Wat vinden jullie van de Gothic-look..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:31

stef schreef:
ze doen er niemand kwaad mee


Misschien niet direct lichamelijk nee, maar sommige van die figuren zien er behoorlijk shockerend uit en mijn oma bijvoorbeeld durft daar dus echt niet langs te lopen als er zo'n groepje rondhangt...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:31

Hmmm zo'n gozer in een trouwjurk... heeft wel wat, hopelijk wel met kisten eronder en een spike halsband om?

Iedereen zijn eigen keuze dacht ik zo, als ik van die yuppies of corpseballen rond zie lopen met roze overhemden en hun vest om de hals geknoopt.... Gaaaap Misselijk compleet met bandplooibroek etc....

Ik ben zelf nooit gothic geweest, vind ook niet dat je je dient te kleden naar muzieksmaak Verward , vind het jammer dat de jeugd tegenwoordig zichzelf graag in hokjes stopt.

Ik heb mijn kisten die ik op mijn 16de kocht op het waterlooplein nog steeds, mijn favo outfit van mijn 16-20ste mijn legerbroek en een strak shirt... ik heb een tijdje punkkapsel ala tankgirl gehad.
Oh en werkelijk kisten kunnen overal bij Knipoog

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:35

Mijn smaak is het absoluut niet. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje 'spooky', sommige gaan speciaal naar een winkel waar ze kleding van overleden mensen verkopen en van dat grafkistenspul.
En tuurlijk, je moet iederen in zijn waarde laten, maar wie let er nou niet op het uiterlijk? Je maakt het jezelf niet makkelijk als je er als een spook gaat bijlopen.
Zelf ben ik van mening dat de meeste gothics zich niet zo kleden omdat ze het zo mooi vinden. Misschien dat het vorm van identiteitsontwikkeling is, zich afzetten van conformatie. Vaak zie je na een aantal jaren dat de meeste zich weer 'normaal' gaan kleden, ik heb namelijk nog nooit een gothic van in de 40 gezien, die gezellig de kindertjes naar school brengt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:35

Margreet"]
[quote="stef schreef:
ze doen er niemand kwaad mee


Misschien niet direct lichamelijk nee, maar sommige van die figuren zien er behoorlijk shockerend uit en mijn oma bijvoorbeeld durft daar dus echt niet langs te lopen als er zo'n groepje rondhangt...
[/quote]

Ik voel me ook niet op mijn gemak als er een groep turken in hun eigen taal pratend op de hoek staat en ik moet er langs..... Terwijl ze (het gros, en dat bedoel ik ook met de gothics) geen vlieg kwaad doen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:42

stef"]
[quote="Margreet"][quote="stef schreef:
ze doen er niemand kwaad mee


Misschien niet direct lichamelijk nee, maar sommige van die figuren zien er behoorlijk shockerend uit en mijn oma bijvoorbeeld durft daar dus echt niet langs te lopen als er zo'n groepje rondhangt...
[/quote]

Ik voel me ook niet op mijn gemak als er een groep turken in hun eigen taal pratend op de hoek staat en ik moet er langs..... Terwijl ze (het gros, en dat bedoel ik ook met de gothics) geen vlieg kwaad doen
[/quote]

Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen...

IMO vinden die gothics het leuk om mensen te shockeren met hun uiterlijk en dat vind ik toch ook een vorm van 'kwaad doen'. Mijn oma is dik in de 80 en best wel ruimdenkend, maar hier kan ze toch echt niet aan wennen (Aan allochtonen wel Haha! ) en zo vreemd vind ik dat niet!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 12:52

Mirte schreef:
Misschien dat het vorm van identiteitsontwikkeling is, zich afzetten van conformatie. Vaak zie je na een aantal jaren dat de meeste zich weer 'normaal' gaan kleden, ik heb namelijk nog nooit een gothic van in de 40 gezien, die gezellig de kindertjes naar school brengt.


Daar hopen de ouders van mijn achter, achter, achterneefje ook op...
Ondertussen hebben ze wel angst dat mijn a,a,a,-neefje om zijn uiterlijk in elkaar wordt getrimd ergens op straat....
Is dat denkbeeldig?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 13:04

Ik zou me dus nooit zo kleden...en idd nagellak en jurken is voor vrouwen....ik vind het zelf dat ze een vreemde smaak hebben,
bij mij vorige school zat ook altijd een zo soort figuur, niemand mocht haar....toen ze een jaar later op school kwam was het helemaal over, heel normaal nu enzo, en iedereen mag haar...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 13:07

Ik kwam pas ook zo'n gozer tegen in de trein. Eeuwig zonde. hij had een vresleijk leuk koppie, maar hoe ie zich toegetakeld had.... *autsjj*

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 13:35

Citaat:
Daar hopen de ouders van mijn achter, achter, achterneefje ook op...
Ondertussen hebben ze wel angst dat mijn a,a,a,-neefje om zijn uiterlijk in elkaar wordt getrimd ergens op straat....
Is dat denkbeeldig?


Tegenwoordig hoef je niet als een excentriek rond lopen om in elkaar getrimd te worden, mensen die kwaad willen doen, doen dat toch wel. Welke slachtoffers van zinloos geweld waren gothic, of punk? Nee de meeste slachtoffers zijn doodnormale mensen, die zich helemaal niet gek kleden of gedragen. Ik denk daarom dat een gothic niet echt meer risico loopt dan ieder ander op dat gebied. Wel op ander gebied, zoals opmerkingen of het vinden van een baantje.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:41

Hmm, draait het dan toch alleen om uiterlijk..?
Paar jaar geleden had ik mijn haar zwart, droeg af en toe zwarte kleren, maar had nog nooit van het woord gothic gehoord.
En nu is iedereen met zwart haar ineens gothic..

neeh het draait niet alleen om uiterlijk...
sommige mensen denken dat ze gothic zijn als ze helemaal in het zwart lopen, dat zou kunnen, maar weten ze wel wat het inhoud??
je hebt mensen die het gothic mooi vinden...zoals ik, maar je hebt ook meelopers...dat overdreven gedoe met leer en latex vind ik ook nix hoor.
maar wat ik het mooie vindt, zijn de fluwelen jurken, de sieraden, maar ook niet alles, ik heb mijn eigen gothic stijl en niemand vindt het overdreven, maar juist leuk.
ik heb mijn haar ook niet zwart...mijn haar is aan de onderkant paars en bovenkant blond en dan in laagjes...
ik ben verschillend ik ga ook gewoon naar discotheken, dan kleed ik me gewoon, wat is gewoon??? kleding in de mode die ikleuk vind...denk ik..
en qua make-up hou ik ook niet van het extreme, ik heb gewoon oogpotlood op, eyeliner, mascara, en een donkerrode lippestift doe k vaak op, verder oorbellen, ringen, ik heb een neuspiercing, gewoon een knopje, want een ring vindt ik overdreven...
je hebt niet alleen gothic stijlen...
veel mensen weten niet wat gothic is en weten niet dat het eigenlijk meer om het geloof gaat, het heeft niet alleen met uiterlijk te maken, ik vind het gothic geloof helemaal nix, maar de rest weer wel, andere kleden zich niet als goth, maar doen wel aan het geloof.
ze gaan dan in een groep naar een kerkhof, want daar vinden hun zogenaamd rust....je hebt ook weer andere geloven bv wicca= hekserij...

het zijn allemaal geloven van vroeger, die sommige mensen voortbrengen, zodat er weer steeds meer mensen er aan mee gaan doen.

wicca
In het kort: Wicca is een natuurreligie, een geloof. Mensen die Wicca beoefenen worden Wiccan's of heksen genoemd. Ook mannen worden heksen genoemd, net als vrouwen. Heksen geloven in een God en een Godin. Ze staan dicht bij de natuur en zijn zuinig op alles wat bloeit en leeft zoals dieren en planten. Ze geloven ook in de krachten van de natuur en de elementen (Water, Vuur, Lucht en Aarde). Veel heksen geloven ook in reincarnatie. De belangrijkste regel in de Wicca is: An ye harm none, do as ye will (zolang je niemand schaadt, doe wat je wil). Een andere belangrijke regel is de Drievoudige Wet.

De Drievoudige wet
Houd altoos de wet van drie in ere,
Dat wat gij zendt driemaal weer zal keren.
Deze les dient gij in te zien,
Dat gij krijgt wat gij verdient.

Het pentagram is een symbool dat in de Wicca gebruikt wordt als talisman voor bescherming en (geestelijke) gezondheid en balans. Het is een eeuwenoud symbool en je ziet het bij verschillende religies in de oudheid terug.

De vijf punten staan voor:

GEEST: het Al, het Goddelijke
LUCHT: intelligentie en kunst
WATER: emotie en intuïtie
AARDE: stabiliteit en fysiek uithoudingsvermogen
VUUR: moed en durf

kijk op www.cu2.nl/sacred-flame mijn site, daat staat het pentagram ook op.

ik zal in het kort proberen uitte leggen wat gothic is:

Gothics hebben een intense en dramatische kijk op het leven.
Het zijn volstrekte idealisten, die het wereldse vermijden en zich aangetrokken voelen tot extreme emoties en daden.
Ze leven het leven op zijn scherpst en zijn op elk levensgebied opzoek naar de ongewone, artistieke en zinvolle aspecten.
De meeste Gothics zijn erg op zichzelf en raken gemakkelijk uitgeput door teveel omgang met anderen.
Ze zijn bang dat er inbreuk op hen wordt gepleegd en moeten een duidelijke ruimte voor zichzelf hebben waarin ze zich kunnen terug trekken om op krachten te kunnen komen en over dingen na te denken
Partners moeten ook begrijpen dat Gothics niet graag in de belangstelling staan, ze moeten ook beseffen dat omdat Gothics vrij gesloten overkomen, hun relatie niet slechts een van de behoeftes in hun leven is. Want als ze zich eenmaal hebben gebonden, komt de relatie centraal te staan en wordt die waarschijnlijk een van de belangrijkste factor in hun leven.

voor meer informatie staat dit hele verhaal uitgebreid op mijn site

www.cu2.nl/sacred-flame

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:55

Josti schreef:
geen vreemde smaak, een ANDERE smaak!
dat het jouw smaak niet is maakt het nog niet vreemd

en het zijn niet 'van die figuren' t zijn gewoon mensen, en als ze er anders uitzien betekent dat heus niet meteen dat ze niet aardig, grappig of gezellig zijn!


Op het meer en deel van de mensen komt deze "look" wel vreemd over en dat kun je die mensen niet kwalijk nemen. Ze zien er nu niet echt fantasievol uit en geven veel mensen d.m.v. hun uiterlijk een onrustig gevoel. Ik kan nou ook niet bepaald zeggen dat Gothic mensen er nu aardig, grappig of gezellig eruit zien! (ze zullen vast wel aardig en grappi in het echt zijn maar zo komen ze niet op het eerste gezicht over) Eerder afstotend en eng en al helemaal voor kleine kinderen die zich rot schrikken bij het zien van een zwart-wit lijk gezicht!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:05

das waar, veel mensen schrikken van goths, niet dat ik het heb meegemaakt dat ze van me schrokken....goths zijn ook maar mensen, ze hebben het echt niet de hele tijd maar over geloof, ik heb het overal over, school, mijn paardje, werk, naar mijn mening vallen die echte goths wel mee, maar op het eerste gezicht had ik ook zoiets van.....ow wat eng later viel het reuze mee en was het heel gezellig. op het eerste gezicht is het altijd wel eng lijkt mij...maar als je al weet dat er zulke mensen zijn en weet wat gothic inhoud, dan zal het reuze meevallen lijhkt mij, maar die mening heeft iedereen voor zich zelf.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:22

waarom is iedereen zo negatief tegenover gothic??

van mij denken veel mensen ook dat ik gothic ben (ok, ben het een beetje) veel kleine kinderen zijn bang voor me, op straat wordt ik uitgescholden voor heks, morticia, satanist enz. enz.
ik vind dit niet zo erg, ik heb een hekel aan kleine kinderen, ik ben een (klein beetje) heks, morticia vindt ik een mooie vrouw dus dat ik voor mij een compliment, en het geloof van satanisten is ookal heel erg anders als de meeste denken en als ik ergens in zou moeten geloven zou het dat zijn (nee...je bent dan geen aanbidder van satan maar hebt gewoon een andere kijk op het leven als bijv. christenen)

ik ken veel goth's en het zijn hele aardige mensen altijd vrolijk zien er leuk uit (niet altijd helemaal in het zwart er zit meestal ook nog een anders kleur bij, bij mij is die kleur altijd roze of paars of rood)
gothic is een levenstijl net zoals jullie ook een bepaalde levenstijl hebben

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:23

De mensen die gekozen hebben om Gothic te zijn hebben dat om een reden gedaan..

Waarom word er zo raar gekeken naar mensen die Gothic zijn??
De allochotone mens word wel geaccepteerd en doet ook alles anders en ziet er ook anders uit. Dat is normaal maar een gothic niet...

Denk maar eens na zou jij langs een groep Allochtone jongeren willen lopen die staan te praten in hun taal en jou aan zitten te kijken of een paar gothic's???
Nou mijn keuze is al snel bepaald. Ik ben helemaal niet rasistisch maar ik heb het niet zo op mensen die nederlands kunnen en maar in het eigen taaltje gaan praten.

En ik zag op internet dat sommige gothic jurken toch wel heel mooi zijn!!! Kwijl

En weten jullie ook dat er ook witte gothic's bestaan!! die dragen dus alleen wit...Maar daar hoor ik niemand over!!! Verward

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:27

lugubere negatieve doomdenkende creaties met een identiteitscrisis zijn het, jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper. Dus dat afzetten op die manier zou goed werken bij mij denk ik.
Begin me ook meteen weer af te vragen uit welk type milieu dit soort mens komt. 1 ding is zeker, echt gelukkig kunnen die mensen niet zijn. Mijn ervaring is altijd dat alternatievere mensen altijd wat ongelukkig zijn als de gemiddelde doorsnee mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:31

Prima schreef:
lugubere negatieve doomdenkende creaties met een identiteitscrisis zijn het, jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper. Dus dat afzetten op die manier zou goed werken bij mij denk ik.
Begin me ook meteen weer af te vragen uit welk type milieu dit soort mens komt. 1 ding is zeker, echt gelukkig kunnen die mensen niet zijn. Mijn ervaring is altijd dat alternatievere mensen altijd wat ongelukkig zijn als de gemiddelde doorsnee mens.

zo weer een typische prima uitspraak.
Hij doet je naam alleen geen eer aan denk ik.

In welk tijdperk leef jij, nog rond het jaar nul toen heksen nog verbrand werden of zo!!

Mensen moeten toch zelf weten wat ze aantrekken.
Ik trek toch ook aan wat ik fijn vind zitten.
Zolang mensen mij persoonlijk niet lastig vallen kan ik er echt niet mee zitten wat ze aan hebben.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:33

Prima schreef:
lugubere negatieve doomdenkende creaties met een identiteitscrisis zijn het, jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper. Dus dat afzetten op die manier zou goed werken bij mij denk ik.
Begin me ook meteen weer af te vragen uit welk type milieu dit soort mens komt. 1 ding is zeker, echt gelukkig kunnen die mensen niet zijn. Mijn ervaring is altijd dat alternatievere mensen altijd wat ongelukkig zijn als de gemiddelde doorsnee mens.


je kent er geen 1 je wil er geen kennen....hoe kun je dan zo oordelen???!!!
ze zien er egt niet allemaal eng uit hoor!!! ze lopen niet allemaal in het zwart, hebben niet allemaal make-up op, en zijn ook niet allemaal depressief er zullen er vast wel een paar zijn maar in het meeloopcultuurtje zullen er vast veel meer depressief zijn hoor

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:35

Prima schreef:
lugubere negatieve doomdenkende creaties met een identiteitscrisis zijn het, jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper. Dus dat afzetten op die manier zou goed werken bij mij denk ik.
Begin me ook meteen weer af te vragen uit welk type milieu dit soort mens komt. 1 ding is zeker, echt gelukkig kunnen die mensen niet zijn. Mijn ervaring is altijd dat alternatievere mensen altijd wat ongelukkig zijn als de gemiddelde doorsnee mens.


Je wordt erg voorspelbaar, Prima. En je valt in herhaling, ook dat nog.

Wat ik mezelf nou altijd afvraag: van die mensen die hun geldzaakjes niet op orde hebben, uit wat voor milieu zouden die nou afkomstig zijn?

Oh nee, dat was een heel ander topic, sorry. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:38

Karin"]
[quote="Prima schreef:
lugubere negatieve doomdenkende creaties met een identiteitscrisis zijn het, jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper. Dus dat afzetten op die manier zou goed werken bij mij denk ik.
Begin me ook meteen weer af te vragen uit welk type milieu dit soort mens komt. 1 ding is zeker, echt gelukkig kunnen die mensen niet zijn. Mijn ervaring is altijd dat alternatievere mensen altijd wat ongelukkig zijn als de gemiddelde doorsnee mens.


Je wordt erg voorspelbaar, Prima. En je valt in herhaling, ook dat nog.
[/quote] idd karin
Ik vraag me daarbij meteen af uit welke geweldig millieu prima dan komt, omdat hij blijkbaar geleerd heeft zulke uitsparen te mogen doen.
Zal zo te horen dan ook niet veel goeds zijn Lachen

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:40

hier wat verschillende gothic's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oewh...wat eng (ok, de mannen wel een beetje)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:40

runningkawa schreef:
Mensen moeten toch zelf weten wat ze aantrekken.
Ik trek toch ook aan wat ik fijn vind zitten.
Zolang mensen mij persoonlijk niet lastig vallen kan ik er echt niet mee zitten wat ze aan hebben.


Op dit punt heb je helemaal gelijk Kawa, alleen heb ik 1 maar.....

ik vindt namelijk dat deze Gothics het dan wel zouden kunnen proberen te begrijpen waarom veel andere mensen ze uit de weg gaan, het is namelijk zo dat ze, zoals eerder gezegd, geen aardige uitstraling hebben, veelal alleen zwarte kleding dragen met een zwart en wit gekleurd gezicht en dat komt dan bedreigend over op andere mensen, mensen associeren dat met de dood en met satanisme en dat is voor de gemiddelde burger angstaanjagend! Dus beste Gothics probeer dat te begrijpen en dus je houding iets meer aan te passen dan zul je meer begrip krijgen van anderen voor het feit waarvoor je staat!

P.s. ik denk niet dat we de vergelijking met allochtonen moeten maken, aangezien Gothics niet van een bepaald ras/soort zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:42

Citaat:
Op dit punt heb je helemaal gelijk Kawa, alleen heb ik 1 maar.....

ik vindt namelijk dat deze Gothics het dan wel zouden kunnen proberen te begrijpen waarom veel andere mensen ze uit de weg gaan, het is namelijk zo dat ze, zoals eerder gezegd, geen aardige uitstraling hebben, veelal alleen zwarte kleding dragen met een zwart en wit gekleurd gezicht en dat komt dan bedreigend over op andere mensen, mensen associeren dat met de dood en met satanisme en dat is voor de gemiddelde burger angstaanjagend! Dus beste Gothics probeer dat te begrijpen en dus je houding iets meer aan te passen dan zul je meer begrip krijgen van anderen voor het feit waarvoor je staat!

Hier heb jij ook helemaal gelijk in.
Het begrip moet van 2 kanten komen!!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:44

Citaat:
ik vindt namelijk dat deze Gothics het dan wel zouden kunnen proberen te begrijpen waarom veel andere mensen ze uit de weg gaan

wie zegt dat ze het niet begrijpen?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:47

Het spijt me zeer dat ik het moet zeggen maar ik zou me helemaal het apelazerus schrikken als ik deze man in het donker tegen zou komen!!!! Jakkes, ik denk dat ik dan heel hard zou gaan gillen! (misschien dat hij me eerder uit de brand zou helpen als een kerel in een net pak maar oef, ik vindt er echt niets aantrekkelijks of moois aan zitten............)

Afbeelding

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:49

Karin"]
[quote="Prima schreef:
lugubere negatieve doomdenkende creaties met een identiteitscrisis zijn het, jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper. Dus dat afzetten op die manier zou goed werken bij mij denk ik.
Begin me ook meteen weer af te vragen uit welk type milieu dit soort mens komt. 1 ding is zeker, echt gelukkig kunnen die mensen niet zijn. Mijn ervaring is altijd dat alternatievere mensen altijd wat ongelukkig zijn als de gemiddelde doorsnee mens.


Je wordt erg voorspelbaar, Prima. En je valt in herhaling, ook dat nog.

Wat ik mezelf nou altijd afvraag: van die mensen die hun geldzaakjes niet op orde hebben, uit wat voor milieu zouden die nou afkomstig zijn?

Oh nee, dat was een heel ander topic, sorry. Lips are sealed
[/quote]

Gelukkig zijn mijn geldzaken in orde op orde!