Mishandeld als kind!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Mishandeld als kind!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 19:03

Ik schrijf dit topic omdat ik zelf mishandeld ben geweest als kind. De reden waarom ik dit topic schrijf is niet dat mensen medelijden met me moeten hebben, maar dat als er anderen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben met me kunnen delen hoe zij het leven doorgegaan zijn en wat ze ervan geleerd hebben.

Als een baby werd ik in een weeshuis geplaatst. Ik groeide op in een gezin waar er veel liefde, aandacht enz... aan me werd geschonken. Op mijn zesde stonden mijn ouders aan de deur. Alles werd in seconds bij elkaar geschraapt, ik werd in de auto geplaatst zonder afscheid te hebben genomen van mijn pleegmoeder. Thuis werd alles van me weggenomen en ik bleef alleen achter met een teddy, die ik nog steeds heb. Ik herinner eigenlijk weinig van mijn zesde tot mijn twaalfde. Op mijn twaalfde ben ik in elke vorm mishandeld. Een hele moeilijke tijd dus, vooral als niemand je begrijpt. Ik wil eigenlijk niet echt op de mishandeling ingaan, want mishandeling is mishandeling. Op mijn dertiende ben ik in een tehuis geplaatst. Op mijn zestiende verhuisde ik naar een ander tehuis waar ik bleef tot mijn achtiende. Heb ontzettend veel geleerd en heb ook door mijn pleegvader mijn diploma gehaald.
Mijn leven is veel verandert. Ik heb mijn boosheid verplaatst met vergevenis. Ik heb geen medelijden met mezelf, maar ben ergens dankbaar dat dit gebeurde. Zoals velen van jullie weten woon ik in Amerika. Heb als kind altijd gedroomd om naar Amerika te komen. Mijn leven is goed, uitstekend zou ik bijna durven zeggen.
Dus mensen, ik hoef geen medelijden. Ik wil gewoon mijn verhaal met andere delen en zien of anderen het er ook zo goed vanaf hebben gebracht.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 19:19

wat erg zeg als je dat zo hoort.
ik ben blij dat je nu weer een fijn leven hebt.... Lachen

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:20

Heftig zeg. Zeker om dit zo even op te schrijven. Vind ik wel dapper van je. Ik heb zat meegemaakt in m'n leven en ben daar aan de ene kant wel blij mee. Door alles wat je meemaakt wordt je de persoon die je nu bent. Klinkt een beetje wazig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Party!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:26

dapper van je om dit alles op te schrijven. Lijkt me moeilijk als je geen fijne jeugd hebt gehad. Het bepaald toch in een gedeelte wie je bent geworden.

Hopenlijk zijn de bladeren nu gedraaid en ziet het leven er rooskleuriger uit voor je.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 10:41

Heike schreef:
dapper van je om dit alles op te schrijven. Lijkt me moeilijk als je geen fijne jeugd hebt gehad. Het bepaald toch in een gedeelte wie je bent geworden.

Dit klopt helemaal. Ik zou de mijne ook absoluut niet over willen doen, tenminste niet op dezelfde manier.
Maar één ding weet ik wel. Je gaat hierdoor wel alle leuke/goede dingen enorm waarderen hoe klein ze ook zijn.
Ik ben nu heel tevreden met mijn huidige leventje. (En het is toch wel fijn om te horen dat je ondanks alle ellende die je hebt mee gemaakt niet verbitterd bent geworden.)
Geniet van je leven nu en sluit je verleden goed af, dat heeft al lang genoeg je leven verpest.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 10:53

Wat erg!Maar wel moedig van je om dit zo in het openbaar te schrijven.IK ben blij dat je weer een goed leven hebt!
Groetjes Julie Lachen

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:25

DC, inderdaad heel moedig om hier te vertellen dat jouw start als mensje op deze wereld niet echt het leukste was... (understatement off the year..)
Daar heb ik respect voor!
Ook ik heb een lastige jeugd gehad en zou dit zeker nooit over willen doen en wat ze hier zeggen 'het maakt je tot wat je nu bent' is zeker waar!
Maar zoals jij hebt meegemaakt is een x of wat erger als ik... en ben dan ook blij dat jij gevochten hebt voor jezelf om toch gelukkig te kunnen zijn!!
Heel goed hoor, petje af...
Dat we af en toe rottige dagen hebben, is eigenlijk alleen maar goed, op die manier zien we weer even hoe het was en hoe goed het nu eigenlijk gaat! Die spiegel heeft iedereen op z'n tijd nodig.
Ik mag van mezelf ook zeggen dat ik het mega goed getroffen heb, en geniet dan ook elke dag weer van alles om me heen.
Vooral nu, het voorjaar en al die dartelende diertjes, heerlijk!!!
Ik ben echt een natuur mens, geef mij maar een eiland met alleen dieren en ik ben happy Haha!
Ja ik houd ook van wie ik nu ben, zij het met fouten, maar ja wie is er nu echt perfect!!
En nee, medelijden is ook niet wat nodig is, lol trappen!!! Dat heb ik vroeger te kort gehad en ben ik nu mega aan het inhalen!!! Haha!

groetjes!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 12:10

Ik heb een fantastische jeugd gehad met mijn ouders en mijn broer, maar heb ook veel tegenslagen gehad (vanaf mijn 15e). De laatste 2 jaar van mijn leven waren een hel (overigens door niet-beïnvloedbare dingen). Nu krijg ik de zaken weer een beetje op orde, en heb ik weer een doel in het leven. Ik heb een eigen paardje, mijn ouders, en twee fretjes die me nodig hebben. Door alles wat er is gebeurd de laatste 2 jaar, ben ik toch ook de kleine dingen in het leven gaan waarderen, maar ik raakte ook dieper in een dal als dingen mij tegenzaten. Ik had echt het idee dat leven niet voor mij was weggelegd en het me zo moeilijk mogelijk gemaakt werd.

Moedig van je dat je dit opschrijft DC. Ben blij dat je nu een fijn leven hebt, met je dochter en DC uiteraard.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 13:00

Ik vind het heel goed van jou dat je dit zo hier neer zet. Het is vaak heel wat om weer terug te denken aan zo'n vervelende jeugd en dan te kunnen zeggen "kijk, en toch ben ik zo geworden" vind ik super knap. Jij bent een van de weinige denk ik, die zo goed hun verschrikkelijke jeugd achter zich kunnen laten en zich kunnen richten op de toekomst. Heel knap.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:29

Ik vind het zeker knap dat je dit zo even op kan schrijven. Ik heb verschillende dingen meegemaakt, maar ik kan dat niet zomaar opschrijven hier. Ik ben niet zo een prater, en vind het altijd knap van anderen dat zij dat wel kunnen..

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 17:45

tja, ik wil zoveel zeggen, maar kan het ook aan de andere kant niet.

meestal verwachten ze het niet, maar alles is eigenlijk alleen maar schijn.
dan gaat het om geld, niet om wat het eigenlijk hoort te zijn.
en geld is wel leuk, maar dat andere is net zo belangrijk.

het is altijd zo dat het binnenshuis gebeurd en dat het naar de buitenwereld pais en vree is, maar daar moet je juist door heen prikken.

maar ik vindt het heel knap van je dat je het hier neer (durft te) zetten.
daar is wel moed voor nodig.
maar wat ik niet snap in jouw verhaal is dat je 'ouders' je zo terug kregen, dat kan toch helemaal niet?
en dat het zo jaren heeft kunnen duren?

maar volgens mij ben je wel goed terecht gekomen.
en idd, iemands verleden maakt diegene tot hoe ze nu zijn.

maargoed, vecht terug en laaqt je je er niet onder krijgen!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 00:04

Ik was dus eigenlijk niet geadopteerd. Mijn ouders konden mij ophalen wanneer ze dat wilden. Tja, mijn ouders haatte mij vreslijk en vandaar dat ze me naar een pleeggezin brachten.

Ik begrijp dat velen die mishandeld zijn er niet kunnen over praten. Kon ik dus in het begin ook niet, maar ik werd zo depressief, agressief enz...dat ik het uiteindelijk toch allemaal kwijt moest. Ik ga nog steeds met iemand praten en heb dus ook medicijnen voor manic depressies. Ja, die heb ik er dus aan overgehouden!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, beauty1love, Dana02, GrapeshotBot, Hootje, IASCrawler, Marlissa92, MirjamRobin, Odysseus, SentiBot, Sjokki, Suliko en 185 bezoekers