Biggetje te vondeling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-01 10:39

Dit las ik gisteren in de krant:

Een radeloze varkenshouder heeft gisteren een biggetje als vondeling voor het gemeentehuis in Ommen gelegd. In een bijgesloten brief vraagt het varkentje om hulp, maar dat heeft niet mogen baten. Het beestje is inmiddels afgemaakt in een slachterij in Ommen.
Ambtenaren keken vreemd op van de grote versierde doos met daarin het biggetje in het stro. Aan de doos was een brief bevestigd, waarin de 'vondeling' zijn verhaal doet. 'Mijn fokker is ten einde raad', staat meerdere malen in de brief. Verder wordt omschreven hoe nijpend de situatie momenteel is in de overvolle varkensstallen. De dieren kunnen geen kant op en bijten elkaar. 'Mijn fokker heeft al geprobeert een lege stal voor ons te vinden, maar niemand wil en kan ons hebben. Heeft u een hok voor ons?', wordt in de brief gevraagd. 'Als ik bij mijn fokker blijf word ik doodgebeten, dood gedrukt door de anderen of doodgespoten als laatste wanhoopsdaad van mijn fokker'. Het bericht sluit al met: 'Afzender een radeloos biggetje'. Na inschakeling van de Algemene Inspectiedienst is het dier opgehaald door een slachterij in Ommen. Daar is het beestje afgemaakt en vernietigd. Het biggetje is niet verwerkt tot consumptievlees omdat de verplichte papieren (uiteraard) ontbraken.

Dit vind ik toch zo zielig...hier krijg ik een brok van in mijn keel.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 10:57

Nou daar krijg ik ook een brok van in mijn keel......hoe kunnen mensen zo koelbloedig zijn......tis maar goed dat ik daar niet werk want dan had ik hem/haar zeker mee naar huis genomen Verdrietig

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 21:49

erg he.....
en vooral die ukkie's zijn zo schattig en nog wordt er niets gedaan aan die noodkreten......

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 18:56

Ik vind het wel een goede actie van die boer. Hij doet tenminste iets!!! Hij trekt de aandacht! Dat biggetje zou anders ook wel zijn afgemaakt. En de varkenslapjes die wij eten komen ook van een biggetje? (nou ja, big, want een big van een half jaar word zo vetgemest met eten en hormonen zodat ie lekker groot is voor de slacht)
Tuurlijk vind ik zo'n biggetje ook wel lief enzo, maar daar moet je toch maar niet aan denken als je een lekker stukje vlees eet. En dat ene biggetje heeft zijn soortgenoten misschien wel iets geholpen.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 18:51

t is wel zielig!!ik heb zo verschrikkelijke medelijden met al die lieve en onschuldige beesten die afgemaakt worden!!en.......zo'n
lief klein biggetje dat ze dat zo naar de slacht kunnen brengen..hebben ze geen gevoel ofzo??
en....al die dieren ook in die veel te kleine hokken....walgelijk!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie