Ziek melden, argh ik voel me schuldig!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Ziek melden, argh ik voel me schuldig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 08:29

Ik loop echt al paar maanden met mn rug te modderen. Heb me al vaak moeten afmelden, want het werk wat ik doe, gaat vaak gepaard met zwaar lichamelijkwerk. (thuiszorg)
Vnadaag werd ik dus wakker, met ja ja, een zere rug. En niet zo'n beetje ook! Net alsof de hele linkerkant verrekt is of zo. Lips are sealed
Ik moest al om 6 uur op, de paarden doen.
Ik kom terug, nog steeds t zelfde. (meestal zakt t wel weg).
Ontbeten en zo, en daarna bleef het gewoon t zelfde.

Ik toch maar met lood in de schoenen mn werk opgebelt, en ingesproken dat ik alweér een pijnlijke rug heb...Ik voel me dan zo'n aansteller! Ik weet nl dat hun heel vaak mensen hebben die zich ziekmelden. Maar ik doe t gewoon niet expres. Ik heb ook gezegd dat ik vandaag nog terug bel, om het erover te hebben, dit was nl het antwoordapparaat.

Toen de mevrouw opgebeld, waar ik deze morgen dus heen moet (ik werk alleen ochtenden) en gezegd dat ik helaas niet kan komen door mijn (@#^#^$#%@%$) rug...
Ze antwoordde heel bot, en was zo te horen niet blij.
Ja jeetje, ik doe het toch niet om haar te pesten?
Ik kan dr ook geen bal aan doen.
Ik heb gewoon erg pijn.
Ze hing ook echt zo plotseling op! Boos!

Tsjonge, nou voel ik me meteen een boeman, omdat ik me afmeld.
Beetje begrip zou wel op zn plaats zijn.
Ik begrijp gerust wel dat ze teleurgesteld is dat ik niet kom, maar ik kan er gewoon helemaal niets aandoen.

Zou willen dat ik niets aan mn rug had, en lekker non stop kon werken!!

Zo dat moest ik even kwijt. Scheve mond


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 08:42

ja klote is dat...... ik ken dat.. ik moet zo ook op bellen naar me werk dat ik ook weer is niet kan komen.....Boos!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 09:36

Ik kan me voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt; je hebt immers een heel verantwoordelijke baan en er zijn mensen die een soort van afhankelijk van jou zijn. Maar als jij echt last van je rug hebt, dan gaat het gewoon niet. Punt. En dan kunnen ze boos of verdrietig of teleurgesteld zijn.... het GAAT gewoon niet!

Ik denk alleen wel dat het verstandig is om eens met je huisarts of arboarts te gaan praten.
Waar komt die rugpijn steeds vandaan? Die oorzaak moet gevonden en aangepakt worden. Doe je idd zulke zware taken, of til je bijvoorbeeld verkeerd? Een training daarin zou je dan misschien kunnen helpen.

Als je op deze manier met je werkgever meedenkt, wordt het daar ook meteen als veel minder negatief ervaren dat je er weer niet bent. Jullie zullen samen tot een oplossing moeten komen, want daar hebben alle drie de partijen baat bij: jij omdat je van je pijn af moet komen, je baas omdat dit dus klauwen vol met geld kost, en je clienten omdat je dan minder vaak afwezig zult zijn.

Beterschap!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 09:47

Ja vervelend is dat... Is dat een vast iemand waar je altijd werkt? Dan begrijpt ze dat toch wel?

Ik heb ook voor Thuiszorg gewerkt vorig jaar in de zomervakantie, als vakantiekracht. Ik moest dan het huis schoonmaken.
Sorry dat ik het zeg, maar ik werd soms helemaal niet goed van die mensen. Het is duidelijk geen geschikt werk voor mij. Ik vond sommige mensen heel erg verwend, okee, natuurlijk niet dat ze een ziekte of zo hadden, zodat ze het werk niet zelf konden doen, maar ik kon meestal niet zo goed met die mensen opschieten.

Ik vind het ook raar dat die vrouw zo bot reageerde. De wereld draait toch niet alleen om haar? Ze denkt alleen maar aan haarzelf waarschijnlijk en denkt er niet bij na dat jij je nu ontzettend rot voelt en een zere rug hebt.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 10:01

Inderdaad, jullie begrijpen me precies.
Ik heb al veel onderzoeken gehad, en dat weet mijn werkgever gelukkig ook, en ze zijn altijd heel begripvol.
Eerst zouden het mn nieren zijn, dan weer mijn ruggewervels, enz.
Nu blijkt dat het 'gewoon' mijn houding is. Verward
Ik moet fysiotherapie volgen, en dan speciale: Cecar.
Nog nooit van gehoord, en veel fysio's doen het niet.
Heb nu nog steeds geen fysio.
Ik ga straks weer even bellen, heb een tip gekregen over een fysio die 't wel doet.

Het is zo moeilijk duidelijk te maken dat je écht pijn hebt, en het niet expres doet.
Je wordt er altijd op aan gekeken, heel oneerlijk.
Af en toe denk ik wel eens: 'als je nou eens kon voelen, wat ik voel, zou je me dan wel begrijpen'?
Volgens mij piepen ze dan wel anders.

Alsof ik het fijn vind, om met die rugpijn niets te kunnen. Kan niet eens mijn paard rijden, of eens lekker een hele dag mijn stal gaan doen bijvoorbeeld.
Ik heb eigenlijk nog zoveel te doen...
*zucht*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:04

Cesartherapie wordt hier best veel gegeven, mijn moeder heeft het ook gehad. En je hoort er steeds meer over.

STerkte!

:evaw:

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:50

Die mensen moeten gewoon begrijpen dat jij ECHT pijn hebt! Dat doen ze blijkbaar niet, maar als jij van jezelf weet dat je pijn hebt, dan blijf je thuis, punt uit! Laat ze maar lekker nukkig doen. Je moet ook voor jezelf zorgen!

Veel sterkte met je rugpijn! Is het niet een hernia? Dat heeft mijn moeder ook. Maar ik hoop niet dat je dat hebt, want dat is echt niet leuk...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:09

Mijn moeder heeft ook cesartherapie gehad. Ze gingen dan echt je houding corrigeren e.d.

Ook werd mijn moeder aangeraden eens een pedicure te laten komen omdat ze waarschijnlijk scheef liep. En sindsdien hebben we een pedicure aan huis en mijn moeder heeft nergens meer last van!
Als je onbewust een pijnlijke plek onder je voet hebt ga je je voet ontlasten. Dit gaat heel onbewust alleen het is wel slecht voor je rug.

Therapie heeft mijn moeder niet zoveel geholpen de pedicure wel!
Het ligt er natuurlijk aan wat de oorzaak is van je verkeerde houding. Als je daar achter bent dan ben je al een heel eind.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:19

Cesar therapie, is idd een zeer goede en effectieve manier van Fysio. Ik hoop dat je snel een goede fysio vindt die je kan behandelen.
Je zal er wel eens versteld van kunnen staan wat er allemaal mankeerd aan je houding Haha!

Heel veel sterkte, denk aan jezelf.............je hoeft je pas l*llig en schuldig te gaan voelen als je je afmeld/ziekmeld met een rotsmoesje!! En dat is hier echt niet het geval!!
(en ik weet precies wat je bedoeld, ik heb astma en dus net zo een onzichtbare ziekte als veel rugpijn.............Je kan beter je arm of been in het gips leggen, dan zien ze het tenminste meteen! }> )

Kop op!

Op zoek naar de zon!!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:51

Ik voel me ook schuldig. Ik zit nl. al zes weken thuis met iets wat (na een half jaar mee rondgelopen te hebben) een hernia blijkt te zijn.
In dat half jaar dat ik klachten had (en me niet ziek heb gemeld omdat het wel ging...mm..), ben ik 2 keer door mijn baas op het matje geroepen omdat ik op bepaalde zaken te heftig en agressief reageerde.
Goed beschouwd kwam dit dus door die voortdurende zeikpijn in mijn rug. Ruim 5 weken geleden had ik geen kracht meer in mijn linkerbeen en heb ik besloten om me ziek te melden. Ondertussen ben ik bij de neuroloog geweest en krijg ik al 6 weken Mensendieck therapie.
De Mensendieck therapeut heeft me toen teruggestuurd naar de doc omdat zij vermoedde dat de klachten veel ernstiger waren dan in eerste instantie deden vermoeden. Nu gaan ze uiteindelijk een MRI maken.
Inmiddels gaat het (door de Mensendieck, twee keer per week!!!) al wat beter en kan ik mijn linkerbeen weer wat beter bewegen. De kracht is nog steeds erg "weg" zeg maar.
Het is jammer maar helaas, dat ik niet kan werken. Achteraf had ik veel eerder rustiger aan moeten gaan doen, want bij mij is het min of meer geescaleerd... doordat ik er te lang mee door heb gelopen.
Schuldig voelen hoef je niet te doen, het is lvllig om nu ziek te zijn, maar het gaat om je eigen lijf en daar moet je zuinig op zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mir, Babsiej, Dammie, Femke_Tweety, furious, Lalladidoo, Marocje, Ookami, Paardje02, Petra_O, Tucktuck, Vagabondo en 127 bezoekers