Help!! een megakoortslip......

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Help!! een megakoortslip......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 20:12

Iemand tips wat je tegen een gigantische koortslip kunt doen?

Heb het al jaren niet meer gehad. Dacht eigenlijk dat ik er overheen gegroeid was.........

Maar ja nu zit ik met een dikke, pijnlijke lip en ik weet niet wat ik er tegen kan doen.

Zovirax is geen optie want daar kan ik op de een of andere manier niet tegen (al geprobeerd toen ik nog een klein hummeltje was)
Al die andere tubetjes zalf schijnen in principe dezelfde stoffen te bevatten wat zou betekenen dat ik deze ook niet kan gebruiken.

Dus als iemand een huis/tuin/keukenmiddeltje weet??

Ik loop niet alleen totaal voor gek, maar ik praat er ook nog moeilijk door.
Dus help!!!!!


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Help!! een megakoortslip......

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:53

kaj schreef:
Iemand tips wat je tegen een gigantische koortslip kunt doen?

Heb het al jaren niet meer gehad. Dacht eigenlijk dat ik er overheen gegroeid was.........


Het is een virus (herpes) en zal daarom je hele leven lang in je lichaam blijven. Zo nu en dan zal het zich de kop op doen als je bijv. verminderde weerstand hebt.

Amor Vincit Omnia

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Help!! een megakoortslip......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 21:01

SuperPepeijn"]
[quote="kaj schreef:
Iemand tips wat je tegen een gigantische koortslip kunt doen?

Heb het al jaren niet meer gehad. Dacht eigenlijk dat ik er overheen gegroeid was.........


Het is een virus (herpes) en zal daarom je hele leven lang in je lichaam blijven. Zo nu en dan zal het zich de kop op doen als je bijv. verminderde weerstand hebt.
[/quote]

Ja dat weet ik ook wel Knipoog
Heb het al mijn hele leven namelijk!
Alleen vroeger had ik het zeer regelmatig (minstens 1 à 2 keer per jaar) en nu was de laatste keer ruim 4 jaar geleden.
En voor die keer zat ook al een paar jaar.

Maar ja ben een weekje ziek geweest en voila!
Maar ja ik weet waar het van komt: wat ik nu wil weten is: HOE KOM IK ER ZO SNEL MOGELIJK VANAF???

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:38

ik zal je vertellen dat ik momenteel 4 blaasjes heb Extreme duivel
2 onder en 2 boven Frusty Frusty

Eigenlijk doe ik er niet veel aan, als de druk erg groot(PIJN!!) wordt prik ik ze wel eens door(schone naald). Dan drogen ze uit en geneest het in mijn geval sneller, wel smeer ik heel veel lippenbalsen zodat ze soepelblijven.
Als het eenmaal droog is en je lacht een keertje hard dat barst alles open en zit je er nog langer aan vast.

Oh lekker verhaaltje Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 08:20

Ik ben ook van al die dure tubetjes en smeerseltjes af. Je betaald je scheel en werken doet het bij niet.
Ik spoel heel regelmatig (denk 5x per dag ofzo) even de blaasjes af onder een zachtstromende kraan, koud water.
Dan dep ik voorzichtig droog met een schoon wc papiertje en vervolgens een beetje uiercreme erop. Van dat doorzictige, dan loop je ook niet met een half-witte lip rond, dat ziet er zo smerig uit Knipoog

Dit werkt bij me vele malen beter dan al die smeerseltjes bij elkaar.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 11:18

Cowgirl schreef:
ik zal je vertellen dat ik momenteel 4 blaasjes heb Extreme duivel
2 onder en 2 boven Frusty Frusty

Eigenlijk doe ik er niet veel aan, als de druk erg groot(PIJN!!) wordt prik ik ze wel eens door(schone naald). Dan drogen ze uit en geneest het in mijn geval sneller, wel smeer ik heel veel lippenbalsen zodat ze soepelblijven.
Als het eenmaal droog is en je lacht een keertje hard dat barst alles open en zit je er nog langer aan vast.

Oh lekker verhaaltje Haha!


Doorprikken lijkt me niet echt verstandig??
Want het vocht dat eruitkomt is ontzettend besmettelijk. zo besmet je jezelf er toch mee?
Ik heb er al aan zitten denken om er 's nachts tandpasta op te smeren vanwege het uitdrogende effect.

Maar ja ik dacht dat iemand misschien wel het middel had gevonden!
Ik smeer verder niets, is echt onmogelijk zonder iets kapot te maken.
Bij de minste beweging komt er namelijk alweer vocht uit. En ik heb wel eens gehad dat hierdoor echt mijn halve lip onder zat.
Het zou niet zo besmettelijk moeten zijn dan was het een stuk makkelijker Haha! Maar ja voorlopig drink ik maar met een rietje en lachen moeten we ook maar even niet doen..........

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 12:07

Als ik het eens heb (tja helaas ook slachtoffer Frusty ) smeer ik er s'nachts penaten creme op. Zo droogt het in de nacht goed op en loop ik overdag niet met zo'n witte lip te pronken Haha!
Overdag goed soepel houden met Labello Med (medisch) de witte Labello stick.
Gelukkig heb ik het heeeel zelden maar als... dan meteen ook goed Lips are sealed
Op deze manier ben ik er het snelst vanaf en kan ik weer lekker bekken Kusje Haha! Haha!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 12:38

gelukkig heb ik er niet veel last van...haast nooit Haha!
maarja goed..ik weet niet wat je er tegen kunt doen.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:50

Je moet ook niet alles stuk maken.(bedankt voor die leuke rode nadrukking }> ) Doorprikken als een blaar.

Maar heel vaak wordt het zo groot en pijnlijk dat ze op den duur zelf knappen en dat doet pas zeer en heb je een veel grotere plek.
Je moet er ook een schoon zakdoekje bij houden(eventueel met betadine ofzo) om het vocht weg te deppen.
Daarna goed schoon deppen met warm water, dan voorzichtig droog maken en lippenbalsem of uiercreme erop.
Beter is uiercreme op je vinger en dat erop smeren(met labello krijg je zo'n cirkel)
Verder niet meer aankomen en uitlaten drogen.
Bij mij zijn ze nu droog en met veel vetten heb ik er geen last meer van.
Met een weekje zijn ze wel weg denk ik.(ik zie er alleen niet echt knap uit Clown )

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 15:53

Cowgirl schreef:
Je moet ook niet alles stuk maken.(bedankt voor die leuke rode nadrukking }> ) Doorprikken als een blaar.

Maar heel vaak wordt het zo groot en pijnlijk dat ze op den duur zelf knappen en dat doet pas zeer en heb je een veel grotere plek.
Je moet er ook een schoon zakdoekje bij houden(eventueel met betadine ofzo) om het vocht weg te deppen.
Daarna goed schoon deppen met warm water, dan voorzichtig droog maken en lippenbalsem of uiercreme erop.
Beter is uiercreme op je vinger en dat erop smeren(met labello krijg je zo'n cirkel)
Verder niet meer aankomen en uitlaten drogen.
Bij mij zijn ze nu droog en met veel vetten heb ik er geen last meer van.
Met een weekje zijn ze wel weg denk ik.(ik zie er alleen niet echt knap uit Clown )


Met een week is het wel weg??
Jee ik wou dat dat bij mij ook zo was!
Bij mij gaat het ook wel kapot maar doorprikken?? Nee daar waag ik me toch maar niet aan. Mocht er van de dokter ook absoluut nooit aankomen dus daar houd ik me nog steeds braaf aan.....

En ik heb niet vaak meer een koorstlip maar als ik er één heb dan gaat het ook goed mis.........
Maar ja ik hoop dat het gauw over gaat deze keer. We zijn het stadium van groter wordende vochtblaar alweer voorbij. We zitten nu in het stadium van vieze lekkende korsten. Lekker topic wordt het Misselijk

Maar ja ik blijf nog wel even met een rietje drinken en ja iets minder eten (vooral geen chips met al dat zout).....

We overleven het wel weer! Er zijn tenslotte veel ergere dingen.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:22

GROTE TRUC
tandpasta !!! snachts tandpasta erop ,dan droogt ie uit .Liefst overdag ook maar dat zal voor heel veel moeilijk zijn Haha!
Wondermiddeltje ,uit oma,s tijd.
succes.!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 18:50

ineke schreef:
GROTE TRUC
tandpasta !!! snachts tandpasta erop ,dan droogt ie uit .Liefst overdag ook maar dat zal voor heel veel moeilijk zijn Haha!
Wondermiddeltje ,uit oma,s tijd.
succes.!


Dat dacht ik ook al! Voral omdat het ook zo goed is voor mok wat in principe ook blaasjes zijn!

Maar ja ik durfde niet zo goed.....
Zal het vannacht eens proberen!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:57

verder niet meer aankomen hoor anders gaat het ontsteken .vooral niet door gaan prikken of zo ,t moet juist indrogen en de korstjes dan laten genezen.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 22:43

Ik had er ook altijd zo'n last van!
vooral wanneer ik ongesteld was, of wanneer ik minder weerstand had.
Ook wanneer ik me slecht voelde, of gewoon iets niet mee zat.
Ik had het dus heel vaak.
Wegens andere lichamelijke problemen kwam ik bij een homeophaat.
Deze behandelde mijn klachten, en had ook medicijnen genaamd HERPOPLEX voor mijn koortslip.
Door dit elke dag 2 x te slikken had ik er totaal geen last meer van!
Wa hij me ook vertelde is dat het eten van Noten en chocolade de koorslip stimuleerd.

"What we call human nature, is actually human habit.."

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 09:56

Callendula zalf. Ik heb er veel baat bij. Wel regelmatig insmeren.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 17:53

ik smeer er voor dat ik naar bed ga tandpasta op dat droogd namelijk heel erg uit en ik ben er dan altijd zo weer van en het is ook wel een goedkope oplossing en je loopt overdag niet met zo'n witte lip rond

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:01

Ik heb ook al mijn hele leven lang hier last van waarschijnlijk van mijn broer gekregen. Ik heb er best snel last van en heb daarom ook ALTIJD labello bij me. Tandpasta heb ik er nog nooit opgesmeerd, lijkt me dat het gaat branden. Het stomme is alleen als ik geen koortslip hebt en ik heb ergens tandpasta te lang op of rond mijn mond krijg ik vanzelf een koortslip omdat het dan juist weer uitdroogt/brand.

Ik heb ook bijna altijd wel zo'n namaak Zoovirax van de Kruidvat bij me...Zat volgens de dokter bijna exact hetzelfde in en is de helft goedkoper, het lijkt altijd net of het niet werkt maar als ik het niet gebruik merk ik wel dat het erger word zonder zalf.

Een keer heb ik het zo erg gehad dat ik zelfs paardrijden heb afgezegd, het deed zo'n zeer en het was toen ook zo'n lekkere warme zomerdag en ik moest de hele dag binnen zitten, ik was er toch niet mee naar buiten geweest, ik schaamde me dood! Als je het op een bepaalde plek hebt gehad kun je het daar ook sneller weer terugkrijgen.
Gelukkig heb ik er het afgelopen half jaar wat minder last van gehad.

Mijn oma heeft er heel soms ook wel eens last van en zij zegt dat ze eau de cologne gebruikt en dan gaat het weg. Ik weet niet of het bij jou helpt maar volgens mijn oma wel....

Groetjess van Jessica!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 22:14

Bij mij wordt mijn lip ook altijd mega dik!!!! Dan leg ik 's nachts een 2e kussen onder mijn hoofd en dat scheelt de volgende ochtend.
Dat van die tandpasta ga ik ook eens proberen als het weer eens zover is...thnx voor de tip!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 23:47

Biebel schreef:
Bij mij wordt mijn lip ook altijd mega dik!!!! Dan leg ik 's nachts een 2e kussen onder mijn hoofd en dat scheelt de volgende ochtend.
Dat van die tandpasta ga ik ook eens proberen als het weer eens zover is...thnx voor de tip!


Nou ik had dus ook zo'n megadikke lip!
Maar vannacht tandpasta en voila formaat gehalveerd!!
Het brandt wel een beetje maar een koortslip doet zowiezo pijn (tenminste bij mij dan) alleen toen ik vanmorgen voorzichtig het opgedroogde restantje tandpasta eraf tilde was het eronder weer vies vochtig. Maar het formaat is zo klein geworden en op mijn werk zagen ze het niet eens meer. Pas toen ik het zei zagen ze het!!!

Ben erg happy!!
Nu smeer ik er niets meer op omdat het nu weer vochtig en zacht is maar als het zo door gaat is het deze week nog weg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alfi2010, AmberG, Axxy, BLEXBot, Britta31, Dana02, dormy, FransienE, Jolantje246, lazy, lindo, linoleum, meintje, Soepkipje, Steenbok12, tengeltje11, Zebrastreep, zonneglans en 62 bezoekers