Op Pim stemmen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Op Pim stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 06:52

Hmm, las net dat mensen nog steeds op Pim kunnen stemmen, al is hij dood. Dat schijnt zo vast te liggen in de kieswet. Amerikaanse toestanden, waar een dode gouverneur werd herkozen vorig jaar.

Klinkt een beetje als verkiezingsvervalsing. Ik had liever gehad dat mensen op een levende Pim gestemd hadden dan op een dode Pim...


Marije_jiplover

Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 07:55

Nou en ik had liever dat mensen helemaal niet op hem stemmen. Hij heeft het volk prima wakkergeschudt, maar zijn oplossingen vond ik niet echt geweldig. En zeker nu die partij hun leider mist, hoop ik dat er niet te veel mensen op zullen stemmen, want wat moet er dan nog van ons land terecht gaan komen?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:11

Ik hoop dat de mensen die van plan waren om op hem te stemmen, dat gewoon blijven doen. Ik hoop zowiezo dat iedereen gaat stemmen op DIE partij waar hij voor het gebeurde ook van plan was om op te stemmen. Als mensen om emotionele redenen nu gaan stemmen op Pim, krijgen ze in Den Haag geen duidelijk beeld wat voor gevoel er in Nederland speelt, en dat krijgen ze evenmin als mensen nu terugkeren naar de gevestigde partijen als ze eerst op Lijst 15 wilden stemmen. En dat vind ik nu juist heel belangrijk. De mensen die nu de kar moeten gaan trekken binnen Lijst 15 zijn wellicht onervaren, maar Paars was wel ervaren en ik ben niet echt tevreden met wat die gebrouwd hebben. en ik ben niet de enige.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:59

Desiree schreef:
Ik hoop dat de mensen die van plan waren om op hem te stemmen, dat gewoon blijven doen. Ik hoop zowiezo dat iedereen gaat stemmen op DIE partij waar hij voor het gebeurde ook van plan was om op te stemmen. Als mensen om emotionele redenen nu gaan stemmen op Pim, krijgen ze in Den Haag geen duidelijk beeld wat voor gevoel er in Nederland speelt, en dat krijgen ze evenmin als mensen nu terugkeren naar de gevestigde partijen als ze eerst op Lijst 15 wilden stemmen. En dat vind ik nu juist heel belangrijk. De mensen die nu de kar moeten gaan trekken binnen Lijst 15 zijn wellicht onervaren, maar Paars was wel ervaren en ik ben niet echt tevreden met wat die gebrouwd hebben. en ik ben niet de enige.


Zeldzaam om zoveel onzin bij elkaar te zien. Dit is echt een beetje over the top. Erg simpel om maar wat mensen na te praten.
Als je met dergelijke motivaties naar het stemhok gaat, dan kun je wat mij betreft maar beter niet stemmen. Het is heel wat dat ik dat zeg, terwijl ik vind dat iedereen met kiesrecht dat ook moet gebruiken; maar niet zo dus.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:01

Dit slaat werkelijk nergens op Lovely. Ik praat niemand na, je zou nu onderhand toch eens moeten weten dat ik daar veel te eigenwijs voor ben, en dat ik duidelijk een EIGEN mening heb. Wat deugt er niet in mijn uitspraak?

De hond is de betere mens

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:03

Ik ga 100% met Jip-lover mee, en met 200% met Lovely. Desiree; je bralt echt maar wat... Het slaat totaal nergens op.

Ik ga stemmen op de partij waar ik vorige week ook al voor was. Door de moord van Pim verander ik niet van keuze.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:04

Pim Fortuyn heeft zelf gezegd dat hij graag zou zien dat, mocht hij er niet meer zijn of zich zou terugtrekken, de stemmers die voor hem zouden stemmen hun stem aan CDA of VVD zouden geven.

Blijkbaar had hij zelf ook niet zo'n vertrouwen in zijn eigen lijst. Lips are sealed

En als iedereen de wens van een dode zou respecteren zouden ze doen wat Pim zou hebben gewild. Lijst Pim Fortuyn opheffen en kiezen voor CDA of VVD.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:05

Desiree schreef:
Ik hoop dat de mensen die van plan waren om op hem te stemmen, dat gewoon blijven doen. Ik hoop zowiezo dat iedereen gaat stemmen op DIE partij waar hij voor het gebeurde ook van plan was om op te stemmen. Als mensen om emotionele redenen nu gaan stemmen op Pim, krijgen ze in Den Haag geen duidelijk beeld wat voor gevoel er in Nederland speelt, en dat krijgen ze evenmin als mensen nu terugkeren naar de gevestigde partijen als ze eerst op Lijst 15 wilden stemmen. En dat vind ik nu juist heel belangrijk. De mensen die nu de kar moeten gaan trekken binnen Lijst 15 zijn wellicht onervaren, maar Paars was wel ervaren en ik ben niet echt tevreden met wat die gebrouwd hebben. en ik ben niet de enige.


Hetgeen ik vet gemaakt heb, vind ik een slechte motivatie om voor iemand te kiezen, nogal wankele verantwoording van een keuze.

Wat ik cursief gezet heb, vind ik napraten. Dat is de boodschap die LPF verkondigt, omdat ze nog steeds veel stemmen willen ookal zijn ze een stel incompetente kandidaten.

Genoeg uitleg?

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:15

Voor dit gebeuren zou ik al niet op hem stemmen en ook nu niet. Vind het nog steeds erg dat iemand de mond is gesnoerd om zijn politieke opvatting, dat was niet nodig, maar mijn stem is niet voor hem weggelegd.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:18

Jij weet niet wat ik gehoord heb, dus je weet ook niet wat ik napraat. Jij en Carola beschuldigen mij willen en wetens ten onrechte van napraten. Ik praat nooit iemand na, tenzij ik het er helemaal mee eens ben. En dan verkondig ik dus nog altijd mijn EIGEN mening. DAt zou je nu toch moeten weten.
Jij vind het zwart gedrukte dus kolder, dan heb je niet goed gelezen. Het zwart gedrukte zijn niet mijn redenen om op die lijst te stemmen. De redenen zijn gewoon de oorspronkelijke, omdat ik al voorstander van Pim was. Kijk, dat jou dat niet bevalt is tot daar aan toe, maar je moet wat ik zeg nu geen kolder gaan noemen. Om nu af te haken van lijst 15 omdat de Lijst 15 geen ervaren mensen heeft, vind ik niet een goede reden.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:23

Desiree schreef:
Om nu af te haken van lijst 15 omdat de Lijst 15 geen ervaren mensen heeft, vind ik niet een goede reden.


Nee? Is dat geen goede reden? Als ze goede ervaren, competente, serieuze mensen in dienst hadden zou het een goede reden kunnen zijn wel op ze te stemmen. Maar die hebben ze niet en dus volgens mij een hele goede reden om niet op ze te stemmen. Heb je wel eens goed gekeken naar de mensen op die lijst?

Je eigen mening mag je verkondigen hoor, je kunt er echter wel weerwoord op krijgen, dat weet je van te voren. Als je dat niet wilt, dan zul je je mening moeten verkondigen in kringen waarvan je zeker weet dat ze het met je eens zijn. Mijn commentaar is niet om jouw mening om zeep te helpen, jouw mening is de jouwe; jouw mening is echter niet de mijne en aangezien ik over dezelfde rechten beschik als jij, mag ik mijn mening ook naar voren brengen. Jammer dat ik dit moet zeggen, het is niet mijn intentie om alsmaar te gaan roepen dat ik mijn mening mag geven ihkv recht op vrijheid van meningsuiting. Dat recht koester ik en aangezien ik ook het gevoeld hoe het anders kan, schat ik dat recht op zijn waarde. Zou leuk zijn als er niet te pas en te onpas mee geschermd zou worden. Nergens hier op dit forum wordt dat recht geweld aan gedaan, nergens. Daarom is het dus ook onzin om ermee te schermen, nergens voor nodig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:25

Lovely: je bralt maar wat!
zo goed?

De hond is de betere mens

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:29

Desiree schreef:
Lovely: je bralt maar wat!
zo goed?


Desiree, als je wilt discussieren, doe dat dan met goed gefundeerde argumenten, en ga niet met oneliners smijten.
Sorry, dit is ook een oneliner, maar meer heb ik er niet over te zeggen.

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:35

Voorbeeld doet volgen Cassidy.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:36

Desiree schreef:
Lovely: je bralt maar wat!
zo goed?


Dank je, ik doe erg mijn best om stomme dingen te zeggen en ik ben altijd blij gelijk te krijgen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:37

Desiree schreef:
Voorbeeld doet volgen Cassidy.


Dat hoop ik niet Desiree. Dan zouden er namelijk nog meer Politici zinloos neergeknald worden....en dan is Nederland echt niet veilig meer.

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:40

Dat hoop je niet, maar het is vaak wel zo Cassidy.
Graag gedaan hoor Lovely. Blij dat ik je toch nog een plezier heb kunnen doen.

De hond is de betere mens

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:45

En ik ga nu voor 300% met Lovely mee! Juist omdat LPF geen ervaren mensen heeft, en alleen maar 'simpele' burgers, ga ik dus echt niet op ze stemmen.

Hadden ze wel ervaring en een groep mensen ZONDER ruzie's, meningsverschillen en misdadigers in hun partij, dan had ik er nog over na gedacht. Maar zoals het nu gaat, met ruzies enzo... Nee, daar ga ik dus echt niet op stemmen. Ik pijns er niet over. Ik wil stemmen op een sterke partij, die weet wat ze willen en die onderling geen ruzies, meningsverschillen enz. hebben.

Ook wil de lijst PF niet eens een nieuwe opvolger voor Pim benoemen. Hoe kun je nou zonder leider goed een partij runnen? Kom op zeg... dat wil toch nooit...

Daar komt ook nog eens bij dat ik het gewoon weg onbeschoft vind van de partij, dat ze de partij niet opheffen. Pim had dat zelf gewild, en zijn familie ook. Dat hebben ze te respecteren.

Desiree, toon iets meer IQ en doe niet zo verschrikkelijk dom. Dat geldt niet alleen in dit topic, maar in alle antwoorden van jou straalt de dommigheid ervan af.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:51

Lekker, LPF stemmen. Je stemt dan op een incompetente partij, die de kennis en de ervaring niet heeft om met evt. hun verkregen macht om te gaan. Bovendien kiezen zij pas na 15 mei hun nieuwe voorman, wat heel goed iemand zou kunnen zijn die nu nog niet echt politiek actief is. Je hebt dus echt geen flauw idee wat je in huis haalt!

Wij hebben een redelijk restrictief rechtssysteem. Daardoor werkt het in sommige gevallen wat log en traag, en kom je vaak op compromissen uit, maar je moet niet vergeten dat dat juist een heel belangrijk controlemiddel is. Het zou mooi zijn als beslissingen sneller en effectiever doorgedrukt zouden kunnen worden, maar je kunt op je vingers natellen dat dat ook heel verkeerd kan uitpakken.

Wat ik van begin af aan vervelend heb gevonden aan PF en zijn lijst, is dat je normaal gesproken een aprtij hebt met een persoon aan kop, en in dit geval, een individu met een halfbakken partij achter zich. LN was een leuke opstap voor Pim, die bij de PvdA niet aan de bak kon komen. Binnen zijn eigen partij, was de invloed van PF echter vele malen groter dan die van de gemiddelde lijsttrekker. Zolang zo iemand geen daadwerkelijke invloed kan uitoefenen is dat niet zo'n ramp, maar op het moment dat dat wel het geval is, kan het problemen gaan geven. Kijk, als Wim Kok rare ideeën gaat lopen verkondigen, wordt ie heel snel door de PvdA op het matje geroepen, en dan kan hij daar verder weinig aan veranderen. Als Pim Fortuyn premier was geworden, en enkele van zijn extreme ideeën wel had doorgedrukt, was die restrictie veel minder groot geweest.

Een democratisch systeem is gebaseerd op machtenscheiding, de zogeheten "balance of powers". Op het moment dat die macht teveel bij één persoon of partij uitkomt, kan je democratische rechtsstaat in gevaar komen.
Om een voorbeeld te geven over die BoP, ik vind bijvoorbeeld dat de amerikaanse president verhoudingsgewijs erg veel macht heeft. Zeker als zo iemand zich met de wereldpolitiek gaat bemoeien, heb je kunnen zien wat een zootje dat op kan leveren. Maar goed, daar kun je flink over discussieren (en er zijn ook een boel mensen die zich daar mee bezig houden)

stemmen is iets dat je moet doen vanuit een grotere visie, vind ik. Het gaat om het bestuur van je land. Je land op zich, en je land als onderdeel van de wereldpolitiek. Niet iets wat je onvoorbereid en gebaseerd op emotie moet doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-02 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:59

Pim Fortuyn was zelf ook niet helemaal overtuigd van de kwaliteit van minstens de helft van zijn mensen op zijn lijst, en de verhalen gaan dat hij erover liep te denken om er helemaal maar mee te stoppen.

Dus mensen waar Pim aan twijfelde, die moeten wij gaan kiezen? Dacht het toch echt even niet.

Ze moeten inderdaad luisteren naar familie en vrienden van Pim. Respecteren wat zijn laatste wens is geweest en hoe hij gewild zou hebben dat het gegaan was. Dat is in dit geval: stoppen. Ik krijg nu de indruk dat iedereen die nu nog door wil gaan met LPF macht geroken heeft en dat niet zo snel wil opgeven.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:12

Zep schreef:
Lekker, LPF stemmen. Je stemt dan op een incompetente partij, die de kennis en de ervaring niet heeft om met evt. hun verkregen macht om te gaan. Bovendien kiezen zij pas na 15 mei hun nieuwe voorman, wat heel goed iemand zou kunnen zijn die nu nog niet echt politiek actief is. Je hebt dus echt geen flauw idee wat je in huis haalt!


Waarschijnlijk Joep van den Nieuwenhuijsen dus, zijn naam werd gisteren genoemd. Joep is ook een verstandige, intelligente man; maar heeft niet bepaald een smetteloze reputatie. Leuk dat ie de kar zou willen trekken, maar hij lijkt mij ook niet geschikt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:22

Carola, het feit dat jij me dom noemt, zegt meer over jou dan over mij.
Zelf heb ik mijn redenen genoemd om op LPF te stemmen en niet terug te gaan naar de gevestigde partijen. Het gaat mij er puur om dat ze in Den Haag weten hoe ik en vele anderen over dingen denk. Ik ben bang dat ze anders weer "paars" gaan regeren en ik hoop dat dat voorkomen wordt.

De hond is de betere mens

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:23

Zep schreef:
stemmen is iets dat je moet doen vanuit een grotere visie, vind ik. Het gaat om het bestuur van je land. Je land op zich, en je land als onderdeel van de wereldpolitiek. Niet iets wat je onvoorbereid en gebaseerd op emotie moet doen.


Amen, niets meer aan toe te voegen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:28

Desiree, jij praat alleen maar de LPF na. Je argumenten slaan nergens op. Je gaat stemmen op een partij waar je nog niet eens weet wie de lijsttrekker is. Wie zegt dat LPF het beter kan als Paars? Heb je al enige oplossingen van de LPF gehoord of manieren hoe ze het financieel willen gaan aanpakken? Noem nou eens concrete argumenten om erop te gaan stemmen. Welke programmapunten spreken je dan zo aan?

Paars komt er zeker niet meer hoor. Daarvoor is NL af veel te veel wakkergeschut door PF, ook de andere politieke partijen zien nu wel in dat het anders moet. En ik vond paars helemaal niet zo slecht. Tuurlijk was niet alles perfect, maar dat zal geen enkele coalitie lukken.

Verder ga ik helemaal mee met Zep. Een prachtige uitspraak had ze daar.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:36

Carola, mijn argumenten staan hierboven genoemd. Volgens jou zou ik andere argumenten gebruiken. Accepteer dat ik daarop stem, dit is immers een democratisch land toch? Iemand mening zou je toch ook moeten kunnen respecteren en zo niet, dan tenminste die persoon toch LATEN.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 08-05-02 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BingBot, Elegance_, hiphorse, Ilse_C, Noukie123, PollyPancake, Roquen, s1993, Selina, Sigge, Toffeltje en 210 bezoekers