Ziek melden omdat je hooikoorts hebt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ziek melden omdat je hooikoorts hebt?

Poll eindigt op

Zin
8 (100%)

Totaal aantal stemmen: 8


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Ziek melden omdat je hooikoorts hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 08:46

Ik ben zelf hooikoorts-lijder Knipoog en voel me ook op dagen als deze wat minder, maar neem anti-histamine en ga gewoon -ietwat snotterend- aan het werk.
Kun je je -omdat je last hebt van hooikoorts- ziek melden?
Wat vinden jullie daar nu van, is dat zinvol om je ziek te melden en terecht of grote onzin en een mooi excuus voor een dag vrij? Het gaat hier om iemand met een gewone kantoorbaan (als iemand bij de plantsoenendienst zou werken wordt het een ander verhaal)


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 09:23

Moeilijk. Ik heb gestemd op geen mening. Soms vind ik dat het wel kan maar niet altijd.
Mijn moeder heeft heel erg hooikoorts en pollenallergie, op zulke dagen (met mooi weer en wat wind) wordt ze helemaal gek. Ze is erg hard voor zichzelf en gaat gewoon werken. Maar van de week had ze zo'n hoestbui dat ze er bijna in stikte, echt eng gewoon. Ze ziet echt helemaal rood, bijna de hele dag. Op zo'n dag vind ik dat ze zich eigenlijk ziek mag melden, ze is dan ook echt niet lekker ervan. Maar wanneer het blijft bij snotteren en af en toe en nies heb ik zoiets van ga maar werken, dan gaat ze thuis toch ook wat doen.
Ik ga er meestal vanuit (niet alleen bij hooikoorts). Als ik me zo ziek voel dat ik op bed wil blijven dan blijf ik thuis. Ben ik zo ziek dat ik me echt verrot voel maar wel achter de PC zou kruipen dan moet ik van mezelf naar m'n werk Haha! . Ik denk dat je dat ook bij hooikoorts wel zou kunnen laten gelden.

:evaw:

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 09:59

Ik ken het probleem. Ik loop vandaag ook al de hele dag snotterend en met jeukerige oogjes op kantoor rond. De optie om me hierom ziek te melden is nooit in me opgekomen, puur en alleen omdat ik hier niet ziek genoeg voor ben.

Ik kan me voorstellen dat als je het in ergere mate hebt dat je dit wel kan doen. Maar ja, waar ligt dan de grens. Ik denk dat er nog heel veel meer van dit soort dagen gaan komen? Maar toch, als je je zo ziek voelt dat je niet of niet goed kunt functioneren vind ik dat een reden om je ziek te melden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 11:51

Ik vind het niet kunnen en ik vind dat ik recht van spreken heb omdat ook ik nu weer last krijg van de eerste kriebeltjes...
Ik neem deze maanden gewoon elke morgen een tabletje en dan is het best goed uit te houden.

Mijn bader heeft het veel extremer en wordt ook heel benauwd, die is in oktober al weer begonnen met een prikkenkuur en neemt ook elke dag een tabletje.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 12:11

Sjuimpje schreef:
Ik vind het niet kunnen en ik vind dat ik recht van spreken heb omdat ook ik nu weer last krijg van de eerste kriebeltjes...
Ik neem deze maanden gewoon elke morgen een tabletje en dan is het best goed uit te houden..

Ik vind persoonlijk ook dat het geen reden mag zijn je ziek te melden. Tegenwoordig zijn er zulke goede medicijnen die je klachten onderdrukken dat je je er niet meer ziek van hoeft te voelen...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 12:24

Nee. Vind het geen reden. Met wat kleine aanpassingen (medicijnen, raam dicht etc.) kun je prima functioneren. Zeker op een kantoor, zware lichamelijke arbeid in de buitenlucht is natuurlijk wat anders. Ik zit hier ook te snotteren op m'n stage, kijk uit op een leuk perkje met bloempjes en boompjes, maar ik hou gewoon het raam dicht en slik een extra pilletje, gaat best.

Mocht je het echt zo erg hebben dat je niet meer kunt functioneren, dan lijkt me een bezoekje aan de bedrijfsarts op z'n plaats voordat je je ziek meld. Dan heb je ook een 'bewijs' waarom je je ziek meldt en zal niemand je raar aankijken.

Het is denk ik ook een kwestie van mentaliteit. Sommige mensen blijven voor ieder wissewasje al thuis in bed liggen en ander mensen slepen zich nog naar hun werk terwijl ze echt doodziek zijn en iedereen ze voor gek verklaart dat ze nog komen.

Nulla tenaci invia est via

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 13:30

Eigenlijk kan het niet nee

Zelf ben ik ook een hooikoorts geval, gelukkig heb ik er nog niet zo heel veel last van. Ik kom meestal wat later in het jaar dat ik jankend, jeukend en niezend door het huis heen loop. De eerste kriebels in mijn neus beginnen nu een beetje.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 20:10

onzin, ik heb het ook, en er is echt wel mee te werken/leven Tong uitsteken

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 20:53

het ligt eraan hoe veel last je ervan hebt...
vorig jaar was er zo'n meisje die overal uitslag had en telkens moest tranen enzo en ze had pijn kijk... dan vind ik het wel zinvol!! Schijnheilig

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:51

Nee ik vind dat ook niet kunnen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Heb er vaak last van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 05:52

Ik heb hooikoorts en soms voel ik me goed genoeg om te werken, maar soms ben ik veel te ziek om maar even een voet uit bed te stappen. Gelukkig ben ik aan medicijnen en heb er niet meer zoveel last van. Gelukkig maar he!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 07:13

Ik kan we wel voorstellen dat als je hele dagen een niesachtige kriebel hebt een een rode neus, het na enkele dagen erg vermoeiend kan worden. Dus: in het begin toch wat volhouden en op je tanden bijten, maar als het echt te erg is, mag je van mij wel een dagje thuis blijven hoor! Knipoog

Vandaag hoorde ik op de radio dat het een erg jaar is voor hooikoortslijders, omdat vooral de berk (als ik me niet vergis, raar een boom...) het meeste stuifmeel verspreidt. Dit was wel op het nieuws in Belgiƫ Knipoog .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: swatch en 33 bezoekers