mijn lieve kleine veilige autootje...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

mijn lieve kleine veilige autootje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 19:48

Vorig jaar zomer kon ik via de garage waar mijn vader al 20 jaar kind aan huis is een Toyota uit '85 kopen. De eerste eigenaar (ouder echtpaar) had 'm daar gekocht, altijd daar in onderhoud gehad en vorig jaar daar ook weer ingeruild voor een nieuwer model. Die mensjes reden er gemiddeld 100 km per week (!) mee, zodat-ie pas 75.000 km op de teller had toen ik 'm kocht. Ik was eigenlijk niet eens op zoek naar een auto, maar het was toch wel handig om mee naar de manege te gaan (= langs eng donker weggetje) en in het weekend naar ouders en vrienden. Nog geen moment spijt gehad van m'n aankoop trouwens!

Gisteren moest-ie voor de APK. En... met glans erdoor! Er zaten alleen twee kleine gaatjes bij de uitlaat, die zijn meteen gelast. Zelfs de remblokjes waar mijn vader nog even over twijfelde zagen er volgens de monteur nog goed uit. Beestje kan er in principe dus weer een jaar tegenaan. En vandaag was ik met de auto naar het stationnetje bij mij in de buurt gereden om de trein naar m'n werk te pakken. Normaal is dat nog geen 10 minuten lopen, maar door mijn zere kuiten liep ik behoorlijk te strompelen en dus vond ik dat ik voor een keertje wel met de auto mocht. Bij dat station zit een leslocatie c.q. vergadercentrum met een parkeerplaats waar altijd veel wordt ingebroken. Ben dus altijd wat huiverig als ik daar mijn auto neerzet. Een uurtje geleden kwam ik bij mijn auto en ik zag een briefje achter m'n ruitenwisser. Sh*t... een bon? Nee, het was een infobriefje van de politie. Ze hadden een routinecontrole gehouden, auto's gecontroleerd op waardevolle spullen en afgesloten portieren, en mijn auto kreeg het predikaat 'Prima! Uw auto was afgesloten en er lag geen buit in het zicht.'

Mijn lieve kleine veilige autootje van 17 jaar oud... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 20:39

prima nog wel. gefeliciteerd hoor.

Leuk dat je auto weer een jaar meekan. Hopenlijk worden het nog meer jaartjes

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:08

Wij hebben ook zo'n autootje gehad thuis waar we echt aan gehecht waren, zo'n braaf ding! *LOL*
Kreeg gewoon een brok in mijn keel toen we hem verkocht hadden en bij de autohandelaar achterlieten. Verdrietig
Raar is dat.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:08

Zo hadden de mensen hier op dorp de politie gebeld omdat er verdachte mensen bij de auto's liepen te loeren... Ook een routinecontrole *LOL*

Maar goed hoor van jouw blikkie op wielen...

Ik ga van de zomer ook op zoek naar een leuk autootje... Pling

:evaw:

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 22:13

zo'n emotionele band had ik dus ook met mijn auto,
ik was er helemaal verliefd op Lovers

Ik heb hem 2 jaar gehad (hij is bijna 4 jaar oud)
totdat ik 2,5 week geleden die aanrijding kreeg
Helaas is hij overleden, hij is namelijk total loss Huilen Huilen

hoop dat jij nog lang mag genieten van je toet toet

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie