huisvrouw van niets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:34

Ik ben ook niet goed in huishuidelijk werk. Ben ook totaal niet gemotiveerd op dat gebied. Vind het volslagen oninteressant en dodelijk saai. Ik doe wat ik nodig vind, maar een paar uur extra in de maand besteden aan huishoudelijke taken zou beter zijn. Heb voorheen diverse werksters gehad. Op zich prima, want dan hoef je zelf bijna niets te doen. Maar vind er maar eentje die dingen doet zoals ik wil dat ze gedaan worden!

Het stomme is dat ik vaak nogal opzie tegen huishoudelijke klussen, terwijl het eigenlijk niet veel voorstelt dat hele 'huidhouden' (het is ook maar net hoe druk je je erom maakt). Als ik in het weekend een uurtje of twee aan het werk ga, dan kom ik een heel eind.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!


gilberke

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: helmond en deurne

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:07

mijn kamer bijhouden is al un ramp laat staan het hele huis.
hoef ik voorlopig ook nog niet tedoen

let niet op mijn typen heb dislexsie
Neville en Rodina :+:
RODINA: dressuur: B +24 :D L1 + 30 :DL2+17 :D M1+24 :D M2+6 :D springen: B+1

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:10

K raak alles kwijt wat los en vast zit. Verschrikkelijk chaotisch. Maar af en toe wil ik mijn kamer nog wel eens opruimen;)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:35

Jaja, nu lees ik hier dat er meerdere "huisvrouwen" zoals ik zijn, lekker chaotisch, alles uitstellen tot het echt niet meer kan (en dat duurt dan langer dan normaliter bij mensen), maar ik heb vaak zat gehoord van mensen die zeggen slordig te zijn en lang niet zo opruimerig te zijn. En altijd als je daar binnenkomt ziet het er uit om door een ringetje te halen, zo schoon en alles mooi aan kant..... En dan denk ik "wat zal ze wel niet van mij denken?".

De hond is de betere mens

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:44

hahaha, Desiree daar heb je echt wel gelijk in, dat kom ik ook weleens tegen.
Voordat je dan naar binnen stapt zeggen ze: Niet op de rommel letten hoor. Je bereidt je dus ondertussen voor op het ergste en dan is het gewoon nog netter als bij jezelf thuis Haha!
Maar zoals al eerder gezegd, zeg ik eerlijk dat het bij mijn vriend en mij in huis echt heel erg schoon en netjes is.
Maar ik woon nog thuis en daaris dat dus niet zo.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-05 18:50

Nou onverwacht moet je hier niet naar boven lopen.. Krijg ik slapers is alles spik en span..
Beneden met aangekondigde visite is ook alles schoon .. en fris..
Onverwacht moet je met wat hondenharen genoegen nemen Knipoog En wat paardenspullen hier en daar door het hele huis..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:32

Desiree, ik denk dat die mensen ook net schoongemaakt hebben voor je kwam.

And then she realized nothing would change...

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:37

Lielle schreef:
wie heeft het al zo bont gemaakt? http://www.randomthink.net/misc/ebay/

(met dank aan Cassidy die de link vond Haha! )


Wat een hoop spullen zeg Clown maar het is daar niet vies Knipoog Ik heb vanavond een stofzuiger door het huis gehaald en verder niets, helaas geen afwasmachine er staat nog een afwas van 5 dgn op mij te wachten.Vrijdag ben ik vrij dus dan maar een keertje Bloos

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:44

Hier zit de vrijdag ook al ingepland voor een opruimdag.
Daarna nog een week wassen opruimen en dozen uitpakken op zolder die al twee jaar er staan na de verhuizing. Bloos
Maar zo erg als op die foto's is het niet.

And then she realized nothing would change...

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 00:23

coydog schreef:
dozen uitpakken op zolder die al twee jaar er staan na de verhuizing. Bloos



Kijk, dat kan ik dus écht niet he.
Ik ben in maart verhuist maar binnen 4 dagen was alles uitgepakt opgeruimd en weggezet. Volgens mij zelf drie dagen maar ik neem het maar even ruim.
Daar komt ook nog eens bij dat we met allemaal nieuwe meubelen zaten die in elkaar geschroefd moesten worden én een dochter die 2 dagen na de verhuizing jarig was.
Dat bewijst maar weer eens dat ik gewoon een poets-muts ben!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:25

We hebben het huis wel ingericht hoor, maar we gingen van twee huishoudens naar 1, dus niet alles was nodig.
Dat hebben we op zolder laten staan omdat we het toch nergens anders kwijt kunnen, nu gaan we het uitzoeken en wegdoen wat echt wegkan.
We hebben samen gewoon veel te veel.

And then she realized nothing would change...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:38

Mijn moeder is oppasmoeder. Dus die doet minstens 1x per dag stofzuigen. Moet zeggen dat het heerlijk is, dat alles zo schoon is.
Ik hoop dat ik het later ook zo netjes bij kan houden Lachen

Mexx

Berichten: 1063
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Grootegast

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:59

Hoe herkenbaar allemaal!! Ik ben een gigantische sloddervos en je hoeft bij ons ook absoluut niet onaangekondigd naar boven te gaan, want dan kon je nog wel eens flink schrikken van de troep Bloos Ik heb een stoel op mijn kamer die volgeladen is met kleding die eigenlijk in de was moet. De helft van de tijd ligt er zoveel kleding in de wasmand, dat er ook een fijne stapel naast ligt. De logeerkamer is heel handig om dingen neer te kwakken, die op de slaapkamer in de weg liggen (je moet letterlijk over vanalles heen stappen als je de logeerkamer binnen wilt) Zodra we logés krijgen, ga ik als een gek opruimen, maar verder kan ik me er niet druk over maken.

Beneden probeer ik het wel een beetje bij te houden, voor het geval mijn ouders onverwachts langskomen (anders krijg ik dat wel te horen...) Afwassen doen we iedere dag, dus het aanrecht is altijd schoon. Maar de voortafel ligt binnen no time altijd weer vol met folders, tijdschriften e.d.

Ik vind het echt knap dat mensen hun huis dagelijks schoon houden terwijl ze 40 uur per week werken, mij lukt dat echt niet Afbeelding

You can either agree with me or be wrong...

Caesar
Berichten: 9300
Geregistreerd: 20-01-05

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:05

Tja... ik ben echt netjes. Kan niet tegen viezigheid in de badkamer. Stofzuigen kan ik nog weleens uitstellen maar zeker wel 1x per dag (normaal 2x). We hebben alleen een vogel in huis die om de dag verschoond wordt. De rest van de dieren loopt buiten. Bovenverdieping wordt elke week gestofzuigd, gestoft en gedweilt. Toiletten elke dag en badkamers ook 1x in de 3 dagen wel. Keuken wordt ook elke dag schoongemaakt (wasbakken, fornuis en aanrechtblad) en zelfs de koelkast krijgt een beurt Lachen. Volgens mij redelijk netjes Lachen

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:10

werk jij fulltime? Elke dag stofzuigen, no way! Wij proberen eens in de week te halen Bloos!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:18

Ik snap echt niet hoe mensen in troep kunnen leven ... hier is op dit moment een verbouwing van de stallen gaande, al ruim 2 maanden. Gek word ik van de troep op het terrein en rondom de stal. Nu zijn ze ook nog een plafond in mijn badkamer aan het leggen, buiten wordt gezaagd en geveegd, de ramen zien er niet uit en ik kan beneden ook geen fluit doen. Steeds lopen er bouwvakkers door. En vandaag is mijn zoon jarig, dus vanavond visite. Wanhopig word ik ervan, als iedereen eruit is, wordt het dus snel stoffen, zuigen en dweilen.

Ja, het is hier altijd opgeruimd en meestal ook erg schoon, hoewel de badkamer soms weleens een dagje erbij inschiet, maar zeker geen week!

En nee, ik werk niet fulltime, heb wel 3 paarden, 3 kids thuis en doe minimaal 30 uur in de week vrijwilligerswerk (en niet bepaald vrijblijvend). Alleen voor de tuin komt het hoveniersbedrijf, ik heb er de pest aan en mijn handen willen niet meer wat ik wil. Poetsen kan ik prima, tuinieren is een ramp en ik ben zuinig op mijn menhandjes.

Voor foto's van de nieuwe stallen: www.nieuwenoord.nl, 6 albums vol bouwfoto's. Zaterdag gaan de paarden erin!

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:32

MirandaB schreef:
Wij zijn echt sloddervossen boven en overal ligt wat aan kleding..
Knipoog


Koop een wasmand dat oogt een heen heel stuk beter; ik ben ook een huisvrouw van likmevessie; rommel blijft dagen zoneit MAANDEn lang liggen, mn tafel in de woonkamer is een grote geschiedenis hier en daar ligt zelfs nog een kerstbal die ik nog moet opruimen Haha!

Wél ben ik schoon, de douche, wc en de keuken zijn brandschoon, alleen de rommel, kranten, tasjes tandpasta die op tafel staat Rolleyes rekeningen, lege spuitbussen, je kan het zo gek niet bedenken.

Eens per week maak ik em goed kwaad en ziet de vloer er iig weer haarvrij en stofvrij uit...

Kan je dus helaas geen tips geven op de wasmand na Pling

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:41

En toch denk ik net als Desiree dat sommige mensen wel heel hard roepen dat het zo'n rommel is maar blijkbaar andere ideeën hebben over het fenomeen rommel dan ik;)

Ik ben zo'n chaoot. Ik krijg het maar niet voor elkaar om kastjes handig in te delen, om het huishoudelijk werk op een praktische manier gedaan te krijgen en al helemaal niet om het bij te houden. Als ik opruim ben ik met alles tegelijk bezig zodat niets af komt en ik uiteindelijk overal maar een beetje gedaan heb.
Daarnaast kan je mijn humeur vrij redelijk aan mijn huis aflezen. Voel ik me goed dan is het een stuk netter dan wanneer er heel veel op me afkomt. Het eerste wat er dan bij inschiet is het huishouden.

mams

Berichten: 440
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: nederbelgie

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:08

Hoi, ik ben echt blij dat ik dit hier allemaal lees mijn schaamte word ineens een beetje minder.

Bij ons is het dus ook een gigantische puinhoop Haha!
Beneden gaat het zoals bij de meesten nog wel, maar het begint al op de trap.

Boodschappen gedaan even de boel opruimen, eh ohja dat moet naar boven zet maar even op de trap, gevolg daar blijft het voorlopig nog wel even staan.

Mijn slaapkamer die heb ik dus pas opgeruimd OK dan! en ziet er dus netjes uit. inclusief mooi opgemaakt bed.

dan komt de badkamer Bloos
weten jullie wel dat een bad een geweldige uitvinding is, daar kun je zoveel schone was in kwijt en je vloer blijft leeg. Ja
Ik heb gelukkig een douche dus we kunnen nog wel douchen.
Ik heb voor mijn wasmachine een wasmand staan en bovenop de wasmachine staat mijn droger en naast de droger staat mijn bad, geweldig.

*Pavidoff ZZL+12/ ZZZ gestart* :D *\o/* Pieter M1 :D *\o/* http://www.vink.portas.nl

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:55

Als ik het zo lees dan ben ik toch wel redelijk netjes.

Hier ligt nergens rommel. Misschien een krant op de keukentafel en wat rekeningen van die dag.

Nu moet ik zeggen dat dit huis ook veel beter schoon en netjes is te houden dan het vorige huis. Dat was veel kleiner en alles stond dichter op/bijmekaar. Daar moest er ook niet onverwacht iemand langskomen.

Jeempie Z1+0

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:14

...hahahahha..wat een herkenbare beelden, tja wat zal ik er van zeggen!...op het oog is het netjes, ik hou ook normaal de badkamer bij(ik hou van een flinke slok gloor door het bad)...maar zodra je bij ons de kastjes en laadjes open doet dan wordt het pas drama!...we zijn er gewoon niet goed in..kleding ligt dwars door de kasten heen!...kasten in de keuken zitten tot de nok gevuld met producten die eigenlijk heel lang houdbaar zijn maar bij mij zijn ze toch over de datum!..maar voor de rest kan je met een gerust hart bij ons gaan plassen Knipoog

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: huisvrouw van niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:22

Ik voer thuis niets uit maar ga wel bij een goede vriend van mij schoonmaken als hij aan het werk is....Waarom? geen flauw idee terwijl ik er toch een bloed hekel aan heb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Danseresje, Fayyah19, Jacquelinee_, Jaydee_WP, JudithGigi, LiannePuthzy en 171 bezoekers