg', wat kan betekenen dat ik straks weer jeuk krijg en weer bultjes heb...