Kopen via internetwinkel is dat wel zo handig als het lijkt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Kopen via internetwinkel is dat wel zo handig als het lijkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-05 23:58

Kopen via internet lijkt heel handig...

Je kan gewoon vanuit je warme huis bestellen ipv door de kou naar de winkel. Je kan gemakkelijk prijzen vergelijken bij verschillende winkels.
Bovendien spaart het tijd uit doordat je geen reistijd hebt.

Maar vervolgens kun je gaan zitten afwachten tot je het bestelde hebt ontvangen. Was je naar de winkel gegaan dan had je het dezelfde dag in huis gehad.

Je ziet op marktplaats en hier op bokt heel vaak advertenties van nieuwe spullen die te koop zijn omdat de bestelde maat net te klein of te groot is of de kleur tegenvalt.

Was je naar de winkel gegaan dan had je ter plekke kunnen zien hoe de artikelen in werkelijkheid eruit zien. Dus kleuren beoordelen zonder afwijking van foto's of computerschermen. Het materiaal met eigen handen kunnen voelen en passen.

Zodoende bespaar je je de moeite van de gang naar het postkantoor om het pakket te kunnen retourneren. Je hoeft geen verzendkosten te betalen. Je hoeft niet gespannen te wachten of er reacties komen op je advertenties waarin je je miskoop weer probeert te verkopen.

Kortom is kopen via internet wel zo handig als het lijkt?


Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kopen via internetwinkel is dat wel zo handig als het li

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:04

lindsey schreef:
Maar vervolgens kun je gaan zitten afwachten tot je het bestelde hebt ontvangen. Was je naar de winkel gegaan dan had je het dezelfde dag in huis gehad.


Hangt er maar net vanaf wat je wilt hebben - de dingen die ik via internet heb gekocht zijn dingen die in de winkel ook besteld hadden moeten worden, of die in de buurt uberhaupt niet te krijgen waren.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:19

Als ik iets direct wil hebben of er zeker van wil zijn dat het is wat ik zoek koop ik het altijd in de ruitersportzaak (zit hier ook praktisch om de hoek).
Op internet koop ik alleen dingen die ik al gezien heb in een winkel
Het afwachten vind ik wel irritant

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:20

Tja het is maar hoe je het bekijkt!

Allereerst is het vaak al zoals shadow0 zegt: sommige artikelen moeten in de winkel ook voor je besteld worden of zijn er gewoon niet.

En ten tweede: ik kan internetshoppen wanneer het mij uitkomt. Lekker 's avonds laat na het werk op mijn gemak.
Ik hoef de deur niet uit, ik hoef me niet te haasten om voor sluitingstijd bij de winkel te zijn etc etc.

En tja als ik het meteen nodig heb dan had ik het wel eerder besteld. Van de meeste dingen weet je toch dat je ze nodig gaat hebben en dit kun je dus op tijd bestellen. En als ik bv. bestel bij de paardendrogist op maandagmiddag dan wordt mijn bestelling dinsdagochtend hier afgeleverd. Dus zoveel haast heb ik sowieso niet hoor!
Als ik op maandagmiddag bedenk dat ik iets nodig heb dan heb ik meestal niet meteen tijd om naar de winkel te gaan. De dichtsbijzijnde paardenshops zijn hier Olympia en kevenaar. Olympia ligt midden in de winkelstad en daar is dus weinig parkeergelegenheid en je moet er ook voor betalen, en kevenaar is beter parkeren maar deze is weer op maandag gesloten.
Dus wat dat betreft is voor mij internetshoppen zeker niet altijd langzamer.

En wat betreft miskopen: als ik iets niet aan mijn verwachtingen voldoet dan stuur ik het gewoon terug. Even naar het postkantoor is voor mij minder moeite dan naar een paardenwinkel te gaan. Dit doe ik bij wijze van spreke nog even vlug op weg naar mijn pony.

Maar goed ieder heeft zo z'n eigen voorkeuren maar ik ben een echte internetshopper!
Ik vind het gewoon fijn dat ik rustig alles kan bekijken online en maak zo mijn keus.

juval

Berichten: 13180
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:31

ik vind het vooral ook wel leuk om via internet te shoppen! ik kan me uren vermaken met koopjes zoeken op marktplaats of ebay ed. Wel altijd rekening houden met verzendkosten, die kunnen soms nog best tegenvallen. Ik koop vrij veel via internet en heb er eigenlijk nog niet echt slechte ervaringen mee. Kleding koop ik wel liever in de winkel trouwens, maar bij wehkamp is het terugsturen ook niet zo heel ingewikkeld.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:36

Ik merk toch dat heel veel mensen het echt op prijs stellen dat ze lekker online bij me kunnen shoppen! Vaak 1 a 2 dagen later in huis. Krijg vaak mailtjes terug dat ze erg tevreden zijn over de prijs, en niet meer ver hoeven te rijden naar ruitersportzaken, kleding nu lekker thuis kunnen passen... etc etc..

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:49

En ip is een online shop ook altijd open. Alleen soms valt me de service via de mail tegen. Ik geloof dat ik bij een onlineshop 2 weken geleden een vraag heb gesteld en moet het antwoord nog krijgen.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:52

Wat vor mij een pluspunt is dat het soms veel geld scheelt. Ik bestel wel eens boeken en dvd's via play.com. Dit bedrijf rekent geen verzendkosten, maar het moet wel uit engeland komen. Goed daar hou je rekening mee. Maar op veel dingen kan ik zo minstens 10 euro besparen, dan heb ik het er wel voor over om te wachten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:55

Ik heb een online winkel, waardoor ik bereikbaarder ben aangezien ik vanuit huis werk. Ik verkoop echter dingen die je niet in de winkel koopt (meestal dan ). Verder koop ik vooral dingen uit Amerika via internet en dat zijn dan dingen die hier niet te vinden zijn of incl. verzendkosten nog steeds veel goedkoper zijn dan hier!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:56

maar dan weet je ook gewoon dat het lang kan duren en stel je je daar op in . In dat opzicht mogen er nog een hoop verbetering aanbrenden in het informeren over de levertijd door en een goed bestand/ database bij te houden met hun producten dan kan een klant altijd gelijk zien of het op voorraad is of niet.
En waar ik onzettend de pest aan heb zijn shops met een onduidelijke site of een site die al een aantal weken niet werkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, TessaxQuincy en 131 bezoekers