lukkie is met spoed naar de dierenartsgemoeten net.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 17:23

Vonmorgen bleef ie maar op de kattenbak zitten en toen ik straks thuiskwam zat ie er nog steeds (weer) en had nog niets geplast. Dus heb ik de dierenarts maar gebeld. oest meteen komen.

En nu ben ik weer thuis. Alleen want hij moest blijven *snik*

Hij had een erge grote blaas en dat duidt erop dat ie vandaag niet heeft geplast. Zijn nieren waren helemaal opgezwollen en dat duidt er weer op dat de afvalstoffen(die die nu ook niet kwijt kan) terug gaan naar zijn nieren. Zijn geslachtsdeel was ook helemaal opgezwollen wat erg pijnlijk is. Ze gaan nu een catheter inbrengen en de urine eruit halen. Ze gaan meteen alles onderzoeken. Als alles goed is mag ie vanavond weer naar huis en anders moet ie daar blijven voor nader onderzoek. Hij heeft nu twee spuiten gekregen. Eentje als spierverslapper en een pijnstiller omdat ie toch wel pijn heeft.

Ik ben nu best wel een beetje down. Vindt het zo zielig. ik ben de hele dag weggeweest(wedstrijd) *snik* nu maar hopen dat ie weer vlug de oude is.

Als alles goed gaat heeft ie dieetvoeding nodig voor de rest van zijn leven. Als ik nu niet naar de dierenarts was geweest dan had ie morgen niet meer geleefd.

Ik schrok echt wel. Had meteen weer heftige deja-vu gevoelens met Julius toen.

Vanavond bellen ze in ieder geval op. misschien mag ik hem halen en anders in ieder geval de resultaten van het onderzoek.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 17:40

Sterkte Heike. Wat rot voor Lukkie en voor jou. Ik hoop dat het gauw weer wat beter gaat me Lukkie.
Mijn oude kat had ook opeens nierproblemen, ook opgezwollen die heeft het nog jaren volgehouden op dieetbrok (is een jaar of 11 geworden). Vond de dieetbrok nog veel lekkerder dan andere brokjes ook! Ik hoop dat het voor lukkie ook zo verder gaat.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 17:44

Wat vervelend voor je, Heike.
Ik hoop dat het allemaal weer goedkomt en dat ie vanavond weer bij jou thuis is.
Sterkte!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 17:44

Ohneeee... wat sneu voor jouw en ook voor Lukkie. Arm ding, helemaal alleen en dan ook nog eens pijnhebben.
Hopelijk krijg je hem snel weer bij je thuis!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 17:45

sterkte heike.
hopelijk is lukkie snel de oude.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 17:49

sterkte heike, ik duim voor je dat alles goed is met lukkie en dat ie vanavond weer lekker naar huis mag.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 17:50

heel veel sterkte hoor!! het komt vast wel goed!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 17:55

agut, arme lukkie.
Hopelijk kan je hem vanavond weer halen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 18:11

jeetje wat schrikken arme Heike en arme Lucky.
Ik duim voor je dat alles goed komt. arme Lucky geen slagroom meer.........

Mooie foto's btw

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 18:34

Je was er in elk geval vroeg bij Heike, je kunt jezelf niks verwijten.
Het komt vast goed, dierenartsen kunnen veel hoor en katten kunnen wel tegen een stootje.

Knuffels van mij aan Lukkie! Beterschap!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 18:52

ahhhh wat zielig!!!! sterkte Heike en ik duim voor lukkie dat ie snel weer beter wordt... zielig beessie

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

gillian

Berichten: 4388
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 18:59

hee beterschap hoor met lukkie.
das nou balen zeg Verdrietig
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 19:12

Joepie! Kreeg net telefoon dat het goed gaat en ik hem straks al mag halen. Ik was er op tijd bij en straks hoor ik meer.

Pff ben wel opgelucht nu hoor

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:14

oooooooooooh gelukkig dus vanavond mag ie wel weer thuis slapen das fijn!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:22

Arme Lukkie, wat moet hij een pijn hebben bij het plassen! Onze Droppie had dat ook, die bleek blaasgruis te hebben en dat komt bij veel katers voor. Hij is met speciaal dieetvoer dat je bij de dierenarts koopt nog heel oud geworden. Ik hoop dat het met Lukkie ook weer op z'n pootjes terecht komt! Wel heel fijn voor jou en hem dat hij vannacht weer thuis mag slapen, geef hem maar een dikke knuffel van mij! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:25

Lukkie! Je moet ons niet zo laten schrikken hoor!
't Is echt zo'n geweldige kat, die moet blijven! Gelukkig gaat het goed... Pfieuw!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:29

heel veel sterkte Heike. Het is zo erg als je beesten ziek zijn Huilen . Die zijn helemaal van je afhankelijk en ze kunnen niet praten.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:34

Sterkte heike, en beterschap voor Lucky! Heeft je kat mischien vaker blaasontsteking gehad? Want dat zie je vaak als oorzaak voor een verstopping. Door blaasontsteking kangruis worden gevormd, en dat kan een prop veroorzaken (bij een kater, omdat die een smalle plasbuis heeft). Met een catheter kun je de weg weer vrij maken. Wel zal ie waarschijnlijk op dieet moeten. Wij geven vaak CD van Hill's mee, vinden de meeste katten errug lekker Vingers aflikken . Zit namelijk vrij veel vel in Verdrietig , kunnen ze dus lekker dik van worden.... Verdrietig
Maar sterkte, en vetroetel hem een beetje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:56

Hoi Heike, gelukkig dat je 'm weer mag halen. Wat was het nou? Iets onschuldigs hoop ik?
Leuke foto's trouwens, echt een lekker dier zo te zien! Fijne maatjes zijn dat he, katten! Ik heb er drie, en ben er net zo dol op als op m'n knolletje. Ben ook leip met m'n konijn trouwens, ook zo'n scheterig beest!

Nou joh, beterschap voor Lukkie! Ik kan me voorstellen dat je je te pletter geschrokken bent. Knuffel 'm maar extra straks!

Groetjes, Sonja

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:12

gelukkig gaat het weer wat beter met hem, wat was het nou war hij last van had, de oorzaak bedoel ik? 't is nu in ieder geval knuffeltijd met lukkie want hij mag weer/ is weer thuis, ff verwennen he! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:53

Beterschap voor Lukkie.
Wat een schattig stoer snoetje heeft jouw kattekopje trouwens.
dat ie maar snel weer de oude is.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 22:08


ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BelgenGek, Besje, CarpeDiem_, DotBot, Eefje_Sammy, fransje23, friezenfan2, Gea99, Googlebot, Joesje, kimmetje26, L_iek, Lijsken, Lizzy__87, Mandy92, Marocje, Melissa0304, Mo_86, mvdende, Nathalie18x, ontherun, ryukapple, shannen6, Soepkipje, tienus63, Ubermetrics, Vernon en 52 bezoekers