Semi-oog getuige motorongeluk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Semi-oog getuige motorongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 17:49

Eergisteren, op de fiets met mijn 2 kinderen, richting huis...
vlak voor me waar je over moet steken met de fiets komt een auto (voor mij van rechts) en een motor (voor mij van voren op de naastgelegen autobaan, die af sloeg naar links...) Gevolg motor en auto hebben een botsing, best wel naar om te zien. De man viel naast zijn motor, de auto had van bumper tot halverwege passagiersdeur fikse deuken en zijn zijspiegel lag eraf. Van de motor lagen ook wat stukjes op de grond.
Nog even gestopt om 1 te kijken of ik 112 moest bellen en 2 omdat mijn vorige buurman met zijn motor diezelfde route rijdt.
Er was toen ik afstapte van de fiets al een man naar toe gerend en had ook al 112 gebeld. Toen ze de helm afhaalden, de man murmelde was en was maar half 'bij' zag ik dat het mijn buurman niet was, ben ik verder gefietst, hoorde de ambulance komen en ook weer wegrijden (met sirene). De motorrijder zag er nogal 'grijs/grauw' uit. Had zijn werkkleding aan geen motorpak ofzo, dus qua bescherming niet optimaal.

Toch naar om te zien zoiets...

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:00

Even afgezien van wie er 'fout' was is een ongeluk altijd naar om te zien. De meeste motorrijders weten hoe kwetsbaar ze zijn en zullen niet snel hun 'gelijk' willen hebben als het om voorrang gaat. Een 'echte' motorrijder weet ook hoe belangrijk beschermende kleding is, ondanks deze temperatuur. Je leest waarschijnlijk in de krant wel hoe het is afgelopen. Hoe ervaren kinderen dit...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:16

Je bent eigenlijk wel volgens de wet verplicht om aanwezig te blijven om als getuige te dienen zodat de politie weet hoe het ongeluk gebeurd is..

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:32

Dat kan wel waar zijn Sypheron maar als ik bij een ongeluk stond met 2 kleine kinderen en er was hulp aanwezig dan vertrok ik ook maar weer. Je weet maar nooit hoe die kleintjes daar op reageren.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:40

daar heb je wel groot gelijk in greetje Lachen Maar dan kan je je wel nog melden bij de politie later, dat ze je kunnen bellen als ze hulp nodig hebben toch? tenminste dat zou ik persoonlijk doen denk ik..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 19:09

Ja, er staat semi oog getuige... ik zag de botsing, maar was aan de andere zijde van de auto (dus zag de motorrijder eraf vallen wrs trok de klap mijn aandacht) de man die erbij bleef, samen met bestuurder auto en nog iemand, hebben het hele voorval zien gebeuren....van een veel duidelijker perspectief en dichterbij ook.
En het was duidelijk de auto zijn schuld, die had haaientanden bij het rechtoversteken, de motor kwam van rechts...
Er was verder gelukkig geen bloed bij enz. de kinderen bleven er vrij kalm onder. Als het mijn buurman geweest was dan had ik door gefietst naar mijn oude buurt om de buurvrouw te waarschuwen...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 23:19

Ah bah, lijkt me nou niet echt leuk om te zien.
Weet je al wat meer over de motorrijder?
Hoe reageerden je kinderen dan?
Erg van onder de indruk?

Trouwens, opmerkinkje, als iemand een ongeluk heeft gehad, moet je hem of haar altijd stil laten liggen als dat kan, en ook niet de helm afdoen, dit ivm zn nek.
Goed, jij hebt de helm niet afgedaan, maar ik wou het toch maar even zeggen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 23:22

Mijn kinderen reageerden eigenlijk nauwelijks, vroegen aan me of die auto tegen de motor op was gereden...
Ja die man die erbij was deed de helm eraf.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:55

Dan heb je geluk, ik heb als klein kind een auto-ongeluk gezien en zag daarin een vrouw helemaal onder het bloed bewusteloos in de auto zitten. Ik heb daar jaren een trauma van gehad, durfde de weg niet op, niet over te steken...