Op Pim stemmen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 13:03

nou ik ga niet op Pim stemmen omdat je nooit weet wat voor griezel de parij nu gaat overnemen ze hebben geen lijsttrekker geen voorzitter( Verward )

Je moet wel weten op wie je stemd denk ik nou mijn stem voor PIm gaat lekker naar hte CDA of de VVD daar ben ik nog niet helemaal uit.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 13:05

Lovely schreef:
Jolande, ik blijf het een misvatting vinden om op LPF te stemmen om een punt te maken, daar is je stem nu eenmaal niet bedoeld.

In de media zie ik heel weinig haat tegen PF. Er wordt heel veel aandacht aan hem besteed en ook respectvol. Even voor alle duidelijkheid, ik denk dat PF als mens enorm veel respect verdiende, maar in zijn politiek geloofde ik niet en dat doe ik nog steeds niet.

Door te stemmen op LPF stem je op een partij zonder structuur, zonder leider, zonder programma; als dat is wat je wilt in de politiek en als je denkt dat dat de oplossing is, dan moet je daar op stemmen.


Ik vind net wel dat je stem bedoeld is om een punt te maken, je wilt immers duidelijk maken dat je het met iemands opvattingen eens bent.

In de media vind ik op het moment na de moord op Fortuyn de manier waarop ze over hem spreken radicaal veranderd. Eerst werd hij neer gezet als een extreem rechtse man die niet wist waar hij het over had, en nu beginnen ze het bij te stellen en hem een integer man en politicus te vinden. Hoe hypocriet kan men worden!

Door op LPF te stemmen stem ik niet op een partij zonder structuur of programma, ik stem op een partij die achter de ideeen van Pim Fortuyn staat. Als ik nu zou stemmen op een partij als de VVD of PVDA stem ik weer voor de zelfde praktijken als de afgelopen 8 jaar. Deze partijen hebben misschien wel structuur, maar die structuur heeft de afgelopen tijd eerder tot achteruitgang dan tot vooruitgang geleid hier in NL. Het is een te grote gedoog politiek geworden. Iets mag niet, maar omdat veel mensen het toch doen, laten we het maar toe. Ook zijn er verschillende wetten voor verschillende bevolkingsgroepen hier in ons land. Je gelooft dit misschien niet, maar het is echt zo. De politie durft niet eens meer tegen ze op te treden! Waar moet dat heen? Ik zal in elk geval niet voor een partij kiezen die dit in de hand werkt.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 13:34

Hoe kom je er toch bij dat Nederland achteruit is gegaan?

De mentaliteit van de bevolking is achteruit gegaan. Het is ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Het partijprogram van LPF komt ook zo'n beetje hierop neer (is mijn mening)

Verder stem je dus op een dode lijsttrekker, dat betekent dat wanneer LPF de meeste zetels behaalt, je nu nog niet weet wie onze premier gaat worden. Iedere gek kan door de LPF binnen worden gehaald als premier.

Verder was het de wens van Pim om de lijst op te heffen mocht hem iets overkomen. Dat geeft toch wel aan hoeveel vertrouwen Pim zelf had in zijn lijst?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 13:44

Inderdaad Lis!

Moet je kijken hoe weinig werkloosheid er is! Moet je zien hoe we er financieel voor staan.

Tuurlijk kan het onderwijs en de zorg beter, maar denk je nou echt dat dat allemaal de schuld is van Paars en dat paars het expres zo heeft gedaan? Kom op zeg, dat is wel erg naief.

Stemmen op een partij zonder lijsttrekker, partijprogramma of oplossingen...? Mij niet gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:25

Lis en Carola: inderdaad.

En wie hiervoor ergens zei dat D66 niks waargemaakt heeft, dan vergeet je wel de euthanasiewet, homohuwelijk, referenda en dergelijken. Bovendien heeft D66 een geheel nieuwe visie op Buitenland politiek, zal niet komen doordat Hafmo minister is geweest?
De kritiek op Els Borst is gedeeltelijk redelijk, maar slechts gedeeltelijk. Iemand moeite genomen om haar gesprek met Barend gisteren te zien?

De kritiek op een Tineke Netelenbos lijkt mij veel gegronder. Om maar even een andere minister te noemen die heel erg in de belangstelling staat omdat die bezig is met zaken die wij elke dag voelen en zien. De ministeries met volksgezondheid (zorg) en verkeer zijn er toevallig twee waar we elke dag mee te maken hebben in ons eigen dagelijkse leven.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 15:39

Toch geef ik Jolande en Desiree ook heel erg gelijk.
Ik ben het er echt niet mee eens hoe Nederland nu aan het worden is. ze zijn echt veel te tolerant. De politie mag en kan ook niks doen. Je mag je jezelf hier ook niet verdedigen in eigen huis- als er iemand inbreekt en je slaat ze neer of je hond bijt ze omdat ze ingebroken zijn mag de inbreker jouw aanklagen! dat is toch te gek voor worden??? Ik wil echt verandering zien hier in Nederland en dat gebeurt niet als we op PVdA stemmen. Ik twijfel ook bij CDA en VVD. Ik wou ook op Pim stemmen. Nu weet ik het niet heel zeker. Weet dat zijn wens was om als er iets met hem gebeurde dat we dan op CDA of VVD stemde. Maar hij zei ook dat hij wel vertrouwen had in minstens 20 van zijn volgers. Dus ik denk dat ik mischien toch vor LPF stem. Ik ben er nog niet echt uit. Ik luister wel erg naar de radio en newsbulletins en lees veel vd andere lijsten maar neig op dit moment toch naar LPF.

Citaat:
Door op LPF te stemmen stem ik niet op een partij zonder structuur of programma, ik stem op een partij die achter de ideeen van Pim Fortuyn staat. Als ik nu zou stemmen op een partij als de VVD of PVDA stem ik weer voor de zelfde praktijken als de afgelopen 8 jaar. Deze partijen hebben misschien wel structuur, maar die structuur heeft de afgelopen tijd eerder tot achteruitgang dan tot vooruitgang geleid hier in NL. Het is een te grote gedoog politiek geworden. Iets mag niet, maar omdat veel mensen het toch doen, laten we het maar toe. Ook zijn er verschillende wetten voor verschillende bevolkingsgroepen hier in ons land. Je gelooft dit misschien niet, maar het is echt zo. De politie durft niet eens meer tegen ze op te treden! Waar moet dat heen? Ik zal in elk geval niet voor een partij kiezen die dit in de hand werkt.


Hier ben ik het dus volkomen mee eens.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:22

Allereerst ben ik het in elk geval roerend eens met Desiree Jolande en Merelberfe.
Ik weet niet wat er bijvoorbeeld goed is aan de euthanasie wet zo als die er nu door geduwt is door die minister Borst. De hele wereld stond verbaast toen het in dit land goed gekeurd werd iemand te doden. Ook het homo huwelijk: om dat als iets goeds te noemen wat D66 heeft gedaan is een lachertje. Dit komt op het zelfde neer al waneer je zegt "dit is een geweldig goede auto want er zitten bekerhouders in!! "Makkelijk dat is waar, maar niet echt belangrijk zou ik zo zeggen.

Als je nou aan mij vraagt wat mij is bij gebleven van D66... Nou een paar honderdduizend dode koeien, varkens, geiten, paarden enzenz. Maar om te zeggen dat dat nou iets is om trots op te zijn????

En dan nog hoe goed gaat het hier in Nederland! We hebben wat betreft de economie, de beste jaren van de laatste tijd achter de rug. In de WERELD was er nog noooit zo´n grote groei. Nu gaat het in de wereld wat minder en wat gebeurd er in Nederland.... Meteen moet er overal puin worden geruimt meteen is er overal geld te kort. Terwijl dat toch met bakken bij de regering is binnen gekomen. Waar zijn al die centen van de goeie jaren heen gegaan als ik vragen mag! In elk geval niet naar die zaken waar het nodig is. En hebben ze daar in Den Haag nog nooit van sparen voor als het minder gaat gehoord. Of investeren in de toekomst? En dat moeten dan de ervare mensen zijn,? Wie zegt dat? Ik ken ze niet en als ik op hun beslissingen af ga , dan denk ik dat de eerste de beste burger met gezond verstand er meer van bakt.

Ik weet niet waarom jij, Lovely, denkt te kunnen zeggen dat bv Desiree gewoon andere mensen na praat. Als ik jou kommentaar zo lees staan daar alleen maar dingen in die door de wat linkser ingestelde politiek worden geroepen. En op de VARA breed worden verkondigt. Nou Lovely wat er door links Nederland wordt verkondigt is ook niet alleen maar goed. Al proberen ze dat wel door je keeltje te duwen. O ja over links gesproken... was die gek die op Fortuyn schoot niet een aanhanger van extreem links?!?!?! Lekker lui die links rakkers.

Ik vind dat de mensen die op de lijst fortuyn zouden stemmen dat zeker nog steeds moeten doen.
Want als plotseling een andere gek opstaat en Rosenmuller overhoop schiet, gaat dan ook iedereen roepen dat je ook niet meer op groen links mag stemmen?????
Het is kolder te zeggen dat nu mensen maar op een andere partij moeten gaan stemmen. Mensen hebben het recht te stemmen op die partij die hun het meest aan spreekt. Het kan niet zo zijn dat je alleen maar mag stemmen op die partij die denkt de macht en de wijsheid in pacht te hebben!

Pim Fortuyn had een mening die hij durfde uit te dragen. Hij was een goed politicus en als we nu omdat hij dood is besluiten niet meer op de partij te stemmen die zijn denkbeelden volgt. Dan geven we de koelbloedige moordenaar gelijk en zijn zin. En dat is iets wat ik persoonlijk niet zou kunnen verdragen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:28

Tsja, voorheen was het zo dat men er trots op was dat Nederland een tolerant land is. Staat Nederland niet bekend als het eerste land met het homohuwelijk, euthanasie, etc? Daar ben ík iig wel trots op. Ik snap niet dat je dat als negatief zou bestempelen.... ik dacht dat iedereen heel hard riep dat we 'vrijheid' moesten hebben? Zullen we dan dit alles maar weer terugdraaien en lekker conservatief doorgaan?

Citaat:
besluiten niet meer op de partij te stemmen die zijn denkbeelden volgt.

Citaat:
Door op LPF te stemmen stem ik niet op een partij zonder structuur of programma, ik stem op een partij die achter de ideeen van Pim Fortuyn staat.


Precies zoals in het bovenstaande gezegd wordt, de partij volgt de denkbeelden van Pim. Nu is die er niet meer. Het is toch vreemd als een partij één man volgt, in plaats van één man de partij... Wie zei dat in een ander topic ook al weer? Over Marx die goede ideeen had in theorie, maar de uitwerking liet te wensen over toen Marx er niet meer was en opvolgers van hem het toe gingen passen zoals zij dachten dat het moest..?

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 17:56

Ik heb het idee dat het gros hier niet weet hoe politiek en politieke partijen werken.
Je stemt op de partij en waar die voor staat. Het is nooit de bedoeling dat je gaat stemmen op de persoon die op dat moment lijsttrekker is. Dan krijg je taferelen die nergens meer over gaan. Want als Brad Pitt dan een partij begint wint hij zeker, al verkondigd hij nog zo´n onzin.

De lijst Fortuyn vertegenwoordigt een denkbeeld. De mensen die in deze partij zitten zitten er niet omdat Pim zo´n leuk gezichtje had, maar omdat ze zich konden vinden in de ideeen waar hij voor stond.

De PvdA is bv niet Melkert maar Melkert is wel de PvdA. Je stemt op het programma niet op de persoon. Ik het geval van de PvdA maar goed ook want anders kwamen ze helemaal nergens meer. Want zeg nou eerlijk zo´n watsfiguur als lijsttrekker!??!

Even hier boven geeft Lis al aan dat ik gelijk heb. Want zij schrijft:

"Verder stem je dus op een dode lijsttrekker, dat betekent dat wanneer LPF de meeste zetels behaalt, je nu nog niet weet wie onze premier gaat worden. Iedere gek kan door de LPF binnen worden gehaald als premier. "

De lijsttrekker van een winnende partij wordt niet per defenitie de premier!!
Dus dit argument gaat nergens over.De PvdA kan ook iedereen aanstellen als premier hoor!

Het idee dat Nederland tolerant is is een fars! Nederland is absoluut niet tolerant! Je mag je mond niet open doen, dat is wat anders dan tolerant zijn!!
Nederland is alleen tolerant naar de buitenwereld, om mooi weer te spelen en aan te geven hoe goed WIJ wel niet zijn.
Nou en wat zijn we geweldig hoor... we vangen meer assielzoekers op dan we aan kunnen, maar we proberen het in elk geval. En wat zijn we goed voor die mensen! We sluiten ze alleen maar een jaar of 5 op in een tentenkamp/gevangenis/oude legerbasis/leeg staand klooster waar ze van verveling tegen de muur vliegen. Verder laten we ze gedurende die tijd denken dat er hoop is hier te mogen blijven, draaien ze door de molen en spugen ze uit!!!!!!!!!!
Geweldig wat zijn we humaan bezig PAARS!!
Goed bezig ben je pas als je die mensen die je opvangt ook werkelijk een toekomst bied. Oke dan zijn het er niet zo veel maar die worden wel geholpen!
Maar nee Nederland is een heel goed en tolerant land, asielzoeker zijn makkelijk, je kunt ze zo leuk als middel voor een egoistisch " PAARS" doel gebruiken.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:18

Citaat:
stukje lis; "Verder stem je dus op een dode lijsttrekker, dat betekent dat wanneer LPF de meeste zetels behaalt, je nu nog niet weet wie onze premier gaat worden. Iedere gek kan door de LPF binnen worden gehaald als premier. "

stukje adrienne;
"De lijsttrekker van een winnende partij wordt niet per defenitie de premier!!
Dus dit argument gaat nergens over.De PvdA kan ook iedereen aanstellen als premier hoor! "


Zeg ik dat het per defenitie zo werkt? Nee, ik zeg KAN. En omdat het in de praktijk vaak wel zo werkt, en in dit geval de nr1 dood is, gaat dat dus wel gebeuren, mocht de LPF de meeste zetels behalen.
En dit betekent dus niet dat ik niets van politiek weet, het bewijst enkel dat jij niet goed kan lezen.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:53

[quote="lis"]

Verder stem je dus op een dode lijsttrekker, dat betekent dat wanneer LPF de meeste zetels behaalt, je nu nog niet weet wie onze premier gaat worden. Iedere gek kan door de LPF binnen worden gehaald als premier.


Dat weet je bij de gevestigde partijen ook niet 100% zeker hoor. Het is niet verplicht de lijsttrekker dat te laten doen. Denk aan het geflirt van de vvd met hans wiegel als mogelijke kandidaat voor het premierschap

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:53

lis schreef:

Verder stem je dus op een dode lijsttrekker, dat betekent dat wanneer LPF de meeste zetels behaalt, je nu nog niet weet wie onze premier gaat worden. Iedere gek kan door de LPF binnen worden gehaald als premier.


Dat weet je bij de gevestigde partijen ook niet 100% zeker hoor. Het is niet verplicht de lijsttrekker dat te laten doen. Denk aan het geflirt van de vvd met hans wiegel als mogelijke kandidaat voor het premierschap

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:11

Citaat:
Je mag je mond niet open doen, dat is wat anders dan tolerant zijn!! Nederland is alleen tolerant naar de buitenwereld, om mooi weer te spelen en aan te geven hoe goed WIJ wel niet zijn. Nou en wat zijn we geweldig hoor... we vangen meer assielzoekers op dan we aan kunnen, maar we proberen het in elk geval. En wat zijn we goed voor die mensen! We sluiten ze alleen maar een jaar of 5 op in een tentenkamp/gevangenis/oude legerbasis/leeg staand klooster waar ze van verveling tegen de muur vliegen. Verder laten we ze gedurende die tijd denken dat er hoop is hier te mogen blijven, draaien ze door de molen en spugen ze uit!!!!!!!!!!
Geweldig wat zijn we humaan bezig PAARS!!


Dus alles is de schuld van paars? Tsja, dan heb je verstand van politiek. Even voor de goede orde, ook paars is door de burger gekozen. Dat dat niet volledig geworden is wat men ervan verwacht, okee, stem dan weer anders.. stem dan op een partij die voor het versnellen van de asz procedure is of weetikveel wat.

Ik ben nog steeds trots op Nederland. Als alles zo negatief is zoals jij het stelt, dan ga je toch zelf eens proberen dat probleem op te lossen? Ga in de politiek of bij een asz werken. Het is zo makkelijk om overal maar op te kankeren. De schijn ophouden hoeft ook niet, maar zoals Nederland hier soms af wordt geschilderd zou ik de Nederlanders wel eens een schop onder de kont willen geven. Makkelijk he, klagen. Maar de positieve dingen worden voor het gemak maar als 'gewoon' gezien.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 19:39

Laura: ik zei dat van Marx in dit topic.

Ik denk hier dat veel mensen de wet van behoud van ellende niet kennen: "Als je het ene probleem oplost, komt er een ander voor terug."

Paars is hier duidelijk het slachtoffer van.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:48

ruiterinrust"]
[quote="lis schreef:

Verder stem je dus op een dode lijsttrekker, dat betekent dat wanneer LPF de meeste zetels behaalt, je nu nog niet weet wie onze premier gaat worden. Iedere gek kan door de LPF binnen worden gehaald als premier.


Dat weet je bij de gevestigde partijen ook niet 100% zeker hoor. Het is niet verplicht de lijsttrekker dat te laten doen. Denk aan het geflirt van de vvd met hans wiegel als mogelijke kandidaat voor het premierschap
[/quote]

nogmaals; ik zei niet dat dat per defenitie zo is. Maar in geval LPF weten we dus zeker dat wanneer de LPF de meeste zetels behaald, wij dus nog niet kunnen weten wie de premier gaat worden, simpelweg omdat de LPF daar geen uitspraken over doet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 19:55

Volgens mij was er een paar jaar geleden eens een enorme rel toen ene R. Lubbers premier werd, terwijl "onze Dries" toch wel lijsttrekker was.. Dat hebben we geloof ik wel overleefd, maar het was toen moeilijk verteerbaar.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 20:14

Wanneer men zegt dat Paars het slecht heeft gedaan, spreekt men dan over:
veiligheid
files
WAO problematiek
zorg ?

Hoe wil de LPF dit oplossen. Ik vond de voorstellen van Pim op deze punten voor mij in ieder geval niet acceptabel.

Ik stem zelf SP. Ben erg blij met hun visie op de samenleving en ik vind Agnes Kant en Jan Marijnissen erg goed in debatten en discussies. Het programma is duidelijk.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 20:39

Ik mag nog net niet stemmen, maar ik zou het nu ook niet weten Haha! paars heeft fouten gemaakt, maar ook goede dingen gedaan. Wat er van de LPF terecht komt is nog maar afwachten....met heel veel dingen was ik het wel eens maar er waren ook dingen bij waar ik me totaal niet in kon vinden! Laat ze eerst maar met een duidelijke planning komen en dan kunnen mensen weloverwogen hun keuze maken! De campagnes moeten dus wel hervat worden Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 20:40

Adrienne schreef:
Ik weet niet wat er bijvoorbeeld goed is aan de euthanasie wet zo als die er nu door geduwt is door die minister Borst. De hele wereld stond verbaast toen het in dit land goed gekeurd werd iemand te doden. Ook het homo huwelijk: om dat als iets goeds te noemen wat D66 heeft gedaan is een lachertje.

Het homohuwelijk is voor jou en mij misschien niet zo belangrijk, maar voor een heleboel andere mensen wel en aangezien ik me ook wel eens druk maak om het welzijn van anderen, vind ik het een heel gewin.

Citaat:
nog hoe goed gaat het hier in Nederland! We hebben wat betreft de economie, de beste jaren van de laatste tijd achter de rug. In de WERELD was er nog noooit zo´n grote groei. Nu gaat het in de wereld wat minder en wat gebeurd er in Nederland.... Meteen moet er overal puin worden geruimt meteen is er overal geld te kort. Terwijl dat toch met bakken bij de regering is binnen gekomen. Waar zijn al die centen van de goeie jaren heen gegaan als ik vragen mag! In elk geval niet naar die zaken waar het nodig is. En hebben ze daar in Den Haag nog nooit van sparen voor als het minder gaat gehoord. Of investeren in de toekomst? En dat moeten dan de ervare mensen zijn,? Wie zegt dat? Ik ken ze niet en als ik op hun beslissingen af ga , dan denk ik dat de eerste de beste burger met gezond verstand er meer van bakt.


De economische groei is niet iets wat beperkt is tot NL, misschien heb je wel gehoord dat de economie van USA even niet zo lekker gaat, daar zijn wij helaas ook van afhankelijk.

Citaat:
Iweet niet waarom jij, Lovely, denkt te kunnen zeggen dat bv Desiree gewoon andere mensen na praat. Als ik jou kommentaar zo lees staan daar alleen maar dingen in die door de wat linkser ingestelde politiek worden geroepen. En op de VARA breed worden verkondigt.


Ik kijk nooit VARA, sorry. Bovendien beschouw ik mezelf niet als links hoor, ik kijk wel uit.

Citaat:
Nou Lovely wat er door links Nederland wordt verkondigt is ook niet alleen maar goed. Al proberen ze dat wel door je keeltje te duwen. O ja over links gesproken... was die gek die op Fortuyn schoot niet een aanhanger van extreem links?!?!?! Lekker lui die links rakkers.


Dat is jouw oordeel, ik kan er niet over oordelen, ik ken ze niet die Linkse Rakkers van jou; ik wist niet eens dat ze nog bestonden.

Wat het verkiezingsprogramma van LPF betreft, in mijn ogen ziet dat eruit als een programma zoals een zakelijk iemand het zou verwoorden, een manager van een bedrijf ofzo. Ik -persoonlijk- vind het er niet uit zien als een doordacht verkiezingsprogramma dat de maatschappij recht doet en zeker niet sociaal.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:12

Ha die Lovely,

Inderdaad je hebt gelijk, over de hele wereld gaat de economie slechter dan het was VOOR 11 september.
Maar het verschil met hier in Nederland is dat alles direkt op zijn "bibsje" valt.
Want vanuit de landen om ons heen hoor je geluiden van terug vallende economische groei. MAAR daar is er geen probleem met wachtlijsten leraren te kort of beveiliging. Daar draait alles nog redelijk normaal door.
Het gaat zelfs zo ver dat ze vanuit Duitsland voorgesteld hebben om ons te komen helpen met de medische voorzieningen en om de wachtlijsten, iets wat zij niet kennen, weg te werken. In Belgie het zelfde verhaal. Ook geen grote problemen nu het even wat minder gaat.

Maar hier in Nederland is het puinhopen al om. Er dienen drastische maatregelen getroffen te worden om ons landje alleen al weer op de rails te krijgen.
Dit is de erfenis van 8 jaar geld verspillen en niet te investeren in de toekomst. Paars heeft ons opgezadeld met een enorm probleem omdat het zo nodig mooi weer moest spelen naar buiten toe.
Ze hebben de gezondheidszorg, het onderwijs en de politie kapot gemaakt. Door steeds meer regels managers en gepoedersuiker.
Een arts heeft tegenwoordig meer dan twee uur nodig om zijn overdracht soepel te laten verlopen. Er word alleen nog maar gepraat in dit land. Om daadwerkelijk iets te doen is geen tijd.

En als iemand er wat van zegt daar in Den Haag krijgt hij te horen dat hij of dom of gek is. Want hij heeft ze niet goed begrepen dus ze hebben het zeker niet goed uitgelegt!!!

Nou ik heb ze wel begrepen. Ik ben het gewoon niet met ze eens.
Ik weet niet wat jij daar van vind maar ik ben een volwassene en laat me niet als een kind behandelen door Den Haag.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:47

Ik stem dus op LPF, Ben het eens met Jolande, Adrienne en Desiree.
Wat hebben we nu bereikt in Nederland ? toch helemaal niets, nee, het word alleen maar erger, er is niets tot weinig gedaan aan de problemen.
Nederland word grijs en Pim bracht er weer kleur in, Dit wil zo houden.
De mensen achter Pim zijn wel degelijk capabel, want daar zijn zij op geselecteerd. Nee, ik denk wel na voordat ik stem op een partij die o zo stabiel is, en geen enkele vooruitgang boekt in Nederland.....
Over 10 jaar hebben we dezelfde problemen, nee erger nog waarschijnlijk.
Ik geef LPF een kans, en ze moeten zich bewijzen, dit doe ik liever dan stemmen op een partij waarin ik geen toekomst zie.
Ieder voor zich, maar ik zie graag drastische veranderingen in ons grijze en overvolle landje. Ik vond Pim een fantastische man, goede ideeen en hij dacht het helemaal te gaan maken, helaas, de enige eerlijke man in de politiek die recht voor zijn raap was, en precies wist waar hij voor stond is vermoord ! bah bah... waar gaat dat heen ?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:02

Ik vind alle kritiek op paars een beetje overtrokken.
Is het niet zo dat je ineens de banen voor het oprapen had?
Dit is maar even 1 puntje, de economie was ook niet echt hun slechte kans want er is nog nooit zoveel welvaart geweest!

Plus om te zeggen dat 8 jaar paars slecht was staat eigenlijk gelijk aan zeggen dat wij dom zijn!
Na vier jaar paars zijn er toch echt weer verkiezingen geweest hoor!
Dus als iedereen massaal anders had gestemd was er echt geen tweede paars gekomen.
Tuurlijk er zijn altijd mindere punten. Maar ik denk dat nog geen enkele regering vier of zelfs acht jaar heeft gezeten zonder enkele knelpunten te hebben gehad.

En over stemmen op de partij en niet op de lijsttrekker: helemaal mee eens maar niet in het geval van lijst Pim Fortuyn.
Waarom niet: deze partij is duidelijk een eenmanspartij. De mensen die op de lijst staan zijn er bijgehaald omdat je nu eenmaal een partij moet zijn en je niet alleen lijsttrekker zonder achterhang kunt zijn.
Het gevaar dat mensen nu de ideeen verkeerd interpreteren is heel reeel.

Zoals Joost al zei: Den maar aan Karl Marx. Echt zijn ideeen zijn heel anders dan de uitwerking er achteraf van doet vermoeden.
Zelf het marxisme/leninisme is nog heel anders dan Stalin later heeft doorgevoerd.

Zelfs al stond ik achter de standpunten van Pim Fortuyn dan zou ik nog niet op deze lijst stemmen. Standpunten kunnen door discussies en/of ervaringen meebuigen en worden meestal enigszins aangepast voor ze daadwerkelijk worden doorgevoerd.
Omdat deze partij de standpunten niet zelf heeft bedacht zullen ze ook niet over de verdere ontwikkeling ervan hebben nagedacht.
Gevaar is dat men te strak gaat vasthouden aan het oorspronkelijke punt.
Of uiteraard dat er een verkeerde interpretatie aan de uitvoering word gegeven.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:36

Ik zou(als ik mocht stemmen) niet meer op hem stemmen. En ook niet op zijn lijst. Zijn lijst was hij vooral. Het was niet echt een groep maar het was Pim met aanhangers.

Citaat:
En over stemmen op de partij en niet op de lijsttrekker: helemaal mee eens maar niet in het geval van lijst Pim Fortuyn.
Waarom niet: deze partij is duidelijk een eenmanspartij. De mensen die op de lijst staan zijn er bijgehaald omdat je nu eenmaal een partij moet zijn en je niet alleen lijsttrekker zonder achterhang kunt zijn.

Dit is dus wat ik duidelijk wou maken maar wat ik niet mooi kan omschrijven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:38

zucht, ben blij dat Jolande en Adrienne zo goed wist te verwoorden wat ik voelde maar schriftelijk niet zo goed tot uitdrukking wist te brengen. Nou, mijn motieven om toch op LPF te stemmen (wat ik ook al van te voren van plan was).
1. voorheen was ik VVD stemmer. MAar heel het programma van VVD ten spijt, er is niets van terechtgekomen, ik had net zo goed PvdA kunnen stemmen. Maar ik ben geen voorstander van PvdA. Wat mij betreft zijn de programma's loze beloftes en ik heb tot de komst van Pim (en velen met mij ) overwogen (is ook te lezen in vroegere politieke discussies hier op bokt) om maar niet meer te gaan stemmen omdat ik mee besodemieterd voelde. Ik had het gevoel dat de democratie een farce was, zoals Adrienne zei.
2. De economie zat in een hausse, en dat was een geluk voor paars. NIET hun (wan)beleid). Amerika zat ook in een hausse en sleurde ons daarin mee.
3. paars heeft de mening van de bevolking genegeerd. vandaar de uitdrukking over pim "eindelijk iemand die eens zegt wat de bevolking slechts durft te denken!". De mensen hadden eindelijk weer een stem.
4. ja, LPF heeft nu onervaren mensen. Paars had echter ervaren mensen. NAar mijn gevoel heeft ons dat afgelopen jaren geen voordeel opgeleverd! Ze hebben de kans gehad om zich te bewijzen, deze hebben ze verknald.
5. REst mij de keuze om te stemmen op een gevestigde partij die waar ik het OF niet mee eens ben, OF mijn geloof in verloren ben, of op LPF, die het goed kunnen verknallen, maar het kan nooit erger zijn dan PAARS! Ook zij hebben recht op een kans om zich te bewijzen.
6. ik wil in Den haag dat ze weten wat ik wil, hoe ik over de dingen denk. Door op pim te stemmen, komen ze dat te weten. Als ik op een van de gevestigde partijen stem, zullen ze het nooit te weten komen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 00:25

Om dit topic maar eens met een citaat wat op te luisteren:

Alles draait om de uitvoering; alleen een visie hebben is geen oplossing.
Stephen Sondheim

Ik ken die Stephen niet, maar het is wel waar wat 'ie zegt!