Overspannen?

Moderators: Dani, Muurp, Murthul, Leo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Glitch

Overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 20:24

Ik weet niet wat het de laatste tijd met me is.
Om de kleinste dingetjes maak ik me druk, ik barst zelfs in huilen uit als de computer een bestand niet wil openen.
Ik zit bomvol stress, al die dead-lines. Ik kan het gewoon allemaal niet meer aan. Ik wordt helemaal kriebelig als iets niet lukt, ga met dingen gooien, barst in huilen uit, ik wordt helemaal gek?

Ik snap niets van mezelf, ik ben zo gespannen, elk druppeltje doet de emmer overlopen.
Ik kan het gewoon niet meer aan Verdrietig

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

sanderijn

Re: Overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:51

tijd om eens een lijstje te maken:
welke dingen zijn echt belangrijk die moeten gebeuren?
welke dingen en mensen kunnen wel even wachten?
ga rigoreus schrappen in je ' te doen' lijstje, want als je door blijft lopen en alsmaar alles wat 'moet' blijft doen, dan ben je dadelijk echt overspannen en zit je thuis en hebt nergens meer puf voor.
wat ook kan helpen: schrijf elke avond in een boekje op wat je die dag leuk vond:
- aan jezelf
- aan je paard
- aan je vriend(als je die hebt)
- aan je vriendinnen
- aan je werk

het is heel belangrijk dat je alleen opschrijft wat je wel leuk vond!
als je namelijk erg in de put zit en je leest eens door je boekje, ontdek je wat er allemaal ook al weer leuk was aan het leven, en het helpt je relativeren.
kop op Ach gut
en als dit allemaal niet helpt, misschien een paar daagejs vrij nemen...?

soms is het beter om te zwijgen

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 21:05

Bedankt voor je reactie, ik denk dat dat wel eens heel goed kan gaan werken, zo'n lijstje. Want ik heb het idd veel en veel te druk.
Ik denk dat ik eens zo'n lijstje ga opstellen, en de onbelangrijke dingen even laat wachten.
Dat ''leuke dingen lijstje'' is ook een goed idee! Dankjewel. Zie je, op zulk soort dingen was ik zelf nooit gekomen. Wat ben ik af en toe toch blij met de mensen op bokt!
Helaas kan ik niet zomaar een paar daagjes vrij nemen, dat zal mijn coordinator niet zo op prijs stellen jammer genoeg.

Dankjewel! Kusje

Wieke (Ymte x Leffert)

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:11

Tinkelbel schreef:

Dankjewel! Kusje

graag gedaan Knipoog

soms is het beter om te zwijgen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:43

Je kunt eens op www.burnin.nl kijken.
Daar staat eea over stress/overspannenheid/burnout. Ook staan er tips om te kunnen ontspannen ed.

Ben je op zoek naar de handleiding van je paard of hond? Kijk op http://www.handleidingpaard.nl of http://www.handleidinghond.nl
Op zoek naar kvv of gedroogde snacks in de omgeving van Terborg? http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Een plek op aarde waar paarden nog paard mogen zijn: http://www.pferdehof-montferland.eu

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:41

Och, vreselijk is dat!!! Op een gegeven moment kon ik het zelfs niet meer opbrengen om een brood te halen bij de bakker....vreselijk al die mensen in de winkel! Nee.....je kunt het beter even rustig aan gaan doen en flink wat zaken schrappen uit je agenda en gewoon maar 1 ding op een dag doen....dus niet overdag werken en dan 's avonds weer een afspraak ofzo. Gewoon na je werk naar huis, koken eten en relaxen. Veel sterkte en probeer nu op tijd nog te stoppen met je drukke leven want anders heb je het risico dat je net als ik, weken achter elkaar tot helemaal niets meer in staat bent!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:32

"Emotioneel overbelast", noemen ze het ook wel Knipoog
De tips van Huisvrouw lijken mee heel goed om mee te beginnen. Jezelf privé ook niet nog eens belasten, 's avonds lekker rustig aan doen en je verder niet teveel verplichtingen op je hals halen.
Sterkte in ieder geval...

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 21:03

Bedankt allemaal! Ik probeer het nu wat rustiger aan te doen, wat ik nog best lastig vind. Ik vind het ook altijd zo moeilijk om 'nee' te zeggen. Opzich weer een ander probleem. Daardoor haal ik mezelf vaak zoveel afspraken op de hals, dat ik er gewoon niet meer uitkom. Zo vervelend! Ik probeer er wel aan te werken, en wat vaker 'nee' te zeggen, maar ik vind het gewoon erg moeilijk.
Ik probeer nu wat rustiger aan te doen, en wat vroeger naar bed te gaan. Eigenlijk had ik mezelf beloofd nu al in bed te liggen Bloos

Wieke (Ymte x Leffert)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie