Berichtje uit Rome

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
assie

Berichten: 9474
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Berichtje uit Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 18:31

Hoihoi!
Ik zit hier lekker in Rome, geweldig te internetten en dingen te bezichtigen. Het is hier echt geweldig! Superleuk en mooi! Ik mis alleen het bokken.
Het boktpetje komt trouwens errug goed van pas, ik loop de hele dag met dat ding op, omdat ie lekker goed beschermd tegen de zon en goed zit.
Als ik zaterdag terug kom, breng ik meteen mijn foto's weg en als ze ontwikkelt zijn, ga ik jullie vervelen met het prachtige Rome Extreme duivel

Oke, ik moet gaan, kort bercithje, maar oke, Groetels!!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Druif_01

Berichten: 8789
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:43

he as, wat leuk dat we ook nog een teken van leven van jou ontvangen Haha! ik had mijn twinnie al gemist, niet dat je even verteld dat je in rome zit. Verdrietig Haha! nou ja, we moeten binnenkort nog eens iets afspreken doedels

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:52

He leuk in Vaticaanstad. Heb je de Paus nog gezien?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 18:42

Vaticaanstad?? Mijn topografische kennis is niet zo heel erg goed, maar Vaticaanstad ligt toch nog een heel stuk verderop of niet? Wel gaaf dat je een berichtje neerzet as! Ik spreek je morgen wel weer als je dan niet lekker in je eigen bed weer ligt.. (As is inmiddels al aan de +/- 20 urige terugreis begonnen Knipoog)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 18:46

Dat zeiden ze hier ook al Haha! Maar als je in Rome bent dan rijd je er toch even langs?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:09

Hee, het Vaticaan is niet zo ver. Kostte 10 Euro per Taxi en is 3/4 lopen van het centrum, maximaal.. Per Metro stelt het al helemaal niks voor.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:25

Grr iedereen gaat maar lekker het land uit en ik zit hier maar!!!! Boos! Mijn broertje gaat over twee weken naar Praag, ben benieuwd hoe ie dat vind ...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:23

joostvangestel schreef:
Hee, het Vaticaan is niet zo ver. Kostte 10 Euro per Taxi en is 3/4 lopen van het centrum, maximaal.. Per Metro stelt het al helemaal niks voor.


Klopt en is leuk om er heen te gaan als je toch "in de buurt" bent Knipoog !

Ik ben er 17 jaar geleden met een vriendin geweest, , wiens vader in Rome woont. Was echt heel gaaf; om in die kerk te mogen, moest je een lange broek/ -rok aan hebben. Het was die dag bloedheet en wij liepen in een kort rokje met zo´n niemendalletje er boven (ja,ja, toen kon ik zoiets nog dragen Clown ), we hadden wel een lange broek en blouse meegenomen. We hebben ons toen in die gallerij voor de kerk, omgekleed *LOL* ! De pope hebben we overgens niet gezien Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 08:16

Sterre schreef:
De pope hebben we overgens niet gezien Knipoog !


Toen ik bovenop de koepel van de st Pieter stond (die kun je beklimmen) zagen wij op het dak van de koepel een heleboel pinnen, het leek eigenlijk het meest op kaarsenstandaards. Maar ja, welke idioot gaat nog het dak van de koepel van de st Pieter vol kaarsenstandaards zetten Verward Ze waren te groot om anti-duif pinnen te zijn. Dus ik vraag aan een van die suppoosten die daar rondlopen of ie engels sprak (ja) en vraag vervolgens of hij weet waar die dingen voor zijn. Zijn antwoord:
"No no no, the pope, only to seea ona wednesdaye"

Haha!

assie

Berichten: 9474
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 08:45

Ik ben inmiddels terug uit Rome, ben heel erg duf. We waren alweer binnen 18 uur terug, maar die buschauffeurs reden dan ook flink door, constant 105 km per uur geloof ik (ik zat voorin dus ik kon dat zien Lachen ).

Ja, ik heb de Paus gezien Party!! Was best wel heel erg cool hoor! Maar ook saai Gaaaap
Je kunt iedere woensdag op audiëntie bij de Paus, mits hij in Rome is en je moet ook reserveren geloof ik, anders moet je de hele tijd op het plein staan.
Onze school had gereserveerd dus we mochten op stoeltjes zitten. We liepen dat plein op (we waren er al eerder geweest, maar nu gingen we voor de audiëntie) en dachten dat we ergens achteraan konden gaan zitten, maar nee hoor, we werden helemaal het podium opgeleid en konden gewoon op 10 meter (niet overdreven!) van de Paus af gaan zitten! We voelden ons allemaal echte vippies Party!! ! We waren er al om 9 uur (als we eerder waren geweest hadden we op 2 meter van de paus gezeten) en de audiëntie zou pas om half 11 beginnen. We hebben dus heerlijk anderhalf uur in het zonnetje gezeten, al begon die toch wel aardig te branden, dus de paraplu's die we hadden meegenomen opgestoken, dat zag heel debiel uit, maar werkte wel heel goed *LOL* .

De audiëntie zelf was een beetje saai. Eerst kwam de Paus aangereden in zijn pausmobiel, iedereen staan en foto's maken (dat kon ik niet, omdat iedereen er voor stond, maar goed) Toen hij gin zitten heb ik wel een boel foto's gemaakt omdat we er zo dichtbij zaten, ik hoop dat ze gelukt zijn.
Toen hij zat begonnen eerst verschillende hoge pieten te praten, in verschillende talen en de scholen/groepen die zich hadden aangemeld werden genoemd. Ook onze school werd genoemd, dus wij heel hard gillen (dat deed iedereen, dat hoort zo geloof ik). En daarna begon de Paus te praten, ik weet niet precies wat hij allemaal heeft gezegd, want hij mompelt, volgens mij hebben zelfs de Italianen er moeite mee om hem te verstaan. Hij heeft ook in het Engels en Duits gepraat en in het Frans, Portugees en Spaans. En zelfs ook in het nederlands!! Hij heeft 5 woordjes gezegd, maar ik, oen die ik ben Bloos , was toen net niet aan het opletten omdat het geklets daarvoor zo saai was en ik dus half aan het slapen was Bloos *stom stom stom*!

Om half 12 was de audiëntie afgelopen en moest iedereen ineens heel nodig naar de wc. En iedereen was heel mooi bruin of rood aan de linkerkant van het gezicht en rechts nog redelijk wit *LOL* *LOL*

Het Vaticaanmuseum was ook supermooi! Als je daar ooit nog heen gaat, zorg dan dat je heel erg vroeg gaat, om een uur of 9. En vergeet ook niet om de Sixtijnse kapel in dat museum te bezoeken. Die is geschilderd door Michel-Angelo (zo schrijf je het toch Verward Bloos ) en echt heel groot en heel mooi en gewoon WOW!

En ik zou jullie nou nog verder kunnen gaan vervelen met een heel verslag van alles wat ik heb gedaan, maar dat zou te lang en te saai worden. Oja, nog 1 ding, als toerist ga je constant met buslijn 64 of de metro, daar stikt het van de zakkenrollers en van die vieze italianen die tegen je op gaan rijden. Daar moet je dus ook heel erg voor oppassen (mij is allebei overkomen, alleen had ik het geluk dat ik mijn geld aan de binnenkant had zitten, ik zag alleen ineens een hand uit mijn jaszak komen toen ik toevallig naar beneden keek Scheve mond *bibber*)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:24

leuk zeg!!erg lang verslagje Haha!

de Paus.. jeuh
Tong uitsteken hihi

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annisa, Capriootje, CarpeDiem_, EmptyWords, Limoen, Mariett, Marleen_L, noviceh, spookyskippy, Tink89 en 102 bezoekers