Vachtverzorging bij een (oude) kat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Vachtverzorging bij een (oude) kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 14:23

Onze kat begint nu echt een oud beestje te worden: Hij kan zijn rug niet meer goed schoon houden. Met als gevolg dat hij daar klitten krijgt en het huidvet in de haren blijft zitten. Maar ach, hij is ook al 18.....
Heeft iemand tips hoe ik hem kan helpen met de vachtverzorging?
Wij borstelen ons al een ongeluk maar het lijkt erop dat er steeds meer haren eruit komen. Dadelijk hebben we een kale kat.
Ik zat al te denken aan Equi-star of zoiets in zijn vacht te spuiten. Zou dat kunnen?

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 14:45

onze oude kat had dat ook, ik 'waste' haar bijna elke dag met een nat doekje even...
dat hielp erg goed en ze vond het heeeeeeerlijk!
Helaas is ze augustus 2001 overleden Verdrietig

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 15:21

Ik zou geen equistar gebruiken, het lijkt me niet zo goed als ze per ongeluk toch wat van dat spul oplikt. Ik weet eigenlijk ook geen oplossing voor je. Wel fijn dat jouw poes al 18 is! Onze oudste is nu 17, die kan zich gelukkig weer goed wassen. Ze heeft een paar maanden terug een hersenbloedinkje gehad, maar ze is daar weer helemaal bovenop gekomen. Succes met je oude poes!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 16:55

Ik zou het ook heel graag willen weten. Onze kat is nu 21 en begint inderdaad ook haaruitval en klitten te krijgen...dat arme beest...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 23:22

Jeetje, wat hebben jullie al oude beestjes, zullen ze het goed naar de zin hebben!
Kun je ze niet gewoon zachtjes borstelen met een zachte borstel Het zijn vaak de oude dode haren die blijven zitten. En wassen kan goed zijn, maar niet meer voor zo'n oude kat denk ik. Hij zou er in kunnen blijven (als je begrijpt wat ik bedoel) en door wassen haal je het huidvet eraf, zou 'm kunnen schaden.
Suc-6 ermee, hopelijk gaan ze nog effe mee.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 17:08

He, dat van die natte doek is een goeie! Meteen uitgeprobeerd en onze kat vond het nog lekker ook.
Het zijn inderdaad allemaal dode haren die blijven zitten, maar je blijft gewoon borstelen en onze kat wordt dan een beetje kriebelig na verloop van tijd (zou ik ook niet moeten)
Dus onze strategie op dit moment: Elke dag borstelen en daarna "afnemen" met een natte doek zodat ook het losliggende huidvet verdwijnt. Als iemand anders nog meer tips heeft houd ik me aanbevolen!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 133 bezoekers