Sex & leeftijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:24

'als je er aan toe bent' vind ik zo'n relatief begrip.
Alle 14jarigen hier zullen waarschijnlijk wel zeggen dat ze vinden dat ze er aan toe zijn als ze het willen. Maar hoe weet je dat nou zeker? Want van de helft heb ik ook zo iets van 'nou als ik hoor hoe ze met andere dingen omgaan kan ik me niet voorstellen dat ze wél aan sex toe zijn..'

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:38

Als je denkt dat je er aan toe bent, hoef je nog niet binnen een week al met iemand naar bed te gaan! Ik zelf had gewoon zoiets van ik wil hem eerst goed kennen, en na een half jaar wist ik toch echt wel hoe hij was. Hij heeft ook nooit wat geprobeerd. Hij heeft mij later verteld dat hij nu niet met mij was geweest als ik binnen een paar weken al met hem naar bed zou gaan. Hij zei dat als ik dat bij hem zou doen zou ik dat ook bij anderen doen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:01

Laura"]
'als je er aan toe bent' vind ik zo'n relatief begrip.
[/quote]

Heb je mijn reactie op de vorige pagina gelezen? 'Er aan toe zijn' is IMO idd ook een relatief begrip; voor mij hangen daar ook bepaalde dingen aan vast. Ik quote mezelf even:

[quote="Karin schreef:
...als je er 100% achter staat om de juiste redenen (je doet het voor jezelf, niet voor een ander) en als je weet welke consequenties er aan vast zitten...


En voor de een is dat op z'n 15e en voor de ander pas jaren later.

Is het trouwens zo erg als mensen denken dat ze ergens aan toe zijn en dat blijkt achteraf niet zo te zijn? Je leert toch met vallen en opstaan? Sommigen denken op hun 25e ook dat ze toe zijn aan samenwonen (25 is daar een vrij 'normale' leeftijd voor), ze hebben er veel over nagedacht en nemen de stap omdat ze er achter staan. En dan blijkt een jaar later dat ze toch de 'verkeerde' keus hebben gemaakt. Oordeel je dan ook zo: 'je had beter moeten nadenken, je beter bewust moeten zijn van de gevolgen'? Een mens kan toch veranderen, anders gaan denken, anders gaan voelen in de loop der tijd?

Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen: wanneer kun je zeggen dat je iets echt doordacht hebt, dat je ergens echt voor 200% achter staat? Dat weet je vaak pas als je het doet, en dat kan op iedere leeftijd. En tja, dan maar een keer spijt hoor. Weet je in ieder geval waar je een volgende keer rekening mee moet houden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:06

En daar ben ik het nou helemaal mee eens, en btw iedereen is anders, iedereen denkt anders over dit soort dingen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:19

Iemand had het over de tv.

Ben het er mee eens dat er elke dag wel seks is op tv of er wordt wel over gesproken al is het alleen maar een opmerking.

Ook de radio van tegenwoordig is niet mis, s'ochtends om 7 uur een gesprek over seks is bijna normaal.
En in de jeugd blaadjes zal het er ook wel elke week over gaan. 10 jaar terug was dat al bijna elke week raak.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:23

Cowgirl schreef:
...En in de jeugd blaadjes zal het er ook wel elke week over gaan. 10 jaar terug was dat al bijna elke week raak...


Wat is daar verkeerd aan? Er leven nog steeds een hoop vragen (en misverstanden) bij jongeren als het om sex gaat. Dat is altijd al zo geweest en dat zal ook altijd zo blijven. Beter dat het op een normale manier besproken wordt (zie bijvoorbeeld de probleemrubrieken in de Yes en de Fancy) dan dat er hel en verdoemenis gepredikt wordt of dat het onderwerp wordt doodgezwegen. Ben het met je eens als je bedoelt dat het niet te sterk aangemoedigd moet worden ('het is heel normaal om als 13-jarige sex te hebben'), maar openheid over de zaken kan een hoop stiekem gedoe en onduidelijkheid voorkomen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, Danseresje, Femek2902, furious, GrapeshotBot, ManonGrr, OmgiliBot, Suzysuze, Touchem en 113 bezoekers