Toch weer Drenthe....brrr

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Toch weer Drenthe....brrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 15:33

Het lijkt erop dat ik naar Drenthe ga verhuizen, maar aangezien ik een echte randstadter ben, vraag ik me af of daar wel iets te beleven valt...

Kunnen jullie me een hart onder de riem steken en zeggen of daar meer mensen wonen en of het daar gezellig is etc....

Ik vind het een erg lastige beslissing namelijk....

Oh ja, het wordt dan de buurt van Westerbork en Orvelte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 15:35

Je kunt er in ieder geval schitterend buitenrijden!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 15:52

frisse lucht!!!!!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:06

Ik ben een geboren en getogen drentenaar, dus kiek uut wat je zegt, hahahaha! en ik denk dus bij de randstad echt van brrrrrr.
Ik woon niet in de buurt van W'bork/Orvelte, maar Rieja weer wel.
Bovendien, als het dat plekje wordt waar jij het laatst over had, dan is het rpima vertoeven daar!
Je zou niet eens de straat over hoeven te steken om in het bos te komen volgens mij, beter kan haast niet!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:18

k ga d'r wel eens heen te rijden wowie!!! heel mooi gebied Kwijl Je krijgt het je vast wel naar je zin!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:49

Ik ben ook een echte Drent. Geboren in Zuidlaren. Nee niet in Dennenoord Lachen. Tja de mentaliteit van Drenten vindt ik heel goed, maar ze zijn wel gereserveerd voor vreemden, maar toch wel behulpzaam. Ja en leuke activiteiten:
* TT-Assen
* Zuidlaardermarkt
* Oude Ambachtenmarkt Exloo
* Zwientietik
* Heuvorkgooien
* C'est la Vie festival in Emmen
* De gouden Pijl in Emmen
* Concous Hippique Zuidlaren.

Als je echt goed op de buurtkranten let zie je dat er elk weekend wel wat te beleven is.Pling
Laatst bijgewerkt door Yootha op 23-01-02 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 17:02

Ach meissie....Drenthe is zoooo fantastisch...echt, als je er eenmaal woont wil je niet meer terug!
Goed, het uitgaansleven is in Drenthe vast minder spectaculair dan in de Randstad, en als er een hippisch evenement is, dan is het 9 van de 10 keer best een heel stuk autorijden...maar.....
De omgeving is zooo ontzettend mooi.

Er is in verhouding bijna geen criminaliteit, mensen groeten elkaar nog gewoon gedag, je fiets wordt niet zo gauw gejat, je hoeft niet bang te zijn om snachts in mekaar gemept te worden, met dat nieuwe accentje kan je mooi de blits maken wanneer je weer eens in je oude woonplaats vrienden treft, ook in Drenthe zijn er filialen van Hema, VenD, Free Record Shop, hennes en Mauritz, MacDonalds...De gewone radio (538, wat anders... oja, radio Drenthe GOEIEMORGEN!) komt er gewoon door de ether, je kan er nog steeds RTL4 ontvangen, ook daar zijn disco's en bioscopen en restaurants en pizzatenten.
Kortom je zal er een vergelijkbaar leventje op na kunnen houden...maar eh...wie heeft er nu tijd voor die randstedelijke activiteiten als je te paard vanuit je achtertuin het bos in kan trekken......

Drenthe is geweldig. Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 17:04

Vind de verwoording van Dees echt super *LOL*

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 17:10

je hoeft helemaal geen beslissing te nemen!!!!!!?????

doe ik wel voor je!!!!!!

jij naar amersfoort ik naar drente. deal???????????

ha toe nou?????

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:41

oliebol rinus je bent me net voor dat wou ik ook voorstellen Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:33

Wat is er mis met Drenthe!!
Als je een auto hebt, merk je volgens mij weinig behalve voordelen van het wonen hierzo. (hier spreekt ook een geboren Drenste)
Je hebt 'alles' hier ook idd, qua winkels etc. én: ruimte, rust, bos (wat is er trouwens zo bijzonder aan ons bos, leg mij dat eens uit mensen!!!).....maar er zijn ook mensen (stadters) die hier niet kunnen leven, te veel gezeur en gedoe en afzien (tsja, 's winters merk je hier wel wat meer dat het koud en nat is), maar dat kan ik me niet voorstellen!

Ik woon idd bij Beilen (dezelfde gemeente als W'bork) - zeg maar tussen Beilen en Smilde, vlakbij Hijken. Het huis van onze buren staat btw te koop Lachen

Succes met je beslissing!

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 21:40

Haha! Ik voel me een beetje een scheiterd na al deze berichten hahaha
"hoe kan je nou twijfelen om daar te gaan wonen???"

Ja nou ja, kan t ook niet helpen, maar dit geeft me wel goeie moed!
Eerst gaan we daar een keer kijken, en als de financiele rompslomp rondgebreid kan worden, heeft Drenthe er misschien een westernmanege bij, maar dat horen jullie dan vanzelf wel Haha!

Maar ik zal even melden hoe ik het vond, als ik geweest ben, okay? Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:46

Even serieus, wil je echt een manege beginnen? Dat huis hier naast ons daar zitten twee grote schuren bij waar een binnenbak in gemaakt zou kunnen worden. Je kunt me evt. mailen als je meer info wilt.

Maar.....ben je hier echt nog nooit geweest?
Als je dan wilt rijden hier, is het leuk om dat in het "Sterrenbos" te doen (bijvoorbeeld beginnen bij de parkeerplaats van de radiosterrenwacht, dan heb je echt een geweldig bos, daar ben ik zelfs van onder de indruk! Knipoog )

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:57

heej mag ik ook nog even meedoen met het Drenthe Promo Team ?
Ik woon er dan wel niet, maar ik rij er wel vaak in het bos... Haha! en het bos in drenthe is erg mooi Tong uitsteken }>
En als je in Drenthe woont woon je ook niet zo ver van Groningen af en wij hebben BOMMEN BEREND (28 aug. concours hippique Tong uitsteken ).
Maar goed, ik ben nu een beetje aan het doordraven.

Serieus, als ik jou was zou ik heel erg blij zijn dat ik deze keus zou krijgen, na een tijdje wil je niet anders meer.