Jagers: Bah!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Jagers: Bah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-01 18:56

Afgelopen weekend waren ze er weer: De Jagers....
Bij ons in de buurt zitten veel hazen en konijnen en die worden nu dus afgeschoten.
Ik heb er een heel dubbel gevoel over:
Aan de ene kant wil ik het liefst de natuur zijn gang laten gaan en vooral niet jagen. Dat geknal en die in paniek wegrennende dieren: Afschuwelijk!!
Aan de andere kant besef ik ook dat als mijn paard in een konijnenhol stapt en daardoor zijn been breekt ik alle konijnen in de buurt een "Flappie-kerstfeest" toewens. En als de vossen, bij gebrek aan beter, zich gaan storten op mijn katten dan hoop ik ook dat ze heeeel snel de wereld gaan bekijken als bontkraag om de hals van een rijke dame....

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 19:35

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:51, in het totaal 1 keer bewerkt

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 19:43

Ja wij hebben ook de jagers in het land. En ze brengen rond de kerstdagen altijd een dikke taart. Eigenlijk is dat het mooiste ervan *LOL*

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:09

Tja, ik woon midden op de veluwe, en daar wordt ook heel wat afgeschoten. Laatst had ik een heerlijke bosrit gemaakt van een paar uur. Heerlijk! Helaas werd dat vergald toen ik een paar jagers tegenkwam met een reetje en wat konijnen over de schouders hangen...

Maar ja, that's live...

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:36

bij de buurt van norbert en gijsje word er ook geschoten en ik heb er maar 1 mening over en dat is dat ze dat niet moeten doen!
als er te veel mensen zijn worden die toch ook niet afgeschoten Scheve mond\
tja zo denk ik erover ik ben namenlijk een enorme dierenvriend en het liefst wou ik dat geen enkel dier doodgaat maar ja het gebeurd

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:54

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 21:52

greetje schreef:
Ja wij hebben ook de jagers in het land. En ze brengen rond de kerstdagen altijd een dikke taart. Eigenlijk is dat het mooiste ervan *LOL*


Deze jagers zijn goede kennissen van ons en jagen alleen of met zijn tweeen dus niet in grote groepen. Jagen doen ze alleen 's avonds of 's nachts en niet als de paarden en pony's in de wei lopen. 's Nachst staat alles binnen en dan gaan ze jagen.