Serieus bericht :-)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:38

Die leeftijd sloeg vooral op het zelfvertrouwen. Dat wordt meestal wat beter als je ouder wordt..

En ik verklaar je totaal niet voor gek. Ik heb van behoorlijk dichtbij gezien wat voor een enorme impact zoiets op iemand kan hebben (in mijn geval Heike met Julius). Ik weet dus redelijk waar je het over hebt en dat je het er erg moeilijk mee had en nog steeds hebt.

Misschien dat anderen hier tips voor je hebben? Ik heb er zelf niet zo heel veel ervaring mee, gelukig nog nooit iemand kwijt geraakt die me enorm dierbaar is, behalve Julius dan maar met Julius had ik toch een andere band dan Heike. Is niet te vergelijken eigenlijk. Tuurlijk had ik het daar ontzettend moeilijk mee en wat ik de weken daarna behoorlijk verdrietig maar toch is het heel anders dan wanneer je een paard iedere dag ziet en er een heel groot deel van je tijd mee doorbrengt, er dus echt een enorme band mee hebt.

Hoop dus dat je het toch kan verwerken en er zijn ongetwijfeld mensen hier die je wat 'tips' kunnen geven. Heel veel mensen hier die een enorme klap hebben gehad toen hun maatje er ineens niet meer was.

Sterkte in iedergeval, meis!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:59

Weetje waar je mee moet beginnen: zeggen 'Misschien verklaren jullie me voor gek, maar dat kan me helemaal niks schelen want ik mis mn pony gewoon heel erg! '
Niet ervan uitgaan dat je weet hoe een ander denkt. Het is heel makkelijk om te denken 'zij denken vast, goh wat een maf kind' Maar dan ben je erg negatief bezig..en bovendien, je bent hier tussen mensen die HEEL erg veel van paarden houden.. ik denk dat wij ons allemaal zo zouden voelen als jij, als ons paardje zou komen te overlijden.

Ik ben zelf mn katje verloren, twee paarden uit mn omgeving en recent een oma en tantes.
Het is toch hardstikke normaal dat je je daar heel erg klote door voelt!
De een rouwt om zn oma, de ander om zn paard. Met een dier kan je net zo'n goede band hebben als met een mens hoor, soms misschien zelfs beter.
Rouwprocessen gaan niet van de een op andere dag over. In het begin denk je dat het nooit meer zo wordt als vroeger.. dan denk je dat je altijd zo'n ongelooflijke pijn zal houden in je hart. Natuurlijk blijf je de overledene (paard, oma, vriend) altijd missen, maar na verloop van tijd vind dat gemis een plekje. Je zegt dat je er nooit meer overheen komt omdat je haar altijd zal missen. Je zal haar inderdaad blijven missen, maar nu is dat gevoel misschien 'waaarom is ze weg? Het is hier zo verrot zonder haar en ik voel me nu alleen' over een tijdje went dat een beetje, en mis je dr nog steeds wel, maar dan kan je aan dr denken als 'we hebben zoveel leuke dingen gedaan samen.. dat was een fijne tijd' Langzaamaan gaat die pijn in je hart weg en maakt plaats voor de fijne herinneringen.


Nog even over je zelfvertrouwen. Kan je me een ding vertellen over jezelf wat je wel goed vind aan jezelf? Hoeft maar 1 dingetje te zijn. Al is het 'ik ben goed in verhalen schrijven' Begin daar eens mee. Kijk eens naar alles wat je WEL kan en waar JIJ goed in bent, ipv naar de dingen die je onzeker maken en waarin je niet uitblinkt. Sterkte Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:27

Hoi Rachel, de tip van Laura is een goeie. Wees eens heel eerlijk tegen jezelf en zie wat je goeie punten zijn. Niet erover twijfelen, of de goeie punten slechter maken dan ze zijn. Als iets goed is, is het goed. Je hoeft ook niet te zeggen: 'een beetje' of 'soms' of iets dergelijks.
Zo op het eerste gezicht zie ik al dat je een denkertje bent, denken is nooit verkeerd en kritisch zijn ook niet. Zorg ervoor dat je niet steeds maar over de mindere dingen van jezelf denkt. Bovendien kun je goed met taal omgaan, dat kan ook niet iedereen.
Als je op een rijtje zet wat jij goed vind aan jezelf, maak dan niet de vergissing dat je vanuit het punt van anderen gaat denken. Het is even oefenen, maar het gaat echt om wat JIJ denkt.
Je kunt heel simpel beginnen:
- je houdt van dieren (= sterk punt)
- je bent zorgzaam (= sterk punt)
- de kleur van je haar (weet ik niet, maar zal best mooi zijn)
Zo maak je een rijtje.

Je hoeft de pony helemaal niet te vergeten, het is juist heel mooi als je altijd aan haar blijft denken. Ze heeft heel veel indruk op je gemaakt en dus blijft ze altijd een beetje bij je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Elitedeux, Gambler99, jmvdh, kimberly1995, leenleen11, meintje, mmajar, moOby, nonnekee, PipMarly, s_casper, Sabbientje, secricible, Selente, Vavane en 176 bezoekers