Sex & leeftijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:36

Margreet"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Ik ben nergens toen gedwongen maar het was niet mijn idee.......


Dat bedoel ik nou!
[/quote]


Wil nogmaals benadrukken dat ik er absoluut niet toe gedwongen ben, als ik niet wilde gebeurde het niet. Je bent er zelf ook nog bij. Nu heb ik er spijt van, ik bedoel 14 is veel te jong, ik had nee moeten kunnen zeggen en beter na moeten denken maar op zo'n moment denk je dat je het goed doet.

Het heeft ook een hele tijd geduurd voordat ik er weer aan toen was nadat deze 'jeugdige bevlieging' voorbij was. Zeker 3 jaar voordat ik weer sex had. Dat benadrukt toch dat ik zelf ook vond dat ik 'fout' zat.

Maar ja gebeurd is gebeurd, ik wil alleen zeggen tegen jonge meisjes dat ze echt goed hun verstand moeten gebruiken en bedenken of dat echt is wat ze willen. Als ze het echt willen moet je ook achteraf geen spijt hebben......

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:58

er wordt hier alleen gezegd 14 is echt te jong enz, maar is 15 dan niet te jong? als je 15 bent ben je dan wel volwassen genoeg?
wanneer ben je dan wel oud/wijs/volwassen genoeg? dat is toch niet te zeggen.
het ligt echt aan de persoon. en dus ook hoe iemand algemeen ontwikkelt is (en dat is toch wel te zien aan het school niveau vaak, en aan de achtergrond)
Ik was 15 toen ik voor t eerst met een jongen naar bed ging, en het ging niet onder druk oid. en ik heb er absoluut geen spijt van. Ik was er ook 'klaar voor' met hem, maar ik denk niet met iemand anders. dus ik vind het prima zo. maar ik denk niet dat veel mensen van rond mijn leeftijd dat kunnen zeggen..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:29

Ik sta er ook regelmatig van te kijken hoe jong sommige kinderen nog zijn als ze voor het eerst sex hebben.
Persoonlijk vind ik dat je zoiets doet met iemand die veel voor je betekent. (Maar dat schijnt voor anderen niet eens te hoeven Verward )
Om mij heen waren al diverse meisjes en jongens die al sex hadden. Ik heb daar heel bewust mee gewacht tot ik een vriend had waarvan ik serieus dacht dat ik daar de rest van mijn leven wel mee wilde delen. (We zijn nu al 8 jaar bij elkaar Pling Lovers )
Ik leerde hem kennen toen ik nog studeerde. En heb ook heel bewust pas voor het eerst iets gedaan toen ik 18 was. Ik redeneerde zo, als er iets mis zou gaan ondanks de voorbehoudsmiddelen dan kon ik in ieder geval werken en voor een kind gaan zorgen. Mijn vriend is zes jaar ouder dan ik en hij had toen al een goede baan. Mijn vriend en ik hebben besproken wat er zou gebeuren als er een zwangerschap zou zijn.
Nu willen we ook nog van alles doen zonder kinderen. Over een paar jaar zullen er hier ook heus wel een paar hummeltjes rond lopen hoor! (Althans dat zouden we wel willen, maar je weet nooit of het ook lukken zal). Maar tot die tijd slik ik gewoon de pil. En mocht er onverwachts toch iets komen, dan is het van harte welkom.
Voor die tijd heb ik altijd gezegd tegen vriendjes, dat als zij iets deden waar ik niet van gediend was dat ze dan op konden krassen. En sommigen zijn toen maar een ander meisje gaan zoeken. Dat had ik liever dan dat ik iets tegen mijn wil in zou doen.
Ik zie ook mensen om mij heen die geen partner hebben en met jan en alleman sex hebben puur voor de sex. Dat moeten ze zelf weten, maar ik zou dat zelf niet doen. Ik vind het iets speciaals tussen twee Lovers mensen (en dus niet tussen kinderen die zonodig er bij willen horen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:40

Het is moeilijk om er een leeftijd aan te verbinden.
Zeg je : pas doen als je volwassen genoeg bent, dan hoor je alle 14/15 jarige roepen ik ben volwassen.
Als je 14 bent denk je ook dat je dat al bent.
Nu 14 jaar later weet ik dat het echt niet zo is. Haha!
Al was ik ook heel vroeg volwassen wegens omstandigheden.

Het moet wel gaan naar mijn idee om iemand waar je veel omgeeft en laten we zeggen op die jeugdige leeftijden toch wel een jaar ofzo verkering mee hebt.

Verder had ik het speciale bewaart voor nog steeds mijn huidige vriend.
En ik was 18 en persoonlijk vind ik dat ook een leeftijd dat je weet wat je wilt en ook iets steviger in je schoenen staat zodat er ook gedurft word om nee te zeggen.

Denk ook dat de tv een slechte rol speelt in de vroege sex van tegenwoordig.
In elke film zit wel een stevige vrijpartij en laten we het dan al maar helemaal niet over sbs 6 hebben rond een uur of 11 Haha!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:47

Buitenzorg schreef:
In Amerika (geloof ik) is al een tijdje een nieuwe trend, gewoon geheel onthouding.....(ben ik nou ook niet een echte voorstander van.... Haha! ), maar daar ben je ook nog eens strafbaar als je het als meerderjarige met een minderjarige doet....

Zou dat in NL niet een hoop 'ellende' kunnen schelen?


*LOL* *LOL*
Ik denk het wel ja!
Zelf begin ik er nog laaaang niet aan (:D) ,maar gewoon op t goeie moment,met de jongen die ik een jaar ken ofzo....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:05

De leeftijd maakt mij niet zo uit. Als je er zelf klaar voor denkt te zijn, is dat prima. Ik zou het nooit doen met een vriendje waar ik niet iets mee had, of waar ik geen vertrouwen in had.
Ik was zelf net 15 en had 5 maanden verkering. Ondertussen ben ik 17 en heb ik nogsteeds dezelfde vriend. Ik heb er ook nooit een seconde spijt van gehad. Of ik er volwassen genoeg voor was? Geen idee, maar ik weet zeker dat dat zwanger worden mij niet zal gebeuren.
Als ik de pil (per ongeluk) een keer fout geslikt heb durf ik niet eens iets te doen. Moet er niet aan denken over 9 maanden een jong op me schoot te hebben.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:38

Ik ben 14 jaar, en ik ben echt nog niet van plan om met iemand het bed in te duiken. Dat hoeft van mij dus echt! ik vind het ook erg jong.
Ik geniet liever eerst nog van mijn leven dan dat ik meteen aan sex en misschien ook nog es een kind ben gebonden. Ik heb als het goed is nog een heel leven voor me met sex bezig te houden.
-xxx-
Monique

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:48

sex,sex,sex,altijd maar sex,praat is over het weer,wanneer doen we het weer?
*LOL*

Oke ik ben melig (ah dah) maar ik wou toch nog even iets zinnigs melden voordat ik op het 'ok' knopje druk.Wanneer je iemand door en door vertrouwd,van hem houd,en het zelf ook echt wil,wanneer je er dus ECHT aan toebent,en wanneer je het niet alleen om de sex doet,maar omdat je van mekaar houd...zijn er volgens mij geen leeftijdsgrenzen. Scheve mond

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:56

Ik was zestien en ik was niet te jong. Ik was er aan toe, de jongen waar ik het mee gedaan heb, heb ik inmiddels in drie jaar tijd (ik ben nu 18, hij heeft dus een tijd moeten wachten, en dat heeft hij geduldig gedaan) heel goed leren kennen, het is meerdere keren uitgeweest, maar nu weer aan. Ik was er aan toe, ik heb er geen spijt van, ik wist wat er kon gebeuren en hield daar ook rekening mee. Ik heb het wel eens zonder condoom gedaan, maar dat was dan ook mijn schuld, niet alleen die van de jongen. Ik ben nooit zwanger geworden, heb dus mazzel gehad. Ik had op een gegeven moment zoiets van: ik vertrouw mijn vriend, en ben aan de pil gegaan. Het gaat nu nog steeds heel goed, en ik ben ontzettend blij dat ik ontmaagd ben door deze jongen en niet door een ander.

Ik vind trouwens wel dat meisjes van 14 ook gewoon nee kunnen zeggen, dat je niet zomaar psychisch gedwongen wordt. Meisjes van 14 zijn wel onzekerder, dat is waar, maar ik ben ook 14 en onzeker geweest, maar nee was voor mij toch altijd gewoon nee. En als iemand aandrong kon hij heel erg snel oprotten...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:17

een meisje uit mn klas van 13 jaar heeft het ook gedaan met iemand waar ze pas een paar weken ofzo mee had! en ze was ook nog zat en geen condoom ofzo gebruikt.
de dagen erna zat ze het de hele school te vertellen(ze was er gewoon trots op Frusty ) en nog later de zowat de hele school te vertellen dat ze waarschijnlijk zwanger zou zijn. maar dat zei ze alleen om stoer te doen want ze was nog ongesteld geworden en de jongen was niet klaargekomen.
en toen moest haar ex ook nog mee betalen aan de zwangerschaps test(voor nix dus).
dit vind ik nou echt het topputn van proberen stoer te zijn Scheve mond Frusty

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:20

Mijn zusje is 16 en hoor net dat ze ook met haar ex-vriendje (van 24 en met kind) naar bed is geweest. Verbaast me niks. Een oudere jongen (helemaal met kind) is toch al veel eerder toe aan seks dan een meisje van 16 en daardoor worden dingen vaak overhaast denk ik.

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:46

ik was 14 jaar toen ik werd ontmaagd, ik had er de behoefte aan.
het is idd jong, maar ik voelde me er rijp genoeg voor.
het was niet de -eerste de beste-, ik had al verschillende vriendjes gehad.

mijn vriend zijn moeder gaf mij geld om DE PIL te gaan kopen.
achteraf had ZIJ (moeder van vriend) mijn moeder moeten opbellen en vertellen wat er aan de hand was, want ik heb het een paar maanden later aan mijn moeder vertelt dat ik sexueel actief was, (ik was nl vaak ziek, omdat ik een pil slikde die ik niet kon verdragen), tja en dan kun je dat niet verborgen houden voor je moeder.

nou mijn moeder was er absoluut NIET blij mee dat ik op jonge leeftijd vrijde met mijn vriend.
mijn moeder neemt het mijn schoonmoeder nog altijd kwalijk tot zij toen op dat moment GEEN kontakt heeft gezocht met haar om te vertellen hoe en wat.

ja,nog altijd mijn schoonmoeder, hij is mijn vriend gebleven, dit was mijn eerste keer, 15 jaar geleden!!!!!!!!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:44

Ik was 17, das eigelijk toch wel een nette leeftijd?
Maar achteraf gezien vond ik mezelf wel te jong. Je hebt nog zolang om sex te hebben, je kunt ook gewoon bij elkaar zijn.
Ik deed het toen met het vriendje wat nu nog steeds mijn vriend is. We zijn ondertussen al 6,5 jaar bij elkaar.
Maar toch had ik eigelijk wel langer willen wachten, achteraf dan.

Want op dat moment vind je jezelf een hele grote, volwassen meid. Ik wist wat ik wilde toch?
Ik denk dat als je 14 bent, je dat ook denkt. Dat je groot genoeg bent. Dat je weet wat je wilt Verward Denk ik......

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:55

Ik was vrij jong (net of net geen 14), wilde zelf en wist ook nog eens dondersgoed dat ik het veilig moest doen.
Vrij kort daarna is het om heel andere redenen 'uit' gegaan en ik heb er nooit spijt van gehad. Het kan dus wel, als je maar weet wat de risico's en verantwoordelijkheden zijn.. en dat kan moeilijk zijn als je 14 bent.

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:13

Ik was ook 14 toen ik voor het eerts met een jongen naar bed ging.
Totaal niet onder druk , ik wou het ZElF.
Mark is de eerste jongen waar ik sex mee heb gehad en ik was voor Mark ook het eerste meisje waar hij sex mee had.

We hebben voor het eerst echt sex gehad toen we 4 maanden bij elkaar waren.
Mark heeft wel 20 x gevraagd of ik het echt wel wou en als ik wou stoppen dat ik dan stop moest zeggen.
Hij was heel lief voor me , tuurlijk was de 1e keer niet echt super lekker , we waren allebei flink aan het stuntelen.

Ondertussen zijn we 2 jaar samen en heb ik er nog steeds geen spijt van dat ik al zo jong met een jongen naar bed ben geweest.
Ik was er helemaal klaar voor en ik zou , als ik later kinderen krijg , mijn kinderen ook niet "verbieden'" op zo'n jonge leeftijd sex te hebben.
Mits ze er klaar voor zijn en ze niet met de eerste de beste het bed in duiken.

Wel valt het mij op dat veel mensen hier het veel over sex en een zwangerschap hebben.
Maar er zit niet altijd een zwangerschap vast aan sex....
Ik was aan de pil toen ik met mark naar bed ging en we hebben een condoom gebruikt.
Ondanks dat hij voor mij de 1e was en ik voor hem gebruiken we nog altijd een condoom en ben ik nog altijd aan de pil , omdat wij gewoon vinden dat we niet voor een kind kunnen zorgen.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:56

Tja, ik was ook heel erg jong toen ik voor het eerst met een jongen naar bed ging, ik was net een week vijftien jaar. Ik kende die jongen pas een maandje, maar toch vond ik dat ik er aan toe was, en dat vind ik nu nog steeds, want ik heb er geen moment spijt van gehad, echt niet. Ik was erg gek op hem en hij op mij, we hebben een hele leuke tijd gehad samen, en we waren verstandig genoeg om veilig met elkaar naar bed te gaan. Ik was aan de pil, en we hebben een condoom gebruikt. Hij wilde niet persé, hij heeft toen zelfs nog gezegd dat hij ook wel wilde wachten, maar dat wilde ik toen niet, hihi. Het was absoluut geen nare ervaring. Na een jaar is die relatie alsnog uit gegaan, omdat ik mezelf te jong vond om al zo'n serieuze relatie te hebben. Na hem heb ik best heel veel vriendjes gehad, misschien iets te veel, maar daar ben ik nooit zover mee gegaan dat ik er mee naar bed ging. Toen ik bijna negentien was, leerde ik mijn huidige vriend kennen. Dat voelde direct zo goed, dat we na twee weken al met elkaar naar bed zijn gegaan. En je ziet het, we zijn nog steeds samen.

Ik denk niet dat er een leeftijd gebonden is aan sex. Als je zelf vindt dat je er aan toe bent, en als je weet hoe alles werkt, dus dat je weet dat je zwanger kan worden van sex, of dat je ziektes op kan lopen door sex, wie zegt dan dat je er niet aan toe bent? Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf het beste weet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:02

Leeftijd is een heel relatief begrip. Zelf vind ik dat je aan sex toe bent als je er 100% achter staat om de juiste redenen (je doet het voor jezelf, niet voor een ander) en als je weet welke consequenties er aan vast zitten. Bij de een is dat op zijn/haar 15e, bij de ander op zijn/haar 20e en bij weer een ander pas veel later. Dwang is helemaal niet goed te praten, en ik kan me voorstellen dat iemand van 13 of 14 zich eerder onder druk zou laten zetten dan iemand van 20. Hoewel bij iemand van 20 weer hele andere zaken kunnen meespelen: 'help, ik ben al zo oud en nog maagd', en dan met de eerste de beste het bed in duiken om maar van dat 'suffe' imago af te zijn. Ik ken ze hoor, heb er genoeg gezien tijdens mijn studententijd. En een spijt dat ze daarna hadden, dat ze toch niet nog even hadden gewacht tot ze ècht een leuk iemand tegenkwamen.

Persoonlijk kan ik dus veel meer begrip opbrengen voor iemand die het met 15 jaar voor het eerst doet met iemand die hij/zij vertrouwt en bij wie hij/zij zich fijn voelt, dan voor zo iemand die zich op z'n 20e laat ontmaagden om erbij te horen. Want voor wie moet je je eigenlijk bewijzen? Sex doe je toch omdat je het fijn vindt en niet omdat er een norm bestaat dat je 'het' op een bepaalde leeftijd gedaan moet hebben?

Zelf was ik bijna 17 (op een paar weken na), mijn toenmalige vriendje was 18 en voor ons allebei was het de eerste keer. We hebben er allebei nooit een moment spijt van gehad, hebben ook goede herinneringen aan onze tijd samen. Ik heb ook nooit gezegd dat mijn eerste keer met iemand moest zijn met wie ik mijn hele leven samen wilde blijven, wij waren toen bijna een half jaar samen en het voelde goed. Mijn voorwaarde was dat we ècht vriendje-en-vriendinnetje zouden zijn, dat we ons er beide fijn bij zouden voelen èn natuurlijk dat het veilig zou gebeuren. Op mijn 15e had ik een vriendje van 18 met wie ik er ook over praatte (hij had al wat ervaring en ik wilde toch weten waar ik aan toe was), maar we vonden gelukkig allebei dat ik te jong was. Achteraf ben ik ook blij dat niet hij, maar het vriendje dat ik daarna kreeg de eerste voor mij was.

Ik heb het overigens nooit moeilijk gevonden om over sex te praten, iig niet over wat ik wel en niet wilde. Misschien dat dat toch scheelt, ik heb me ook nooit onder druk laten zetten of het gevoel gehad dat iemand dat bij mij deed.

Volgens mij is bij veel mensen de eerste keer toch vaak voor een groot deel gebaseerd op nieuwsgierigheid, bij ons destijds ook ('hoe zou het zijn om het met jou te doen?'), maar wij stonden er in ieder geval voor de volle 100% achter omdat we erg gek op elkaar waren en elkaar vertrouwden (en ja, dubbel safe dus pil & condoom). En wat dat 'opscheppen' betreft: ik heb het destijds maar aan twee vriendinnen verteld en zelfs pas na een paar weken. Vond het niet nodig om het van de daken te schreeuwen, sex is IMO niet iets om over op te scheppen, welke leeftijd je ook hebt.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:36

Ik heb verder niet alle reacties gelezen dus ik ga maar even af op het stukje van Margreet.
Ik vind dat je het moet doen als je er zelf aan toe bent. Of je nou 12 bent of 60. Als je maar goed bewust bent van de gevolgen die er zijn.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:42

ik heb zelf een relatie van 10 maanden achter de rug en in die tijd wilde hij wel maar ik zelf (ben nu 25) was er gewoon nog niet aan toe, vind zelf dat je dan beter kan wachten tot je echt iemand hebt waarmee je echt verder wil en voor gaat.

Ben ook blij dat het niet gebeurd is want na 10 maanden liet hij me stikken. gewoon laten vallen als een baksteen waar ik soms nog verdriet van heb.

Dus ik asl 25 jarige ben nog steeds maagd hoor.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:26

ik ben nu 14 en oef nog neit met iemand naar bed ten eerste omdat ik bang ben dat er iets gebeurt dat ik xwanger raak ofzo, ten tweede dat ik veels te onzeker ben over mezelf en me lichaam en kijk een zoen met iemand kan je nog wel vergeten, maar zoeits neit vind ik. en ten derde vind ik zoenen enzo nog veels te interessant dus hou ik het daar maar lekker op.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:47

BartVB schreef:
IMO is 14 echt te jong.. Of ja, ligt nogal aan de personen. Sluit me aan bij het verhaal van Magreet, heb ook redelijk vaak het idee dat een hoop meiden soort van psychisch onder druk worden gezet en dan toch maar toegeven om gezeur te voorkomen of omdat ze zelf ook gaan denken dat het zo hoort..

Ben daar dus totaal geen voorstander van. Belangrijk dat je die ander echt vertrouwd, dat lijkt me nog wel het belangrijkste. Hoe kan je iemand die je net een week kent nou helemaal vertrouwen? Doe het alleen als je er zelf ook helemaal achter staat. Ik zie het probleem niet zo in wat wachten tot je er zelf wel zin in hebt. Zo vaag dat mensen sex hebben omdat hun vrienden/vriendinnen dat ook hebben. Of ja, snap het wel hoor maar IMO kan er door sex teveel kapot gaan om vanalles te gaan riskeren voor wat 'vrienden en vriendinnen' die ook allerlei stoere verhalen hebben. Ben al teveel mensen tegen gekomen in m'n leven die door sex een flinke knauw hebben gekregen. Wordt je niet bepaald blij van.

IMO zit er dus niet echt een leeftijd aan maar iets als 14 vind ik echt aan de heel erg jonge kant, lijkt mij niet echt verstandig in iedergeval, zeker niet als de jongen ouder is.


Nou ik was 1 jaartje ouder, 15 dus. Het verschil is alleen dat ik een half jaar met die jongen ging (ga ik nu nog steeds mee) en idd het vertrouwen moet er zijn, als dat er toen niet was geweest had ik het nooit gedaan. Het is wel vaak het geval dat jonge meisjes door oudere jongens onder druk worden gezet, ik heb het zelf meegemaakt maar ik was wijs genoeg om er niet in te trappen en bij mijn standpunt te blijven dat mijn eerste keer pas zou gebeuren als ik diegene vertrouwde en wist dat het goed zat.

Meestal zijn het de jonge meisjes die na een week al sex hebben die later geen vertrouwen in mannen hebben, dit omdat ze dan als makkelijk te pakken gezien worden en door veel jongens bedrogen worden of gebruikt.

Ik vind alleen niet dat er een leeftijd aan verbonden is, ik was op mijn 15e al vrij volwassen. Hoe snel je volwassen bent ligt aan wat je meegemaakt hebt en wat je misschien wel niet meegemaakt hebt en natuurlijk aan de persoon zelf. Een meisje van 12 kan volwassener zijn dan een meisje van 15.

Doe het wanneer je er klaar voor bent en zorg ervoor dat je niet te makkelijk bent, en doe het veilig. Ik wist op mijn 12e al heeel goed wat voorbehoedsmiddelen waren en ik heb dan ook nooit wat onveilig gedaan.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:18

Ik weet niet precies wat ik hiervan moet denken en wat ik ervan moet zeggen..... ik probeer denk n beetje mn gevoel te uiten.

Op dit moment ben ik zelf ook 14 en heb al (bij elkaar) 7 mnd, bijna 8, een vriend van 17. De eerste 3 mnd hebben we helemaal niets gedaan en terwijl iedereen aan zn kop liep te zeiken.... neem dat wijf nou, je wil tog zeker wel de eerste zijn, deze kans laat je tog nie aan je voorbij gaan!! Godzijdank heeft hij er nie naar geluisterd. Toen we 3 maanden hadden hebben we voor t eerst t "handwerk" gedaan. Toen is t een maand later uitgegaan door omstandigheden die niets te maken hadden met onze liefde voor elkaar. Weer maand later ging het weer aan en ik had t gevoel dat t beter zat dan ooit. Nu zijn we bijna 3 mnd verder en hebben we stap 1, 2 en 3 gedaan maar ik ben nogsteeds maagd. En ik heb er dus geen problemen mee als ik binnenkort door HEM ontmaagd word. want ik weet zeker dat ik daar genoeg voor van hem hou...... en hij van mij zegt ie!! maar jullie denken hier dus heel anders over????????

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:55

als je het wil, er aan toe bent, en voor alle gevolgen zal instaan vind ik maakt leeftijd geen f u c k uit hoe oud je bent als je het voor het eerst doet hoor onzin!!! 14 te jong niet dus!
XXX
PS: ik heb niet alles gelezen dat doe ik de volgende keer ff en zal ik dit bericht updaten

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 22:48

Ik zie nu vrij veel mensen roepen dat je zelf weet waarneer je volwassen en eraan toe bent. Ik heb een beetje het idee dat veel meisjes wel snel denken eraan toe te zijn, maar zich vele wijzer achten dan ze zijn.

Een vriendin van me is zwaar Christelijk, en die mag van haar geloof geen sex hebben voor ze getrouwd is. Zij kan dus niet op jonge leeftijd ontmaagd worden ofzo.
Ik persoonlijk vind dat nou ook weer geen goede instelling, dan begint het meer op 'snel trouwen want dan mogen we met elkaar naar bed' te lijken.

En ikzelf.. ik ben nu 15, en ik doe het.. als ik de geschikte jongen ervoor tegen het lijf loop en er zelf klaar voor ben!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 22:53

grassie schreef:
Een vriendin van me is zwaar Christelijk, en die mag van haar geloof geen sex hebben voor ze getrouwd is. Zij kan dus niet op jonge leeftijd ontmaagd worden ofzo.
Ik persoonlijk vind dat nou ook weer geen goede instelling, dan begint het meer op 'snel trouwen want dan mogen we met elkaar naar bed' te lijken.

Zo zijn twee klasgenootjes van me dit jaar getrouwd.