Goois natuurreservaat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-01 01:44

Misschien een suffe vraag, maar heeft iemand enig idee hoe het gaat aflopen met die prachtige Schotse Highland Cows die vrij rondlopen in het gebied tussen Soest en Hilversum? Ik heb daar vorig jaar gereden en mijn paard en ik stonden toen ineens oog in oog met een paar moederkoeien met kalfjes. Ik vind het zulke mooie beesten, moet er niet aan denken dat die straks ook 'geruimd' worden...

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 08:28

er is al wel een wilde kudde (dacht schotse hooglanders maar kunnen ook andere zijn) geruimd in de buurt van Olst. Maar weet niet of ze dat bij alle kuddes gaan doen.
Hoorde ook geruchten dat staatsbosbeheer illegaal wil gaan enten. dus ik weet t niet we zullen wel zien. enten is nu denk ik ook al telaat, er is een incubatie tijd van een dag of 3

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 19:25

Nou inenten werkt toch wel voor verdere verspreiding wel eerst goedcontoleren of een beest het heeft of niet

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:26

eh Karin, het zijn geeneens schotse hooglanders.. het zijn galloways... staat wel op het bordje, maar hooglanders zijn voskleurig (om ff bij de paarden te blijven) deze zijn limosin kleurig... Zijn wel heel gaaf idd... Heb het verhaal in de Volkskrant gelezen... gadsie... wat smerig... over die hooglanders in de driehoek die werden afgemaakt...