Taalgebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 00:38

Margreet schreef:
Type-foutje moet kunnen, alleen let ik bij Prima altijd op de d's en t's Haha!


Hahahaha,.... Mmmmmm, maar ze heeft wel gelijk!! Dat is echt een zwak punt. Ken de regels, maar pas ze niet toe!

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 23:31

er zijn hier en daar wat mensen die helemaal boos om worden, als ik MSN-taal typt... Boos!
sorry hoor, maar ik vind dit echt nergens op slaan... Verward
maargoed... nog 1 vraagje, worden we nou allemaal leraar-NEDERLANDS???
alstjeblieft niet zeg, ik heb al zo'n hekel aan de mijne Haha! groetjes! xliessiex

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 23:55

sweetbuddy schreef:
er zijn hier en daar wat mensen die helemaal boos om worden, als ik MSN-taal typt... Boos!
sorry hoor, maar ik vind dit echt nergens op slaan... Verward


Lees de regels van Bokt er maar even op na }> ! Het is nl. erg irritant Boos! !

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 23:59

ja maar dat vind ik geen reden om boos te worden...
ik ben het nou eenmaal gewent

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 00:21

Het is al een paar keer aan je gevraagd en jij doet of msn-taal de normaalste zaak van de wereld is Verward ! Het wordt hier gewoon niet op prijs gesteld and that´s it Knipoog !
Ik zou ook pissig worden als je mij "zeikerd " zou noemen omdat je vriendelijk verzocht wordt geen msn-taal meer te gebruiken }> !

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 07:08

En afgezien daarvan, je bent toch geen imbeciel, dat je niet normaal en duidelijke kan typen? Het moet de gewoonste zaak van de wereld zijn als je typt, dat je geen rare afkortingen gaat gebruiken. Volg een typles, dan gaat alles veel vlugger!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:04

PROBEER het iig... Ik kan toch ook niet foutloos Nederlands tikken? Maar ik probeer het wel foutloos te doen. Iig lees ik geen berichten die in MSNtaal zijn geschreven, vind ik erg irritant! Het is dat ik niet aan jouw gevraagd heb of je normaal wilde tikken (ik wou het wel, maar Billy was me voor en Gwen trouwens ook) Maar ik zou het niet op prijs gesteld hebben als jij mij om die reden een zeikerd noemt. Dank u vriendelijk. Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:07

sweetbuddy schreef:
er zijn hier en daar wat mensen die helemaal boos om worden, als ik MSN-taal typt... Boos!
sorry hoor, maar ik vind dit echt nergens op slaan... Verward
maargoed... nog 1 vraagje, worden we nou allemaal leraar-NEDERLANDS???
alstjeblieft niet zeg, ik heb al zo'n hekel aan de mijne Haha! groetjes! xliessiex

als je MSN-taal typt begrijpen de meeste mensen geen hol van wat jij schrijft omdat het er heel chaotisch uit ziet. Jij vindt het misschien stoer staan of zo, maar het is eigenlijk gewoon onleesbaar. De meeste mensen zijn het ook niet gewend. Als je wilt dat de mensen jouw berichtjes willen lezen, moet je ze wel tegemoet komen door zorgen dat je duidelijk over komt. Dit heeft dus helemaal niets te maken met "leraar nederlands" willen zijn. Taalfouten zijn tot daaraan toe, als er maar begrepen wordt wat er staat.

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:39

ik had het over mensen die gaan letten op de d'tjes en t'tjes... Cool
dat vind ik niet nodig hoor, je snapt het heus wel wat er staat als er een t staat in plaats van een d of andersom, maargoed...
ik had het dus niet over de anderen...
-kissah- xliessiex

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 16:18

Prima schreef:
, dat je geen rare afkortingen gaat gebruiken.


Op wat voor afkortingen doel jij? Afkortingen zoals IMO, idd, iig of ff zijn toch algemeen aanvaard op Internet?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:16

Marsje"]
[quote="Prima schreef:
, dat je geen rare afkortingen gaat gebruiken.


Op wat voor afkortingen doel jij? Afkortingen zoals IMO, idd, iig of ff zijn toch algemeen aanvaard op Internet?
[/quote]

Ik denk dat Prima afkortingen zoals 'd8' 'w8' '4u' en meer van die ongein bedoelt.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:06

tja, af en toe een foutje moet niet zo erg zijn maar als het er vol van zit is het misschien idd makkelijk als iedereen het even na leest.
ik moet zeggen dat ik dat zelf ook nooit doe hoor Schijnheilig

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:07

Prima schreef:
En afgezien daarvan, je bent toch geen imbeciel, dat je niet normaal en duidelijke kan typen? Het moet de gewoonste zaak van de wereld zijn als je typt, dat je geen rare afkortingen gaat gebruiken. Volg een typles, dan gaat alles veel vlugger!


Hou je je grote mond eens! }> Knipoog Lisa is echt geen imbiciel, jij eerder met je lompe opmerkingen soms.

Ze kan heus wel gewoon typen (he vwo ertje) Tong uitsteken en Lisa doe dat nou maar je moet je gewoon aan passen hier! Knipoog

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:42

blijkbaar (keurig nederlands hiero heh... en JA ik heb in rotterdam gewoont)

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:07

Een typfoutje vind ik niet zo erg. D's en T's daar erger ik mij ook niet zo erg aan (zie het namelijk zelf ook niet, maar moet echt nadenken) Maar als iemand um ipv hem en dat soort dingen gaat typen (de zo genaamde MSN-taal) is wel heel erg irritant.