Studentenhuis ellende

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Studentenhuis ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 10:51

De maat is langzamerhand echt vol hier. Ik zit dus in een studentenhuis, met 1 ander meisje en 2 kerels. Momenteel valt er door de rans van de keuken gewoon niet meer fatsoenlijk te leven. Ik kook hier al weken niet meer, eet bij mijn ouders, vrienden, of leef van pizza's of magnetron.

Mijn huisgenote en ik hebben altijd ons best gedaan om het netjes te houden, die kerels vertikken het om maar één poot uit te steken om een keer hun zooi op te ruimen. De huisbaas hebben we hier al verschillende keren over ingelicht, die spreekt ze er een keer lomp op aan, dan gaat het een week goed en is het vervolgens weer mis. Overigens is de huisbaas ook nog eens enorm slecht bereikbaar, oftewel 80% per jaar op vakantie (waarschijnlijk van onze pieken).

Zoek dan wat anders, zou je denken. Maar ik heb een super mooie kamer, ruim, op een hele mooie locatie (3 minuten fietsen van het station en 5 minuten van het centrum) en daarbij hebben we deze kamer vorig jaar helemaal opgeknapt, geschilderd en nieuwe vloerbedekking in gelegd.

En daarbij wil ik me eigenlijk helemaal niet weg laten jagen door die kerels, alleen is het zo ook echt niet meer te doen. Het scheelt dat mijn paard vlakbij mijn ouders staat, dat ik een reden heb om daar veel te zijn. Maar dan nog, ik wil gewoon fatsoenlijk hier kunnen leven.

Herkent iemand dit, iemand oplossingen, of eventueel instanties die wat tegen mijn lakse huisgenoten en ook lakse huisbaas kunnen doen?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:53

Hmmmm, hun de toegang van de keuken ontzeggen en de rekening van de ontsmettingsdienst/cq schoonmaakploeg overhandigen?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:56

ja inderdaad, ze verspelen hun rechten op de keuken als ze deze niet bijhouden. Misschien kun je de huisbaas voorstellen om een slot op de keuken te maken zodat ze er niet meer in kunnne. En de sleutel geeft hij dan aan jullie. Kijk, zelf is hij er ook bij gebaat als zijn huis fatsoenlijk bijgehouden wordt, mocht hij het ooit willen verkopen.

De hond is de betere mens

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:11

Schoonmaak en kookrooster instellen? Of een keer een goed gesprek voeren wanneer je niet boos bent, maar ze gewoon uitlegd dat je het op deze manier niet vindt kunnen. Succes!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 12:40

Schoonmaakroosters werken echt niet. Zeker nu niet, aangezien niemand er op zit te wachten om die keuken schoon te maken.

Op zich is dat slot in de keuken niet zo'n gek idee, maar ik denk niet dat dat mag, aangezien het een vluchtweg is bij brand.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:22

Je hoeft ook niet wekenlang een slot erop te houden. Gewoon een paar dagen, en als ze dan gaan zeuren ze eens heel goed de waarheid vertellen.

Ik vind het wel een goed idee...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:24

Of zet hun zooi voor hun deur, komen ze het vanzelf weer tegen. En gewoon zelf alles meteen weer opruimen nadat je de keuken gebruikt hebt, is voor hun de drempel (een ietsiepietsie) hoger om zooi te maken en weet jij precies welke zooi van hun is..

Schraap desnoods de klodders zooi van het aanrecht en deponeer dat op hun deur ofzo Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:57

grinnik, die optie van bart is wel een hele goeie hoor!

De hond is de betere mens

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 10:31

Update Haha! :

We hebben gisteren een brief beneden opgehangen, dat we volledig klaar waren met de zooi in de keuken, en hebben gewoon een datum bedacht dat ze hun troep opgeruimd moeten hebben. Zoniet: dan gaat er een klachtbrief richting huisbaas (die op vakantie is, maar dat weten zij niet).

Blijkbaar waren ze er wel van onder de indruk, dus ik ben benieuwd Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:54

tip van bart werkt idd, heb het zelf ook wel eens bij de hand gehad. Gewoon alles (in een vuilniszak) voor hun deur poten, geeft misschien een beetje problemen maar dat is wel de enige manier om het ze in te laten zien.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 18:52

Bij een vriendin van mij hebben ze ook eens zoiets bij de hand gehad. Toen is idd een slot op de deur gekomen en uiteindelijk hebben ze een tijdje door de tuin naar de keuken moeten gaan. Hoe het echt is afgelopen daar weet ik niet, want zij is daar weggegaan omdat ze een grotere kamer voor veel minder geld kon gaan huren.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:59

He, Nienke, wat een gedoe zeg... Bah!!!
En die keuken was al niet iets waar je trots op was Haha! Haha! Haha!

Leuk idee van Bart, maar dan wel hopen dat er geen wraak genomen wordt Haha!

Slot zou ook mooi zijn...

Sterkte!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:24

Weet inmiddels ook al waar die foto's vandaan kwamen Haha!

Maar inderdaad.. zou niet in zo'n zooi willen leven Misselijk

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:28

Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 21:11

Tot nu toe is er nog NIKS veranderd Boos!
Maar goed, we hebben ze ook nog tot komend weekend de tijd gegeven, ik ben benieuwd...

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:45

zijn die kerels veel thuis?

ben jij vroeger op?
Haal ze dan bv op zaterdag ochtend (als ze hun kater liggen te verwerken) met veel stampij uit bed (succes Knipoog ) en laat ze de zooi die ze de dag ervoor hebben gemaakt opruimen!
En zeg dat je dat voor iedere keer doet als ze dat vergeten!
Dus gewoon... midden in de nacht.. overdag,.. ochtende... laten ze iets slingeren, meteen ze er bij roepen!

En anders, kweetnie hoegroot die keuken in... aanrecht opdelen!
met tape stuken afzetten... iedere zijn eigen deel!
Lekker kinderachtig!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 21:34

HET IS NIET TE GELOVEN!!

Ze hebben dus ALLES schoon gemaakt vandaag, het was zo wit, zo schoon, deed gewoon zeer aan mijn ogen! Terwijl dat nog niet eens de bedoeling was, wij wilde ook best enigzins bijdragen, maar dat hoeft dus niet meer. Volgens mij wisten ze wel dat het menens was wat betreft het inlichten van de huisbaas, maar ik woon iig weer (waarschijnlijk tijdelijk...) leefbaar huis! Party!!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:19

Ow da's goed om te horen. Heeft het toch geholpen he. Heb je ze nog gesproken dan? Haha!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:27

Hey, wat fijn, hopelijk duurt het langer dan een maandje of zo, dat je in een proper huis leeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, amandananana, cent, Chita, Corelli, Dana02, dolor, Donkim, EliseXJoelle, IASCrawler, Kimmie25501, Ladypronk, lastig, MartinJJ, meiske04, milatje, nile, Piekosjj, PlukenKrul, pony33, Rox87, Suky, TessaxQuincy, tirzasarah10, Vithou, xMayo, YandexBot, Yom, Zick_Zack en 78 bezoekers