ff een ladies schoonheids probleempje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 09:20

als ik me scheer/onthaar (benen oksels bikinilijn) krijg ik steevast jeukende rode bultjes. Scheren met mesjes en schuim, scheren met mesjes zonder schuim, scheren met ladyshave, onthaarcreme, altijd het zelfde verhaal.
HELP


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 09:49

je kunt je huid kalmeren met speciale balsem voor na het scheren, soort after shave dus. je kunt ook de AS van je man doen, als die lekker ruikt.
Maar vooral blijven scheren en niet zo als ik gaan epileren. Ik dacht lekker makkelijk dat hoeft niet zo vaak enzo. Maaruh, ten eerste doet het verschrikkelijke pijn en ten tweede is mijn huid helemaal naar de ratsmoedee. Het gaat nu eindelijk een beetje de goede kant op.
Dus dames: niet epileren op een gevoelige huid!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 09:57

Dat komt door dat je tegen de haargroeirichting inscheert. Dan druk je als het ware de haartjes naar binnen waardoor die bultjes onstaan. Heel vervelend. Kan je dan niet beter ontharingscrème gebruiken tot dat je poriëen weer zijn gekalmeerd?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 10:13

maakt niet uit, al scheer ik bij wijze van spreke een jaar niet, zodra ik ga ontharen (ook met creme) krijg ik rode jeukende bultjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 10:21

Gebruik je wel een scheelgel die voor gevoelige huid is? Ik krijg het wel als ik schuim gebruik, maar niet met gel (Gilette, ik pik het gewoon van Dick, hihi!) Enne, altijd een vlijmscherp mesje gebruiken, als het mesje bot is irriteert het veel harder!

Sonja.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:03

stef ik heb precies het zelfde!!! iegenlijk weet ik niet wat ik eraan kan doen maar tcoh slim om het eens te vragen. vooral bij mijn bikinilijn is het erg!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:06

Ik krijg ook van die jeukbultjes, maar na 1 dag trekken ze weer weg. Ik onthaar mij dan meestal 's avonds, dan zijn ze 's morgens al een stuk weggetrokken!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:09

wat bij mij heeeeeel erg helpt..
(keb er nu helemaal geen last meer van)
scheren met schuim en als je klaar bent gewoon ijskoud water over je benen, bikinilijn en oksels gooien..
okee ff nie zo'n heel lekker gevoel maar je haarzakje sluiten dan (ofzo iets..)

tis wel t proberen waard!!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:28

na een of twee dagen ff scrubben schijnt ook te helpen, die bultjes zijn haartjes die onder je huid groeien, wat de huid gaat irriteren. om dit te voorkomen kun je scrubben

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:39

Wat ook heel erg scheelt, is als je mesjes gebruikt waar zo'n 'zachtheidsstrookje' (geen idee hoe het heet) op zit. Dat laat dan een spoor van aloë vera of ander spul achter op je huid. En ik scheer m'n benen en oksels altijd onder de douche. Dan kan ik zelfs na het douchen meteen weer deo gebruiken zonder dat het pijn doet! Nooit last van rooie bultjes trouwens, nooit gehad ook. Ben ik ff blij... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ellen05, Geerten, Hicaria, IASCrawler, Ik_is_Ik, Karmandi, LiDi, MarJon, Marlou91, Nescio18, Petra_O, Plus_en_Min, tengeltje11, xAlice en 162 bezoekers