Britse vrees voor enorme asteroïde

Moderators: Leo, Dani, Muurp, Murthul

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 17:49

Citaat:

LONDEN - Britse wetenschappers maken zich zorgen over een enorme asteroïde die in 2029 rakelings langs de aarde zal scheren. Zij vrezen dat de zwaartekracht van onze planeet de baan van het object dusdanig kan veranderen, dat het later alsnog in botsing komt met de aarde. Dat berichtte het dagblad The Times maandag.

De asteroïde, met de naam 2004 MN4, passeert de aarde in 2029 op een afstand tussen de 24.000 en 40.000 kilometer. Dat is ongeveer eentiende van de afstand tussen de aarde en de maan. Voor astronomische begrippen is dat een bijna-botsing. Het object kan met het blote oog worden waargenomen.

Hoewel astronomen er zeker van zijn dat de asteroïde ons in eerste instantie zal missen, vrezen zij het effect dat de aantrekkingskracht van de aarde zal hebben. In het ergste geval keert de asteroïde tussen 2034 en 2036 terug en raakt hij de aarde dan wel.

Bron:www.nu.nl

brrr

En wat doet het tussentijd met het millieu, door die zwaartekracht?

_Priscill_

Re: Britse vrees voor enorme asteroïde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:54

Klinkt wel eng zeg

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:54

ach... elk jaar wordt wel weer een ondergang van de aarde voorspelt. Vorig jaar om 14.00 hele afscheidsbrief gemaakt:P. niet serieus hoor. was onder engels. en tja je verveeld je, en er was een leuk krantenbrichtje, dus schrijf j emaar een afscheidsbrief

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 17:56

Maar meestal word dat voorspelt door een groepje aanhangers van 1 of ander wazig geloof of door een of andere sekte Lachen

maar ach, als het zo is zien wel wel, kan het ook nog niet geloven...maar stel...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:59

Deze neem ik dan toch wel heel serieus! De zwaartekracht zal eb en vloed beinvloeden, netzoals de maan dat doet. Ik neem aan dat ze deze in de gaten zullen houden om hun data en gegevens nauwkeurig te krijgen.

- Offline -

Gast998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:12

Ik denk, we zien vanzelf wel in 2029 wat er gaat gebeuren Lachen Ik ga me er niet druk om maken, want ik kan er toch niet veel doen om dat ding in een koersverandering te krijgen Haha!

Lijkt me wel interessant om later te zien wat er allemaal gebeurt... Maar dat zien wel dan wel Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:15

ja ik bener ook niet zo bang voor. Ik kan me er wel heel erg druk om maken maar ikkan er toch niks aan doen. Verder wordt het idd meestal voorspelt door mensen die een of andere sekte aanhangen.
Daar komt nog bij dat een aantal keer inhet jaar wordt aangegeven dat dan en dan de wereld wel zal vergaan.

12344321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:49

Zouden we korte tijd geleden ook al niet vermorseld zijn door een reusachtige astroide?
Ik kan dit soort dingen gewoon niet serieus meer nemen. Ik geloof dat ieder jaar wel weer een groepje sterrenkijkers in paniek schiet om een stuk rondvliegend steen en dan ik diezelfde paniek de wereld melden dat de aardkloot vergaat.

Mocht het gebeuren jammer dan, je doet er toch niks aan tegen die tijd. Knipoog

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:11

Toen een paar jaar geleden gezegd werd dat in 2019 een asteroïde op de aarde zou storten ter groote van de staat Texas zat ik er constant mee in m'n maag. Het idee...Met der jaren heb ik gelukkig wat meer relativeringsvermogen gekregen, als je echt goed nadenkt: de kans dat je morgen onder een auto ligt is groter dan dat we eraan gaan omdat een giga asteroïde op de aarde stort.

Als je ziet hoe snel de technologie zich ontwikkelt, dan kan ik me niet voorstellen dat ze tegen die tijd niets weten om ervoor te zorgen dat hij uit zijn baan richting de aarde wordt gehaald.

Maar beangstigend is het wel als je er lang over nadenkt, maar ook nog zo'n eind weg...

What lies before us, what lies behind us, is nothing compared to what lies within us
.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:28

Om nog enigszins iets te kunnen doen aan de baan van zo'n stukje rots, moeten ze (in deze tijd dus) dit rotsblokje 100 jaar voor de impact al in de smiezen hebben. En dat kunnen ze nu dus nog niet. En daarbij hebben ze nog geen techniek om de baan van dit rotsblokje te veranderen die 100 jaar verweg is.

- Offline -

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie