Help, mijn vriend is overspannen, wat nu?

Moderators: Leo, Muurp, Dani, Murthul

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rixt_

Help, mijn vriend is overspannen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 16:57

sinds oktober heb ik verkering met een hele lieve jongen, hij is 24 jaar. Nu ging het afgelopen tijd niet zo goed met hem Verdrietig Hij heeft zn voet gebroken en er waren nog een paar dingen die ook al speelden voordag ik met hem had, ondanks dit is hij altijd erg vrolijk en lief.
Nu heeft hij te horen gekregen dat hij overpsannen is, dit had ik niet verwacht, niemand had dit verwacht ook zn vrienden niet. Maar wat moet ik hier nou mee? Ik wil er zo graag voor hem zijn, maar ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan, veel mensen zeggen dat het tussen de oren zit, maar dit geloof ik niet. Volgens mij is overspannen wel erg.

Hebben jullie tips??

17-09-2009 Soes
Met Amber staat de teller op 1133 km :D

ellepel

Re: Help, mijn vriend is overspannen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:05

overspannen is zeker erg, en duurt echt maanden voor je er vanaf bent.,als dat al gebeurt.

belangrijkste is dat je er voor hem bent,luister naar hem, laat hem praten.
in elk geval( mijjn ervaring) niet gaan vertellen wat hij allemaal moet gaan doen.
laat hem lekker zichzelf zijn een tijdje, weer er voor hem, wees lief voor hem ( best belangrijk hoor!)
en zorg dat je zijn maatje blijft.

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:18

Ik sluit me bij Ellepel aan, maar wil het volgende even toevoegen: dwing hem niet tot praten want dan verhoog je de druk alleen maar. Blijf vooral jezelf, want teveel aan hem aanpassen valt op en levert hem mogelijk schuldgevoelens op.

Heel veel sterkte de komende tijd!

:D 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd :D
Het meervoud van lef is leven. Iedereen heeft een gebruiksaanwijzing. Het is de kunst de goede te vinden.
De remedie voor verveling is nieuwsgierigheid. De remedie voor nieuwsgierigheid wil ik niet weten

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-05 12:43

maar het gekke is juist, dat hij aan een stuk doorpraat, soms praat hij el uren achter elkaar? dit klopt toch niet, hij verteld dan veel hetzelfde? Soms wordt ik er wel gek van maar ik houd wel van hem ik hoop dat hijsnel weer beter wordt, maar ook voor mij is dit moeilijk. Hij is zichzelf niet meer Boos!

17-09-2009 Soes

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:55

Hij is zichzelf niet meer maar dat komt wel weer terug hoor! Het duurt alleen even. Vraag hem of je iets voor hem kunt doen. Ik ben zelf overspannen (geweest) en het was vooral moeilijk om alle dagelijkse dingen te doen (even naar de bakker bijvoorbeeld). Verder is het handig als hij goede begeleiding krijgt vanuit zijn werk.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-05 16:19

Bedankt voor de tip, volgens mij weet je pas wat het is als je zelf ook overspannen bent geweest. Op dit moment werkt hij niet meer. Hij doet nu even helemaal niks, hij wil ook niet zoveel zelfs tv kijken is voor hem te veel

17-09-2009 Soes

Euforie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:30

ik kan je adviseren om je sterk te houden en jezelf er niet mee in te laten slepen..dit is mij overkomen en heeft me bijna me leven gekost.. blijf sterk! en succes

C'est la vie <3 v. Don Primaire vm. Derrick.
M1+4

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:27

Passival schreef:
Bedankt voor de tip, volgens mij weet je pas wat het is als je zelf ook overspannen bent geweest. Op dit moment werkt hij niet meer. Hij doet nu even helemaal niks, hij wil ook niet zoveel zelfs tv kijken is voor hem te veel

TV kijken zijn teveel prikkels! Veel te drukke beelden. Maar als je er meer over wilt weten kun je me altijd PB'en. Probeer in ieder geval lekker jezelf te blijven en je eigen dingen te blijven doen en hem steunen. Als iemand gewoon even iets praktisch voor je doet is dat gewoon heel prettig, al is het het plegen van een telefoontje ofzo.

gast361

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:16

Huisvrouw schreef:
Passival schreef:

TV kijken zijn teveel prikkels! Veel te drukke beelden. Maar als je er meer over wilt weten kun je me altijd PB'en. Probeer in ieder geval lekker jezelf te blijven en je eigen dingen te blijven doen en hem steunen. Als iemand gewoon even iets praktisch voor je doet is dat gewoon heel prettig, al is het het plegen van een telefoontje ofzo.

idd! De TV is teveel, zoals je wel bij meer dingen zal ontdekken, zoals er al gezegt wordt, blijf jezelf, steun hem niet teveel maar daar waar nodig is, zit hem niet teveel op zn huid en vergeet bovendien jezelf niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie