redenloos extreem afvallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

redenloos extreem afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 16:15

Ik ben intussen al ruim 8 kilo afgevallen in anderhalve week tijd. compleet zonder reden.
Ik eet net zo veel als eerst, zelfs meer. beweeg niet meer en niet minder en ben niet gestresst(behalve hierover). en het vliegt eraf. ben nu zelfs bang om op de weegschaal te gaan staan. ik had geen overgewicht en nijg nu zelfs naar mager worden.
Heeft iemand dit weleens meegemaakt en is dit reden om naar een huisarts te gaan?(klink misschien dom maar ben heb geen zin om de huisarts lastig te vallen die al zo vaak denkt dat ik me aanstel)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Re: redenloos extreem afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:16

Zeker wel een reden om mee naar de huisarts te gaan.

Dit is niet normaal hoor! Kan je schildklier wel eens flink over zijn toeren aan het werk zijn!

Snel naar de huisarts!!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:24

ja, ik zou als ik jou was zeker naar de huisarts gaan. Het is niet normaal om zonder reden zo veel af te vallen.
sterkte! ik hoop dat het niets ernstigs is.

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:25

Idd hup naar de HA, waarschijnlijk heeft het met
je spijsvertering te maken

Succes en sterkte

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:25

Yep, naar de huisarts gaan lijkt me een goed plan!

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: redenloos extreem afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:35

naar de huisarts, en wel zo snel mogelijk.
zomaar afvallen is niet normaal en heeft zeer waarschijnlijk een medische oorzaak.

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: redenloos extreem afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:52

Snel naar de HA. Zoveel afvallen is niet gezond.
Liever iets te vaak naar de HA gaan om iets onzinnigs dan nooit gaan en heel ziek worden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:53

Ik zou ook naar de Ha maar het is toch wel handig, hup na 1.5 week een paar kilos kwijt.

AnoukShel

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: redenloos extreem afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:56

Als je ook heel veel dorst heb zou het suikerziekte kunnen zijn..
Dus zo snel mogelijk naar de huisarts!!

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:04

laat je ons wel weten, wat er is??

RodeoRoxy

Berichten: 1611
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: in een huis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:32

Ben ook wel benieuwd naar wat het is...

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:35

Het zou miss. suiker kunnen zijn als je ook heel veel dorst hebt en toevallig ook last van slechtziendheid.

Maar ik zou gewoon eens naar de HA gaan.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:38

Zou zeker even naar de dokter gaan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:41

whoopylover schreef:
Het zou miss. suiker kunnen zijn als je ook heel veel dorst hebt en toevallig ook last van slechtziendheid.

Maar ik zou gewoon eens naar de HA gaan.


je bent niet gelijk slechtziend/blind van suiker. Dat is alleen als je veel Hypo's en hyper's hebt. De reclame's worden te erg gemaakt

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:43

Naar de huisarts. NU! (of morgen)

Extreem afvallen binnen zo'n korte tijd klopt niet. Echt niet.

In combinatie met eventuele andere klachten kan een huisarts de oorsprong van je klachten achterhalen (suiker, schildklier, darmziekte).

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:45

ik moet zeggen dat ik al jaren glazig zie maar bij oogtesten zeggen ze dat het nog geen halve procent afname van m'n zicht is. maar ja een huisarts die constant zegt er is niks ga maar naar huis en ziek maar uit(ook toen m'n moeder een maniscus probleem had zei ze dat het slijtage was). ja ik weet dat ik naar een andere huisarts moet gaan zoeken maar ja makkelijker gezegt dan gedaan.
Morgen ga ik bloed laten prikken voor meerdere controles. hoop dat ze iets kunnen vinden

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:53

nielsd schreef:
whoopylover schreef:
Het zou miss. suiker kunnen zijn als je ook heel veel dorst hebt en toevallig ook last van slechtziendheid.

Maar ik zou gewoon eens naar de HA gaan.


je bent niet gelijk slechtziend/blind van suiker. Dat is alleen als je veel Hypo's en hyper's hebt. De reclame's worden te erg gemaakt


PPff ja, die reclames..................één groot drama. Mij is ook al gevraagd wanneer ik in een rolstoel terecht kom (nav een uitzending van het jeugdjournaal waar men dacht te kunnen zeggen dat eigenlijk alle diabeten hun benen en zicht kwijtraken.... ).

Slechtziendheid hoeft inderdaad géén aanwijzing voor diabetes te zijn, sterker nog; toen ik met insuline begon begon ik pas slecht te zien Haha dat is nu trouwens gelukkig weer over.

TS; inderdaad gewoon even die bloeduitslagen afwachten, kan echt vanalles zijn. Ik ben van de zomer in een vrij kort tijdsbestek 30 kg afgevallen; ik bleek diabetes te hebben.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:57

eerlijk gezegt hoop ik niet op diabetes. of een andere aandoening waar ik aan vastzit. maar ja wie weet

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:00

Woogy schreef:
eerlijk gezegt hoop ik niet op diabetes. of een andere aandoening waar ik aan vastzit. maar ja wie weet



Nee, ik hoop ook voor je dat het niet een of andere chronische ziekte is. Maar ja, uit ervaring weet ik ook dat het alles behalve prettig is om (veel) af te vallen zonder dat je weet waar het van komt. Het enige wat je kunt doen is die bloeduitslagen afwachten (en meestal duurt het helaas ook wel even voor je die uitslagen hebt........).

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:10

De reden waarom ik het zei is omdat mn moeder heel slecht zicht had, toen nog niet bekend was dat ze suiker had, en ze dronk ook heel veel.
Ik dacht dat dit DE eigenschappen waren, sorry!

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:14

hey meis, dat klinkt niet echt gezond.. laat je het weten wanneer je de uitslagen binnen hebt van je bloed??

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:23

whoopylover schreef:
De reden waarom ik het zei is omdat mn moeder heel slecht zicht had, toen nog niet bekend was dat ze suiker had, en ze dronk ook heel veel.
Ik dacht dat dit DE eigenschappen waren, sorry!


Nou, het kàn en daar heb je absoluut gelijk in. Ik heb er bijvoorbeeld absoluut geen last van gehad, pas nadat ze mij een paar dagen insuline gaven in het ziekenhuis kreeg ik last van mijn ogen. Maar ook een van de bekendste kenmerken van diabetes (het ruiken naar aceton/zoete appeltjes) had ik niet Ik dronk alleen extreem veel en viel ook heel veel af.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:39

nou weet ik wel dta diabetes in de familie loopt en we hebben allemaal wel iets met bloed(m'n beide ouders veel te hoge bloeddruk, mijne te laag etc.) dus ik hoop dat het allemaal best meevalt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:41

Als het in de famillie zit, misschien wilt iemand het voor je testen uit de famillie. Dan weet je het.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:41

Ik ben ook op een korte tijd (2 weken ong) 12 kilo afgevallen..
Ook gewoon uit het niets, blijkt dat ik ontzettend veel stress heb door school. Ik moet nu rust houden van de HA..
Maar bij mij is het puur van de stress..

Heb wel beetje overgewicht maar zoveel tegelijk afvallen is ook niet nodig.. Nu zijn al mijn kleren te groot