Ben ik nu gek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Ben ik nu gek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 08:39

Stel , je vindt een jonge kat aan de rand van de weg. Hij heeft een scheur in zijn oor (eigenlijk is het een vrouwtje, maar ik zeg altijd "hij" bij katten, vraag me niet waarom Haha! ) hij is een beetje afstandelijk maar toch neem je hem mee want je kunt hem daar toch niet laten zitten? Zo gezegd zo gedaan, kat wordt stalkat en vermaakt zich best. Schuw is ie zeker niet meer maar om te zeggen dat het een schootkat is, nou nee. Het is niet echt een speciale kat, gewone een alledaagse kat. Totdat ie een ongeluk krijgt (wat een beetje jouw schuld is). In eerste instantie denk je dat ie dood is. Uiteindelijk blijkt ie toch nog te leven en krijst het uit. Je brengt hem met spoed naar de veearts, die uiteraard zaterdag middag gesloten is. Iedere andere veearts waar je aan kan denken is ook gesloten. Je komt ook geen hout verder als je in een telefooncel een operator aan de lijn krijgt en ten slotte houd je maar een toevallig voorbij rijdende sheriff aan, met de mededeling dat je een noofdgeval hebt en onmiddelijk een veearts moeten hebben. Sheriff gaat aan het bellen, krijgt ook de &*$%# operator aan de lijn waar je geen hout verder mee komt. Vervolgens ga je met de sheriff en kat die je in de haast in een wasmand hebt gestopt, met daarbovenop een wc bril doos, maar het woonhuis van een der veeartsen om daar de vrouw vd veearts aan te treffen die je weet te vertellen dat manlief op de golfbaan zit. Veearts wordt van golfbaan af geplukt en komt na 20 minuten eindelijk aanzetten bij de clinic waar ik inmiddels al heen ben gegaan met de kat en op de stoep zit te wachten. Veearts is zwaar pissed omdat zijn vrije middagje zo lekker naar de klote gaat en onderzoekt de kat. Kat blijkt wonder boven wonder geen botbreuken en inwendige bloedingen te hebben, maar moet wel dringende plastische chirurgie hebben om de neus en aangezicht weer aan elkaar vast te ztten. Doordat dat helemaal open lag, moest de kat door zijn mond ademen en aangezien katten niet gewend zijn door hun mond te ademen (ze ademen normaalgesproken door hun neus) lag ie nogal beroerd te roggelen en half te stikken. Dus veearts vraagt of ik kat wil laten afmaken. Ik vraag of kat een goede kans heeft. Veearts zegt ja. Dus ik zeg, opereer dan maar. Kat gaat meteen onder narcose. Alles verloopt voorspoedig en twee dagen later haal ik de kat op waarbij me een rekening van....$608 wordt gepresenteerd Bloos (omgerekend zo`n 1500 guldentjes)
Het was "maar" een straatkat. Ben ik nu gek? Toen ik gisteravond even bij hem ging zitten keek ie me opeeens met van die waterige oogjes recht aan en maakte een roggelend miauwtje. Ik heb hem even op schoot genomen en hij begon voor het eerst een beetje te knorren en keek me telkens even aan. Hij is er nog lang niet, ik moet hem met een pipetje voeren en hij heeft een nogal uh..apart aangezicht. Maar ergens denk ik dat dit de juiste beslissing was. Hij wil graag overleven en als je een dier daar een handje bij moet helpen speelt geld geen rol meer.


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 09:02

Ik zou hetzelfde gedaan hebben, ook al is t 'maar'een straatkat.
Alhoewel F1500 piek wel heel erg veel is...
Toch mag je wel trots zijn op jezelf, want je bent echt een dierenvriend! Lachen
Wat zal die kat je dankbaar zijn!! Knipoog

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 09:15

Ja je bent hartstikken gek... zeker te lang in de zon gezeten daar? Of hebben jullie geen zon op dit moment? Cool

Nuja, dierenliefde & -leed gaat bij mij voor alles (ook voor de portemonnee) dus ik vind dat je goed gehandeld hebt. Die ene keer van dat akkefietje met die hond vergeef ik je bij deze Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 09:19

Inderdaad een beetje gek maar ik verzeker dat ik waarschijnlijk hetzelfde had gedaan...
Misschien als de kat door een auto was aangereden ofzo en er heel beroerd aan toe was dat ik zou overwegen om hem in te laten slapen om verder leed te voorkomen. Maar als het misschien een heel klein beetje mijn schuld zou zijn (wat ik begrijp dat dat bij jou het geval is)zou ik ook zonder meer alles proberen om hem op te lapen (mits de vooruitzichten goed waren.
Dan maar eeen paar maanden zelf op water en brood Haha!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 09:38

Wat een achterlijke prijs!!!
Onze kat is 2 jaar geleden aangereden en toevallig reed er net een vrouwtje langs die werkte bij de dierenambulace. Zij dus de kat in de auto gelegt (kat was buiten bewustzijn) en mijn moeder opgebelt. Daarna zijn ze z.s.m. naar een dierenarts gereden. Omdat het nacht was (laat in de avond) moesten ze naar een dierenarts buiten de stad. De dierenarts was echt zo'n chagerijnige boer, maar hij wilde heel graag de kat "beter" maken. De kans was trouwens erg klein dat hij het haalde omdat hij inwendige bloedingen had en zijn longen zo'n beetje opgevouwen zaten. Er kwam ook bloed uit zijn bek en zijn ogen, geen prettig gezicht.
Nou, de volgende ochtend wij meteen de dierenarts bellen. Ja hoor, de kat leeft nog en is ondertussen bijgekomen. De dierenarts heeft hem zo'n beetje helemaal opengemaakt en alles wat scheef stond (en dat was ook zo'n beetje alles) weer rechtgezet. Hij was zelfs nog de hele nacht bij de kat blijven zitten!! Dus mijn moeder dacht: "dat gaat me een vermogen kosten....". Nou wat denk je dat die dierenartszegt: "oww, geef maar f50,- dat is wel goed, ik ben allang blij dat ie het gehaald heeft." Kijk, dat zijn nou de echte dierenartsen.... Dus mijn moeder komt met f50,- aan en een enorme bos bloemen (die waarschijnlijk duurder was dan f50,-). Kat mee naar huis genomen. De eerste paar dagen lag hij alleen maar in z'n mand, met een pin door zijn kaak (de ene helft van zijn kaak lag er half af) en overal hechtingen.
Nu (2 jaar later) loopt hij alleen nog met een scheve neus en een tand buiten zijn bek (staat wel stoer Haha!), voorderest is hij weer helemaal de oude....Ik ben die dierenarts eeuwig dankbaar, want zonder hem had de kat het niet geredt.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 09:59

Ik zou het zelf niet gedaan hebben denk ik, maar ik snap wel dat jij het hebt gedaan. WAt ik beroerd vind is dat je hemel en aarde hebt moeten bewegen om een enkele veearts te pakken te krijgen. WAarom wordt je niet doorgeschakeld naar de dienstdoende arts? Echt belachelijk hoor.

De hond is de betere mens

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:05

Als de kat een kans op overleven heeft en hij moet niet teveel pijn hoeft te hebben ?

Ook al is het een gewone straatkat hij verdient een kans misschien wordt hij hier juist aanhankelijker van.
Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 13:57

Dat katje moet je eeuwig dankbaar zijn! Wedden dat als-ie zich weer helemaal TOP voelt, hij je vriendje voor het leven wordt?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 13:58

Wedden van niet? Zo steekt een dier niet in elkaar. Weet die kat veel dat hij zijn leven aan haar te danken heeft. hij herinnert zich alleen maar een nare operatie.

De hond is de betere mens

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:09

Nou het zou best kunnen hoor desiree, sommige dieren zijn intelligenter dan je denkt en weten zoiets. Net als die dieren waar je wel eens van hoort die mensenlevens gered hebben met een brand ofzo.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:18

Wat goed van je! Heel nobel!
Ik had waarschijnlijk het zelfde gedaan. Maar wist je van te voren van die prijs?

Ik ben blij dat het katje wat ik uit de berm geplukt heb, niets had. Hopen dat ze niets krijgt ook!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:27

BBL schreef:
Dat katje moet je eeuwig dankbaar zijn! Wedden dat als-ie zich weer helemaal TOP voelt, hij je vriendje voor het leven wordt?


haha... het gaat over een kat hoor, zo'n beest wat je af en toe mag aaien als hij een goede bui heeft. Katten zijn nooit dankbaar, ze onthouden alleen wie ze eten geeft, verder kan ze alles gestolen worden.

ik zou de da vragen of hij niet wat coulanter kan zijn, omdat het gaat om een straatkat. Hij zou je alleen de kosten kunnen berekenen wat hem echt gekost heeft en zonder weekend toeslag.
Ik zou het niet gedaan hebben, denk ik , omdat ik het geld er gewoon niet voor heb. Zou dus de operatie niet hebben laten uitvoeren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:29

Oeps lis, dat durfde ik nou net niet te zeggen, grinnik! MAar inderdaad, die dierenarts zou coulanter mogen zijn. Maar kennelijk is hij niet dierenarts geworden omdat hij van dieren houdt.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:33

Desiree schreef:
Oeps lis, dat durfde ik nou net niet te zeggen, grinnik! MAar inderdaad, die dierenarts zou coulanter mogen zijn. Maar kennelijk is hij niet dierenarts geworden omdat hij van dieren houdt.


volgens mij zijn er idd maar weinig dierenartsen dierenartsen geworden omdat ze zo van dieren houden. Ik geef toe; het is een lange studie en dat verdient een beloning, maar je kan ook overdrijven.

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:23

Nou, dat doen is eigenlijk belachelijk...die 1500 gulden eet je immers nooit meer van zo'n kat af!

Maar eh...was dit mijn kat...ik zou hem ook laten opereren..... Knipoog

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:47

Tsja, voor mijn hond ga ik ook erg ver hoor! DAn maar betalen, liever dan dat ze dood gaat en ik weer zo verschrikkelijk lang in de s h i t zit.

De hond is de betere mens

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 18:14

Tja, op het moment toen ik vroeg of de kat een goede kans had en de veearts ja zei, wist ik het totale prijskaartje nog niet. Maar ik denk dat ik het evengoed had gedaan. Bovendien verdien ik op het moment redelijk goed en hoef gelukkig nog niet over op droog brood. Dit was niet de veearts waar ik normaalgesproken naar toe ga en hij staat bekend als overprijst. Hij schijnt heel goed met paarden te zijn, dus als we een serieus probleem met een paard hebben gaan we naar hem toe. Maar voor de rest blijven we bij onze eigen veearts. De sheriff was trouwens behoorlijk pissed dat het zo moeilijk was om in het weekend een veearts te vinden dus die gaat er werk van maken.

En ach, het was maar een zwerfkat. Aan de andere kant, ik geef me geld liever uit aan een operatie dan dat ik het uitspaar en straks uitgeef aan kleren om maar een voorbeeldje te geven.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 18:20

Nou,je bent absoluut niet gek hoor!
Je bent juist een dierenvriend.
Erg jammer van dat prijskaartje dat eraan hing,maar hiermee heb je wel een leven gered !!!!

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 18:23

Ik vind het goed dat jke het gedaan hebt.....als je van dieren houd doe je zoiets hoeveel het ook kost Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 22:10

Ik ben regelmatig voor gek geklaard omdat ik ruim 700 gulden heb uitgegeven voor een konijn op leeftijd dat ik uit een opvang gehaald heb. Daar bleek hij een luchtweginfectie opgelopen te hebben, die heel hardnekkig was en uiteindelijk tot longontsteking heeft geleid. Bovendien heeft hij ook zijn oog uit zijn kas gehad, wat ook niet goedkoop is (spoedoperatie). Behalve het geld heeft hij me ook veel tijd gekost (4 keer per dag medicijnen, dwangvoeren, uren bij de dierenarts) en veel zorgen (die longonsteking was tijden mijn belangrijkste tentamens). Maar als ik hem nu tegen zijn vrouwtje aan zie liggen maakt dat alles goed Lovers .

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:26

Of de kat weet dat Pril haar gered heeft... kweet niet.
Wat ik wel weet:
katten hebben een soort zesde zintuig.
Ze voelen heel goed dingen aan, ook hoe een persoon over de kat in kwestie denkt.
De kat voelt dus ook de liefde en zorg en toewijding van Pril, zal van haar dus veel houden.
En omgekeerd is dat ook zo als ik dit zo lees hihi.

Ik heb thuis twee poezen.
De zwarte heet Rampa.
Als mijn dikke darm weer eens 'kuren heeft' en ik boven in de badkamer met kramp op het toilet zit dan zie ik elke keer weer hetzelfde gebeuren.
Rampa, die naar boven is gelopen, staat bij de deur die op een heel klein kiertje staat.
Ik zie een zwart pootje om de hoek komen en Rampa opent de deur en komt binnen.
Ze loopt naar me toe en begint kopjes te geven tegen mijn benen.
Eventueel springt ze ook nog op de badrand om me aan te kijken en af en toe zachtjes te miauwen.
Zo gauw ik de darmkrampen kwijt ben, maakt Rampa weer aanstalten om de badkamer te verlaten...

Waar Rampa ook is, altijd als ik pijn heb komt ze mij opzoeken.
Alsof ze het weet... Verward
En Truus, het tijgertje, komt altijd bij me liggen in bed, en beneden op de bank normaal gesproken nooit.
Behalve... wanneer ik een epilepsie-aanval ga krijgen.
Dan gaat ze in de buurt zitten en me aankijken. Raar he?

Tja katten voelen ontzettend veel aan.
Liefde, haat, maar ook andere dingen...
Pril, geweldig wat je gedaan hebt hoor! Lovers

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 00:10

Eigenlijk ben je knettergek, ja. Maar aan de andere kant, ik vrees dat ik hetzelfde zou hebben gedaan. En eigenlijk, als het paard wat mankeert dan geven we net zo gemakkelijk hetzelfde bedrag, of nog meer uit aan veearts kosten, dus ik weet niet wie hier nou eigenlijk gek is.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 00:36

Als ik het geld te besteden zou hebben zou ik het denk ik ook wel gedaan hebben.
En wat die dankbaarheid van katten betreft: sommigen blijven echt dankbaar voor hun redding. Mijn broer redde ooit een katje uit een groot leeg chemisch vat bij zijn werk. Hij had het dier mee naar huis genomen en kat zat de hele dag voor het raam te wachten tot baas weer thuis was. Als mijn broer thuis was, was kat niet bij hem weg te slaan.
Helaas kon schoonzus hier niet zo goed tegen en moest mijn broer kat wegdoen. Overbodig om te zeggen dat die schoonzus en ik het niet zo goed met elkaar kunnen vinden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 01:27

Ach wat is gek? Mijn vorige kat heeft een veelvoud van dat gekost en toen ze het uiteindelijk toch niet redde heeft ze nog een crematie gehad ook. Ze stierf in mijn handen, niet eerder en niet later.
Katten weten heus wel wat ze aan je hebben, daar wordt je door katlief op uitgekozen.
Als ik met de kat die ik nu heb naar de dierenarts ga, dan moet ik er met twee handen vasthouden anders klimt ze in een flits tegen me op, hoezo ze verwijt me iets? Helemaal niet dus, want ik breng haar ook weer thuis. Iemand anders kan haar niet vasthouden in de praktijk, lukt gewoon niet.
Door verschillende ervaringen weet ik dat het voor een kat heel belangrijk is wie er bij ze is in tijden van nood, in dit geval was jij dat en daarom is het nu duidelijk voor haar.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 01:56

Goed gedaan hoor en petje af! Nou ja gek, wij zijn ook zo gek dus.........