Sex & leeftijd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Sex & leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 22:26

N.a.v. het topic over jong zwanger zijn, vraag ik me af hoe jullie denken over sex op jonge leeftijd.
Tuurlijk, je doet het als je er klaar voor bent, maar kun je er op je 14e, of soms zelfs nog jonger, als je nog volop in je puberteit en ontwikkeling zit, klaar voor zijn? En wat is 'er klaar voor zijn'? Wanneer ben je dat?

Ik heb vaak het idee dat zulke jongen meisjes min of meer gedwongen worden door oudere jongens. Niet dwang in de zin van verkrachting ofzo, maar gewoon dat die jongen zo aan blijft dringen dat zo'n jong meisje, dat nog niet echt sterk in haar schoenen staat, daar geen weerstand aan kan of durft te bieden en uiteindelijk toch overstag gaat, blind van verliefdheid, of geen zin in ruzie of..., terwijl ze er misschien nog helemaal niet aan toe is. (En ook nog niet in staat is om de risico's en eventuele gevolgen en de verantwoordelijkheid daarvoor te dragen zoals weer overduidelijk blijkt).

Ik geef trouwens (nog) niet expliciteit mijn mening omdat ik geen behoefte heb om mijn standpunt te verdedigen, ik ben gewoon benieuwd hoe 'men' erover denkt een open discussie zonder die al een bepaalde richting op te sturen.

Nulla tenaci invia est via

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:36

je bent er klaar voor als je de verantwoordelijkheid kan dragen. en imo zijn sommige volwassenen er nog niet eens klaar voor.
tis niet mijn zaak om te gaan zeggen je kan pas seks hebben vanaf die en die leeftijd. echter, 14 jaar ofzo in dat geval keur ik af. maar het heeft geen zin om andermans reacties (zoals in dat topic) te gaan verdedigen, niemand heeft erwat waan. gebeurt is gebeurt Scheve mond

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:45

No way. Ik had ook zo'n vriendje die wel dacht dat het 'nou eindelijk ar eens moest' Nou, als hij niet zo had aangedrongen was het er mischien wel van gekomen maar meneer heeft zijn eigen glazen ingegooid, heb graag iemand die rekening houd met mij en niet met zijn l*l

Maargoed tot zover, ik vind sowiezo dat je niet met de eerste de beste ' leuke vriend' het bed in moet duiken, en al zeker niet als je zo jong bent. Wanneer je vriend aan gaat dringen gaat er toch een belletje rinkelen dat er iets niet goed zit met hem?

Tsja, Jongere kids en sex vind ik gewoon geen combi. Vind ook sowiezo dat er zo makkelijk over gedacht wordt tegenwoordig. Even hop in de auto... ' oh was dat nou de eerste keer? Niks an eigenlijk'
Waar doe je het dan voor? Ik vind dus dat je pas sex moet hebben zodra je een langere tijd met iemand samen bent, je weet wat je aan je partner hebt, en tsja als je dat als criteria hebt vallen de meeste kids al af want die '' hebben al twee weken'' met hun ' vriendje' (als het al geen ' hoi/doeirelatie is....) Lips are sealed

Dus mijn mening: ik vind dat de ' trend' om 'het maar te doen' een beetje moet stoppen. Het ligt niet zozeer aan de leeftijd, maar meer aan de manier waarop er met sex en relaties omgegaan wordt.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:54

IMO is 14 echt te jong.. Of ja, ligt nogal aan de personen. Sluit me aan bij het verhaal van Magreet, heb ook redelijk vaak het idee dat een hoop meiden soort van psychisch onder druk worden gezet en dan toch maar toegeven om gezeur te voorkomen of omdat ze zelf ook gaan denken dat het zo hoort..

Ben daar dus totaal geen voorstander van. Belangrijk dat je die ander echt vertrouwd, dat lijkt me nog wel het belangrijkste. Hoe kan je iemand die je net een week kent nou helemaal vertrouwen? Doe het alleen als je er zelf ook helemaal achter staat. Ik zie het probleem niet zo in wat wachten tot je er zelf wel zin in hebt. Zo vaag dat mensen sex hebben omdat hun vrienden/vriendinnen dat ook hebben. Of ja, snap het wel hoor maar IMO kan er door sex teveel kapot gaan om vanalles te gaan riskeren voor wat 'vrienden en vriendinnen' die ook allerlei stoere verhalen hebben. Ben al teveel mensen tegen gekomen in m'n leven die door sex een flinke knauw hebben gekregen. Wordt je niet bepaald blij van.

IMO zit er dus niet echt een leeftijd aan maar iets als 14 vind ik echt aan de heel erg jonge kant, lijkt mij niet echt verstandig in iedergeval, zeker niet als de jongen ouder is.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 22:59

BartVB schreef:
Sluit me aan bij het verhaal van Magreet


Margreet is de naam Knipoog

Nulla tenaci invia est via

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 00:36

Het is waar dat de een eerder volwassen is dan de ander maar zoals hier boven is gezegd is 14 echt te jong. Ook al denk je dat je op dat moment erg volwassen ben (kan best) als je er dan een paar jaar later op terug kijkt heb je toch wel in de gaten dat je nog best wel een guppy was ( voor dit soort dingen). Ik vind het behoorlijk laag van iemand als degene iemand onder druk zet om sex te hebben, waar ben je dan mee bezig? Ik zou alleen maar tegendraadser worden. Sex hoort iets moois te zijn tussen 2 mensen, iets speciaals en niet iets wat je doet om stoer te zijn. Zeker die eerste x lijkt me toch echt iets dat je niet zo maar moet doen met zo maar iemand. Als iemand je onder druk zet dan houdt degene ook niet van je, is er geen vertrouwen, geen respect, geen liefde en geen gevoel. O,ja even iets anders als je het doet zorg dan wel voor voorbehoedsmiddelen en dan bedoel ik niet alleen de pil.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 06:43

Tja, meiden (en ook jongens!) die zeggen op hun 12e ofzo 'er aan toe' te zijn, zijn imo niet helemaal van deze wereld....

Als ik achteraf terugkijk (ik was 16) vind ik dat ik ook te jong was.... Waarom jezelf al zo snel aan -misschien wel- de eerste de beste geven als je nog zoveel dingen op hele andere gebieden moet en wil beleven en ontdekken? Je vind je al heel wat op die leeftijd, maar achteraf ben je gewoon nog een kind....Tuurlijk is de een op zijn 16e volwassener dan de andere 16-jarige (om maar een leeftijd te noemen....).......

Het is idd vooral het opscheppen erover, je bent een niksje als je 'het' op je 14e nog niet gedaan hebt... Verward

In Amerika (geloof ik) is al een tijdje een nieuwe trend, gewoon geheel onthouding.....(ben ik nou ook niet een echte voorstander van.... Haha! ), maar daar ben je ook nog eens strafbaar als je het als meerderjarige met een minderjarige doet....

Zou dat in NL niet een hoop 'ellende' kunnen schelen?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 07:22

Als je weet wat de gevolgen kunnen zijn en die ook kunt dragen (want ook al gebruik je de pil en condoom er kan altijd wat fout gaan al is die kans wel heel klein, het kan wel). Dus voor sommigen zou het het theoretisch beter zijn als ze er nooit aan beginnen.

Het zal wel voor iedereen anders zijn maar ik denk dat de norm 1e keer vanaf je 18e niet zo verkeerd zou zijn. Hoe volwassen je je ook kan voelen op je 14e je bent het niet. Maar ik vind het moeilijk om voor anderen te oordelen. Ik was er iig nog niet aan toe op mijn 14e en was er ook totaal niet mee bezig maar als je sommige meiden nu hoort Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-02 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 07:37

Naar mijn bescheiden mening is sex niet gebonden aan leeftijd maar aan het hebben van een stabiele relatie waarin je elkaar vertrouwt.
Ik kan me niet voorstellen dat en kind van 14 tot grofweg 18 dat heeft. Ik snap ook niet waarom je zo nodig op zo'n jonge leeftijd met iemand naar bed moet. Je hebt dan je hele leven immers nog voor je. Geniet eerst van het jong zijn, volwassen dingen doen kun je nog lang genoeg

Goedgekeurd onderschrift :)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 07:44

Ik ga met Margreet mee in mening, meerdere meiden die ik kende zijn op die manier jong ontmaagd.... waarvan een aantal daarover logen, die vertelden dan volgende vriendjes nog maagd te zijn, want het scheen dus ook zo te zijn dat de nieuwe 'vriendjes' geen niet maagdelijke vriendin van 14 wilden! Als ze erachter kwamen waren de meiden direct sletten etc etc....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 07:58

orri schreef:
waarvan een aantal daarover logen, die vertelden dan volgende vriendjes nog maagd te zijn,

En dan krijg je vervolgens de fijne gevaarlijke situaties:"We kunnen het prima zonder condoom doen want mijn vorige vriendin was nog maagd dus het is veilig" Frusty En dan zijn er ook nog steeds mensen die ondanks alle informatie nog steeds denken dat een meisje van de 1e keer niet zwanger kan worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-02 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:10

Ik denk dat als je oud genoeg bent om de nodige zelfstandigheid en verantwoording te nemen, dus eigenlijk wel een bepaalde volwassenheid moet hebben voor seks. EN hoewel mensen er lichamelijk en mentaal er aan toe lijken, ze zijn vaak bij lange na niet volwassen. Ik denk dat seks hoort bij volwassenheid. Op je 12 of je 14e ben je dus ECHT nog niet volwassen. Helaas komen ze er vaak te laat achter dat ze er nog niet klaar voor waren. 14 jarigen zijn echt nog kinderen op veel vlakken en mijns inziens niet klaar voor seksuele gemeenschap.

De hond is de betere mens

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:12

Nu ik 20 ben heb ik er een andere mening over dan toen ik 14 was. Ik moet helaas zeggen dat mijn eerste keer was toen ik 14 was. Achteraf gezien heb ik er spijt van omdat ik het te jong vond en het wilde bewaren voor een 'speciaal' iemand maar op dat moment denk je altijd dat je het goed doet en dat dat moment het juiste is.

Ik was wel erg volwassen voor mijn leeftijd zowel qua lichaam als qua mentale ontwikkeling maar ik vind het niet goed te praten maar ja, gedaan is gedaan, kan je niks meer aan doen.

Ik ben nergens toen gedwongen maar het was niet mijn idee.......

De manier waarop met sex omgegaan wordt tegenwoordig vind ik inderdaad soms wel erg grof, misschien ben ik een beetje ouderwets daarin maar sex hoort iets moois te zijn en niet gewoon maar een 'geile' opwelling. Het lijkt wel alsof tegenwoordig alle taboe's doorbroken worden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:15

De jeugd is er steeds vroeger bij tegenwoordig, vinden het stoer, en denken eigenlijk volgens mij niet helemaal na over de consequenties ( er zijn er natuurlijk een heleboel die het wel doen, ik wil niet iedereen over een kam scheren).

Ook zijn er een groot gedeelte meiden die inderdaad onder soort van "dwang"dit doet, puur omdat hun vriendje vind dat het tijd word. Maar ook omdat er op school gepraat word over heb je het al gedaan??? zoniet ben je toch niet zo stoer.
Eigenlijk vind ik het tegek voor woorden, wacht gewoon nog een paar jaartjes.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:16

Ik ben ontmaagd toen ik 15 was, jah ik was er jong bij, maar ik was jong 'volwassen' in die zin, ik heb altijd al ouder geleken en voelde me zo ook.
Gelukkig was het in mijn situatie wel mijn eerste grote liefde, gebeurde ook in mijn eigen bed, zonder dwang oid, en we waren beiden nog maagd. Op zich hele prettige omstandigheden dus, alleen we waren wat jong (hij zou kort daarna 16 worden).

Zo vanaf 17 vind ik een mooie leeftijd, en het is geen schande als het pas op latere leeftijd gebeurd. Liever langer wachten tot op de ware liefde dan vroeg met de eerste de beste te bed te duiken.

Er werd ook veel stoer gepraat bij mij op school enzow, dat begon al in groep 8 van de basisschool, het was een must om vroeg te beginnen, ik was zelf eerst maar een heel naief meisje vergeleken met de rest, hadden ze het over tongen, en ik snapte maar niet waar ze het overhadden Verward

Er was zelfs een meisje die het heel stoer vond dat ze ontmaagd was op haar 12e, ging ze vet stoer praten over dat het zo pijn deed e.d. ik snapte dat hele meisje niet, maar goed Knipoog

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 08:17

Suzanne F. schreef:
Ik ben nergens toen gedwongen maar het was niet mijn idee.......


Dat bedoel ik nou!

Nulla tenaci invia est via

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:21

Katrien schreef:
En dan zijn er ook nog steeds mensen die ondanks alle informatie nog steeds denken dat een mesije van de 1e keer niet zwanger kan worden.


Lips are sealed helaas was ik zelf ook zo naief Verdrietig
Ik heb het toen ook mijn ouders moeten vertellen en ben vervolgens naar de dokter gegaan en een overtijdbehandeling laten doen.
Laatst bijgewerkt door Llewella op 27-05-02 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:26

Margreet"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Ik ben nergens toen gedwongen maar het was niet mijn idee.......


Dat bedoel ik nou!
[/quote]

Bij mij waren dat vriendje en ik erover aan het praten wanneer we het zouden doen, en we waren tot overeenkomst gekomen zeker nog 3 maanden te wachten.
Maarjah je moet niet over dergelijke dingen praten, want voor je het weet brengt het je op gedachten Lips are sealed Knipoog Geen van beiden heeft het geopperd, maar diezelfde middag zijn we in bed beland en van het een kwam het ander, het gebeurde dus vrij spontaan en we wilden het beiden.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:20

Toen ik een paar maanden geleden lesgaf op het VMBO stond ik soms echt met mijn oren te klapperen. Die meiden en jongens zijn dan een jaar of 15 en praten ontiegelijk veel en grof over seks. Alleen maar om erbij te horen. Ik had een keer voor de les gewaarschuwd bij twee meiden dat als ze deze les weer briefjes zouden schrijven in de les ik ze af zou pakken en zou voorlezen voor de klas.
Nou ja, afgepakt heb ik ze dus wel, gelezen ook, maar niet voorgelezen aan de klas.
Er stond in dat ze afgelopen weekend 'geneukt' had met die-en-die achter de supermarkt (meiden waren beste vriendinnen maar in het briefje moest er even uitgelegd worden welke jongen ze bedoelde - je weet wel, die uit de kroeg Lips are sealed ) en dat ze betrapt was door de buurman.
Dat gaat toch helemaal nergens over??
Gelukkig heb ik zelf wel gewacht tot ik bijna 18 was, ondanks dat ik vanaf mijn 14e wel vriendjes had die af en toe een beetje druk op me probeerden uit te oefenen. Maar als het echt om JOU gaat en niet om de seks wachten ze wel. Dus het ene vriendje na het andere haakte af of ik was er zelf flauw van omdat het bij sommigen maar om 1 ding leek te gaan. Zo had ik op mijn 15e 1,5 maand een vriendje die op Vlieland bij mij en mijn moeder langs zou komen en toen hij zijn tas uitpakte in de tent kwam er toch een familiepak condooms tevoorschijn! Ik was direct genezen hahaha. Hoewel het natuurlijk altijd slim is om ze wel bij je te hebben maar jemig, we konden bijna de hele camping van condooms voorzien Haha! *LOL* Schijnheilig

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:26

Cody schreef:
Toen ik een paar maanden geleden lesgaf op het VMBO stond ik soms echt met mijn oren te klapperen. Die meiden en jongens zijn dan een jaar of 15 en praten ontiegelijk veel en grof over seks. Alleen maar om erbij te horen. Ik had een keer voor de les gewaarschuwd bij twee meiden dat als ze deze les weer briefjes zouden schrijven in de les ik ze af zou pakken en zou voorlezen voor de klas.
Nou ja, afgepakt heb ik ze dus wel, gelezen ook, maar niet voorgelezen aan de klas.
Er stond in dat ze afgelopen weekend 'geneukt' had met die-en-die achter de supermarkt (meiden waren beste vriendinnen maar in het briefje moest er even uitgelegd worden welke jongen ze bedoelde - je weet wel, die uit de kroeg Lips are sealed ) en dat ze betrapt was door de buurman.
Dat gaat toch helemaal nergens over??
Gelukkig heb ik zelf wel gewacht tot ik bijna 18 was, ondanks dat ik vanaf mijn 14e wel vriendjes had die af en toe een beetje druk op me probeerden uit te oefenen. Maar als het echt om JOU gaat en niet om de seks wachten ze wel. Dus het ene vriendje na het andere haakte af of ik was er zelf flauw van omdat het bij sommigen maar om 1 ding leek te gaan. Zo had ik op mijn 15e 1,5 maand een vriendje die op Vlieland bij mij en mijn moeder langs zou komen en toen hij zijn tas uitpakte in de tent kwam er toch een familiepak condooms tevoorschijn! Ik was direct genezen hahaha. Hoewel het natuurlijk altijd slim is om ze wel bij je te hebben maar jemig, we konden bijna de hele camping van condooms voorzien Haha! *LOL* Schijnheilig


Haha!

Maar over dat groffe taal e.d.
Ik dacht dat ikzelf heel wat gewend was, maar ik begin echt oud te worden.
Was onlangs verzeild geraakt op TMF chat maar wat daar allemaal heen en weer geschreeuwd werd Verward Zelfs in 'mijn tijd' was het nog niet zo plat en grof.

lauraB
Berichten: 28
Geregistreerd: 05-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:45

Ik ben dus nu 21 en nog maagd. Soms denk ik dat ik de enige ben. Maar dan merk ik dat sommige andere vriendinnen dat ook zijn.
Hoe het zo komt? makkelijk: Ik ben van mening dat de eerste keer met iemand moet zijn waar je je echt comfortable bij voelt en de gedachte hebt van: Ik wil met je trouwen! Mischien ouderwets maar toch vind ik het zo horen.
Tot nu toe heb ik die persoon ook niet gevonden. Heb wel relaties gehad die lang duurden (min. 6 maanden) maar dan zagen we toch wel in dat we niet voor elkaar bestemd waren of zo en gingen we uit elkaar. Ik ben toch elke keer weer blij dat ik het niet gedaan heb.
Helaas is het tegenwoordig wel 'normaal' om met iemand op je 17e soms vroeger in bed te duiken. 14 vind ik echt véél te jong. Snap het wel vd meisje vw de druk die er tegenwoordig staat, maar vind dit toch wel een bewijs van dat ze niet volwassen genoeg is: leer NEE zeggen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:39

lauraB schreef:
Ik ben dus nu 21 en nog maagd. Soms denk ik dat ik de enige ben. Maar dan merk ik dat sommige andere vriendinnen dat ook zijn.
Hoe het zo komt? makkelijk: Ik ben van mening dat de eerste keer met iemand moet zijn waar je je echt comfortable bij voelt en de gedachte hebt van: Ik wil met je trouwen! Mischien ouderwets maar toch vind ik het zo horen.
Tot nu toe heb ik die persoon ook niet gevonden. Heb wel relaties gehad die lang duurden (min. 6 maanden) maar dan zagen we toch wel in dat we niet voor elkaar bestemd waren of zo en gingen we uit elkaar. Ik ben toch elke keer weer blij dat ik het niet gedaan heb.
Helaas is het tegenwoordig wel 'normaal' om met iemand op je 17e soms vroeger in bed te duiken. 14 vind ik echt véél te jong. Snap het wel vd meisje vw de druk die er tegenwoordig staat, maar vind dit toch wel een bewijs van dat ze niet volwassen genoeg is: leer NEE zeggen.


Ik kwam die persoon ook pas laat tegen, was trouwens nog niet de juiste hoor, bleek achteraf. Maar ik heb er niet zoveel spijt van. Maar ik was 22 met de eerste keer.... dus.... een latertje. Ben er absoluut niet slechter van geworden.

De hond is de betere mens

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:00

Ik was zelf net 15. Het was met mijn vaste vriend toen, daar heb ik nog 2 jaar mee gehad.
Ik was er aan toe, en heb er nog nooit een seconde spijt van gehad.
Ik was ook vrij volwassen voor mijn leeftijd.

Het hangt gewoon puur van de persoon zelf af.
Ik had toen echt een vaste vriend waar ik al een half jaar mee had, dat vind ik ook een verschil.

Je hebt ook veel meiden die het doen om 'er bij te horen', en ze kennen die jongen dan nog maar net. joh dat hoor je zo vaak! Die hebben er dan veel spijt van. Tsja...
Maar goed, wat doe je er tegen, het is nog altijd iemands 'eigen'keus...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:32

Ik wil het niet aan een leeftijd binden. Ik wil het aan de mate van voorlichting, zelfstandigheid en eigen initiatief binden.
Als je een jongen net kent en je bent 14... niet doen.
Ben je 14 en je hebt het al 2 jaar met iemand, met wie je zoent etc, dan kan ik me voorstellen dat je er eerder toe geneigd bent.
Persoonlijk vind ik het nog te vroeg, maar als ze het er samen goed over hebben gehad, het is het idee van beiden en ze hebben voldoende voorlichting gehad om het veilig te doen, dan knallen ze wat mij betreft maar raak Haha!

Ik blijf van mening dat je beiden verantwoordelijk bent voor voorbehoedsmiddelen. Wil de jongen geen condoom om en jij bent toch al aan de pil... niet doen. Want waarom moet alleen jij zorgen dat je geen kind krijgt? Er zijn ook nog ziektes. Wil hij geen condoom... dan moet jij zo sterk zijn om geen seks te willen. Maak hem maar wakker, laat hem zien wat hij verkeerd doet.

Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Bij een jongen die je 2 weken kent zeg je zoiets niet. Want die kan op je afknappen of je dwingen. Maar... heb dan ook geen seks met een jongen die je nog maar zo kort kent!!!

Zelf was ik bijna 17. We hadden al ruim 4 maanden wat. Ja... dat vond ik toen lang genoeg. Moet zeggen dat het niet vreselijk was, maar het was ook niet dat wat ik dacht dat het zou zijn. Vond het allemaal maar een beetje onwennig gepriegel. Van mij hoefde het niet zo nodig nog een keer.
Heeft ook 3 maanden geduurd voor ik het weer wilde proberen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:27

Tja, 14 jaar is gewoon erg jong om al moeder te worden. De tijd is er nu gewoon heel anders dan vroeger. Toen was jong trouwen en kinderen krijgen heel normaal. Mijn moeder was 23 jaar toen ze mijn zus en mij al had. IK moet er persoonlijk niet aandenken hoor.
Als ik nu iemand hoor die 24 jaar is en al zwanger is dan denk ik "wat jong!!".
Maar goed, sex heeft te maken met gevoel voor elkaar. Met liefde, vertrouwen en respect. Ik ben ook wel eens met een jongen naar bed geweest puur om de sex (oeps) maar dat haalt het in de verste verte niet met de vrijpartijen die ik nu met mijn vriend heb.
Met hem wil ik oud worden en zijn we ook "samen" als we vrijen.

Ik hoor heel veel mense om me heen zeggen "ja, en dan willen we kinderen", maar helaas kinderen NEEM je niet, die KRIJG je! En je moet er aan toe zijn. Het 'denken' is nog anders, je moet het voelen...........
Het moet geen uitvlucht zijn of redding van je relatie, dat is echt taboe voor mij, dat verafschuw ik echt ten zeerste.

Maar goed, niet alleen 14 jarige meisjes worden ongewenst (en een beetje dom) zwanger. Mijn zus (toen 28 jaar) heeft gewoon verzuimd om condooms te gebruiken en raakte zwanger.... Schijnheilig

Nu maar hopen dat er meiden zijn die er wel van leren Knipoog

Op zoek naar de zon!!!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, abbij, Besje, Callisto04, F_Orumster, Frummel01, Galaika, Googlebot, Kimberley_, Lau07, PlukenKrul, Sky_As, Xanthippe en 53 bezoekers