Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:00

MARIJE GOES FRANCE!!!!!!!!!!


ieeeehhh
ik ben helemaal blij
mn pa kwam net thuis
(ik zou eerst bij een ander bedrijf aan de slag maar die heeft het weer uitgesteld tot half maart en daar was ik vanmiddag erg pissig om, ik verveel me en ik was van plan morgen naar het uitzendbureau te gaan)
maar goed mn pa die had het er eens met Davidson van DVK zoab clean over mij gehad
(DVk is een bedrijf dat mede met mijn vader is opgezet en dus zijn wij aandeelhouders etc.. bla bla)
enfin nu moet ik voor 29 maart mn E halen (wordt betaald ) en dan ga ik naar frankrijk om daar op de zoab cleaner te rijden !!
krijg hotel, eten drinken etc, allemaal geregeld in de weekenden met vliegtuig naar huis of mn mams laat ik overkomen voor een weekend frankrijk ofzo...

verdient goed, krijg mn E rijbewijs kosteloos en ik krijg iig een contract voor een half jaar om daarna te besluiten of ik daar wil blijven of iets anders wil (of zij moeten me niet meer willen )


en dat voor een groentje wat 2 keer op een kipper heeft gereden en verder alleenhet interieur van een lesauto kent... doe ik goed of niet?

blij blij.. en nu mssn maar even de cd frans vanmn vader jatten want ik kan geen woord frans..... (en spaans praten ze daar neit )

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:19

tis niet te geloven wat voor werk erin gaat zitten om naar frankrijk te gaan.
niet alleen moet ik dan mn E halen voor 29 maart maar wat een geregel zeg allemaal
mn ouders zorgen voor de hond
mn werkkleding moet ik nog halen (ik zie mezelf nu al voor schut staan in mn oranje outfit)
ik moet nog plastuiten halen voor langs de weg en ik moet mn frans nog leren want ik kan dr geen woord van en franse mensen praten geen engels (zijn ze te beroerd voor..)

ik ga dus de 29e heen maar of dat met de vrachtwagen is is nog niet duidelijk, het kan zijn dat die er eerder heen wordt gebracht, dan kunnen we die dag gelijk draaien..uhm nacht...

maar goed voorbereidingen gaan traag maar gestaag... en dan denk je dat je dr wel klaar voor benten de vrijheid hebt want je zit nergens aan vast.. kom je een leuke gozer tegen Bloos nou weet hij dat ik naar frankrijk ga voor iig 6 weken en hij is nog steeds geintresseerd maar ik zou dan natuurlijk liever huis blijven om hem te leren kenne.. was ideaal geweest maar marije heeft dit in dr agenda staan en jongens zat zal ik maar zeggen..
mn moeder vind het ook maar griezelig dat ik naar frankrijk ga en vraagt dan ook vriendelijk of ik niet met een rare fransman thuis wil komen (wat denken ze wel niet van mij....!)
nja en de baast maakte nog een flauwe opmerking over dat als ik nou met patrick in de koffer zou duiken ( mijn god hij is 30 ofzo) dat ze dan maar 1 kamer hoefden te huren...waarom ik tegen hem zei dat ik op oudere mannen val en dat hij maar mee moest gaan en de gehele klub monteurs in de lach schoot (lunchpauze) ik krijg nog een zware dobber.. mannenwereldje maar ik laat me niet gemakkelijk onder de tafel praten.

nou volgende week benik volgeboekt met lessen en examen is aangevraagd dus nu kan ik alleen nog maar afwachten (en shoppen voor spul haha)

au revoir! volgende keer maar weer....

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:28

Spannend zeg! Kan me wel voorstellen dat je er zin in hebt en dat het een hoop geregel is! Wel een heel erg leuke ervaring!!!! Kan je geen spoedcursus Frans gaan doen?! Denk niet dat je veel hebt aan zinnetjes als:

Bonjour, je 'm appelle Marije. Peux- je avoir un baguette s'il vous plaît?

La gare, c'est loin? Mais non! C'est tout près!

Dromen *gaat helemaal los bij gedachten aan franse les Clown Tong uitsteken *

Nee, zonder gekheid, denk dat je wel wat meer nodig hebt dan een cd met vakantiezinnen *LOL* Veel succes met het behalen van je E- rijbewijs en natuurlijk met je franse lessen!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:50

wees gerust.. ik heb een hele deskundige cd frans : van een taalcursus die mn pa in het verleden gedaan heeft.. en nee ik hoef geen stokbrood ofzo en ik neem gewoon jou mee haha.!!!

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:53

Jee, gaaf zeg! Moet je voor zo'n ZOAB-cleaner geen groot-rijbewijs hebben? Wel handig als je dan nu je E zomaar gratis 'krijgt'.

Dat Frans leer je daar vanzelf ook wel. Als je nu 'n beetje basiswoorden leert als avoir/etre enz dan kom je al 'n heel eind. En als je in eerste instantie in ieder geval probéért Frans te praten, zullen de meeste Fransen je echt wel helpen en blijken ze ineens allemaal toch wel Engels te kunnen Tong uitsteken

Heel veel plezier, succes en sterkte met alles regelen en met de voorpret

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 17:40

groot rijbewijs (dat woord word niet vaak meer gebruikt volgens mij ) is je C en E (vrachtwagen en aanhanger achter vrachtwgen)
C heb ik al , e ga ik nu dus halen..

en ik mag de truck alleen met C hanteren maar dan kan de aanhanger niet mee.. en die hebben we wel nodig haha

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:44

O zo. Ik wist niet dat je C al had, vandaar mijn vraag Lachen

Aanhanger ga je volproppen met koffers enzo Tong uitsteken ?
Veel plezier iig

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 18:25

assie schreef:

Aanhanger ga je volproppen met koffers enzo ?
Veel plezier iig


was het maar zo.. geloof dat ik blij mag zijn dat mn koffer meekan... (hoop dat ze berekend hebben dat een vrouw meer ruimte nodig heeft dan een man...)

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:06

Lijkt me wel erg lache naar frankrijk gaan.
Had ik ook wel gewild toen ik nog vrijgezel was.
Nu heb ik een man, honden en een hoop paarden dus kan het niet meer.

Hou je ons wel op de hoogte van je avonturen in Frankrijk Knipoog

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:44

en wat betekent je avoir un baguette s'il vous plaît? ook al weer Haha!

Nou igg vel plezier man!!:D

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 18:08

zucht... ergenis die lessen zeg... recht achteruit gaat als een trein maar een bocht achteruit...
te scherp, te wijd, stoepjes.. aaaargghhhhh
vervolgens vroeg ik eens wanneer ik mn kleding kon gaa halen, had ie al besteld... (hoezo , weet jij mijn maat dan??? )
ja een jas, meer had ik toch niet nodig??

waat???? denk ik toch niet, fff stampei gemaakt en een preek gehouden over de veiligheid van de werknemer en als ie me daar wou hebben hij beter kon zorgen dat het goed gebeurde... (ik krijg dus een complete outfit nu haha)

enfin en dan heb je woensdagmiddag les..
je word sochtens wakker.. doet je raam open en gelijk valt er een hele lading sneeuw naar binnen.......
uhm.....

juist ja...
40 cm sneeuw, mn auto ingensneeuwd en gezien we onderaan een dijk zitten (mn tante en oom dan , daarlogeer ik voorlopig) hoef ik er ook niet aan te denken om omhoog te rijden.. dat betekend achteruit in de sloot belanden...

enfin insturcteur gebeld, hij had al even gereden (geglibberd) en 3 vrachtwagens en een auto in de sloot gevonden waarop hij en ik besloten maa rniet te gaan rijden met de aanhanger en dat in te halen op een andere dag..)
nja dan zit je in de middle of nowhere... grote dijk met sneeuw.. wat doe je dan??????
je eigen zillertal bedenken..
dus hop naar de buren , ski's halen en hoppa met zn allen van boven aan de dijk naar benee over de weg.. ging langzaam en ik had het nog nooit gedaan (skieeen) dus ik hop naar benee als een slak en voelde me weer stoer..
dus toen ging de rest van de dijk het weiland in...
was humor, veel gelahcen
body board erbij (als het met water kan kan het ook met sneeuw) en een pak isolatie als slee en bumper.. hoppa!!!!! glijeen maar!!!

en natuurlijk hebben we tussendoor de gluhwein... en achteraf hot choco met rum...
jaja...zo zie je maar weer.. naar frankrijk gaan heeft ook zn voordelen....

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:11

En heb je al geoefend met plassen? Haha!

Anoniem

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:47

Eigenlijk wel aso hoor Haha! Gewoon gelijk een complete outfit eisen, maar wel goed dat je hem ook gekregen hebt! Tong uitsteken

Stoere verhalen hoor, en je eigen skidorp maken klinkt ook geweldig!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 20:16

ehmm neee.. nog niet geprobeert eigenlijk Bloos Clown

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 19:57

IK BEN WOEST!! PISSED OFF!!!!

of nou ja eigenlijk gewoon erg teleurgesteld...
mn pa kwam net thuis met het vervelende nieuws dat de fransen (het zullen ook geen fransen zijn...) aan het klooien waren en dat het er op neerkomt dat we geen 6 weken naar frankrijk gaan maar waarschijnlijk maar 3 dagen ...
das heel wat minder en ik zie ook mn vrije-trek-frankrijk-in-dagen aan mn neus voorbij gaan..
heb net alles geregeld, grote reistas gekocht want die had ik neit etc etc...
aan de ene kant vind ik het niet zo heel erg omdat ik dan minder van huis weg ben maar aan de andere kant, ik zou zo graag eens frankrijk in willen enzo...
nou is op dit moment niets zeker dus misschien worden het toch nog wel een paar weken maar hier wordt ik schijtziek van.
maar goed ik heb mn contract en ik krijg mn e en dan maarin nederland zoab soppen hoor..

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:11

Balen joh. Je had je er zo op verheugd Ach gut Frankrijk kan zoooo leuk zijn...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:26

wordt het nu helemaal afgeblazen of tijdelijk? Ach gut

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 22:07

het is nog niet duidelijk maar waarschijnlijk word het iig maar een paar dagen en geen 6 weken. baal dr van maar goed , in israel hebben ze ook en contract dus ik kan daar ook nog eens een keer heen haha

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 04:37

wow, dat is echt balen van frankrijk

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 18:48

en het schiet natuurlijk ook niet op als je zakt voor je E ..
nou ja volgende poging beter

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:50

ah oliebol!! waar ben je op gezakt?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 10:28

zelfde als de eerst keer met de vrachtwagen: teveel lef ijdens het rijden maar dit keer te weinig lef met afslaan (ik wacht liever tot ik zeker weet dat ik er tussen pas...)
enfin ik hoor donderdag wanneer ik weeer kan ...

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:54

Dat zijn de mindere dingen!.... je wil t altijd in 1x halen, want t kost een beetje veel geld!

Waar les je? en wat voorn combinatie? (of rijd je op de trailer?)

Te veel lef is iets wat ze niet heel graag zien op de vrachtwagen, opzich ook wel begrijpelijk!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 10:58

bakwagen met wipkar erachter.
en te veel lef, ach zoveel was het niet hoor maar dan wel weer te weinig lef met afslaan, vervolgens ondertussen gaan lopen ouwehoeren over dat hij vind dat vrouwen achter het fornhuis horen... ik ben gezakt op hele flauwe grapjes en zelfs mn instructeur vond het wat raar... ik dnek dat ik wel weet waarom ik gezakt ben... 9meeehn ik ghaat vrouwenhaters...) maar goed ik probeer het gewoon weer. zal ze krijgen..

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Re: Jilleroo goes France!!!!! op de truck!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:01

Zo ingewikkeld ist niet hoor Knipoog Alleen t slagen is ff lastig! Na mijn examen heb ik nooit meer met een wipper gereden, alleen nog maar trailer. Weet eigenlijk niet of ik t nog kan Haha!

Denk ook niet dat mijn huidige rijstijl voldoende zou zijn om te slagen Bloos

Welke rijschool heb je?