Nog steeds geen veulen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 17:52

Sjakila is nu al twee weken overtijd, maar nee hoor, nog steeds geen veulen. En nog steeds is het zo dat ze tegen een uur of zes begint te kegelen en alle tekenen krijgt dat ze een veulen krijgt, maar het schiet niet op. Overdag is alles weer helemaal weg. Een birthalarm heb ik al geprobeerd, maar daar wordt ze helemaal gek van, dus is het gewoon afwachten en 's nachts controleren. Maar ja, veel slaap krijgen we zo niet op deze manier. Weet iemand of ik de melk die ze 's avonds geeft ook moet opvangen en invriezen? Ivm de stoffen die in de eerste melk zitten en erg belangrijk zijn voor het veulen?


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 07:49

Hay!
Nee hoor het is niet de biest die eruit druppeld de biest komt pas echt op gang als het veulentje geboren wordt.
Wij zelf doen er niets aan.
Wel eens gehad dat de melk langs de benen liep en toen duurde het nog 2 dagen voordat het veulen geboren werddie dag bleef trouwens het uier droog Lachen

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 09:30

Hoi,

Ik zou het voor alle zekerheid even navragen bij de dierenarts want ik heb in een boek gelezen dat dat toch niet zo goed schijnt te zijn maar vraag het gewoon even na dan heb je ook meteen wat zekerheid trouwens ik weet hoe je je voelt onze merrie was 30 april uitgerekend maar zij vertoont nog geen enkel teken zelfs haar uiers zijn praktish droog! ook ik heb hier de dierenarts voor gebeld en als de melk produktie niet vanzelf op gang komt moet ze een spuit krijgen dat haar daarmee helpt ofzoiets ik heb trouwens met mijn dierenarts afgesproken dat als het veulen er over 2 weken niet is ze langs komen om haar te onderzoeken (voor alle zekerheid) ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb! groetjes suzanne

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 09:43

bijna is elke merrie dit jaar laat met bevallen! bij harm ook al! Verward

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-01 10:58

Alleen geeft niet iedere merrie zonder te bevallen al twee weken lang melk. Daar zit ik een beetje over in.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 18:39

ja saffielover heeft gelijk mijn verzorgp is ook al ruim 2 weken over tijd..
maar honeybee zijn t een paar druppels of is het echt veel melk?

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 20:39

mijn vzpony ook 2 weken over tijd...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-01 21:44

Het is echt veel melk. Je zou kunt haar 's avonds mocht je dat willen ook gewoon melken. Het vreemste is alleen dat het overdag allemaal weer weg is. Ik snap er niets van. En... ook vandaag nog steeds geen veulen. Ik hoop wel dat het snel komt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Fayyah19, Flew, GrapeshotBot, JessicaK, Kairos, wemkelover en 157 bezoekers