geloven jullie in de hemel ed. dus leven na de

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

geloven jullie in de hemel ed. dus leven na de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 15:02

ik denk dat er zeker iets is, ik weet niet of de gene het zo beleven als dat ze het hier op aarde hebben beleefd, maar ik denk dat er echt iets is.

En jullie ?

ff titel aangepast
Laatst bijgewerkt door Waventy op 15-12-01 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 15:08

Ik denk zeker dat er iets is, anders is het zo erg nutteloos niet waar. Ik geloof erin dat je een aantal malen op aarde komt in steeds andere levens waarbij je een bepaald leertraject door maakt. Maar precies zullen we het nooit weten lijkt me.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 15:21

Ik geloof wel in een soort hemel ja, niet met zingende engeltjes ofzo, maar gewoon een mooie plek waar je uit kan rusten van je leventje op aarde (zal wel nodig zijn, I suppose Haha! ) Ik weet voor mezelf niet zeker of ik nou in reincarnatie geloof, vroeger geloofde ik er wel in, om zelfde reden als astridh, maar nu ... ik weet het niet zeker.

Wat ik nog wel even wou zeggen, ik vind dit een interessant topic, maar ik denk dat je bij onderwerpen als dit goed op moet letten dat je geen anderen kwetst, hun meningen afkraakt of belachelijk maakt. Niemand weet het zeker, het is iets dat je gelooft en iedereen maakt voor zichzelf uit wat of hij gelooft!
Ik zeg niet dat dat in dit topic gebeurt of zal gaan gebeuren, maar heb het zelf wel eens op school meegemaakt en dat was best vervelend voor een aantal mensen, vandaar dat ik het er even bij schrijf.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 16:05

dit is ook helemaal niet begonnen om mensen ed af te kraken denk dat ik discussie beter weg kan halen anders krijg je idd ruzie, en gekweste personen.

thnx voor het er op wijzen eigelijk Lachen

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:31

Heeft dat ook niet te maken met respect? Ik weet het nog niet zo zeker of er wel iets is hierna. Ik wil ook niet beweren dat er niks is.
Iedereen is vrij om erin te geloven of niet, wat mij betreft. Laten we de mening van elkaar respecteren.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:57

nee nee!! ik zeg toch ook 'interessant topic' en ik weet dat het niet bedoeld is om af te kraken, ik wijs er alleen op dat 'men' op moet passen dat je mensen met dit soort onderwerpen sneller kan kwetsen. je moet het topic helemaal niet weghalen, joh, tenminste voor mij niet

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:16

Ik denk wel dat er iets is,kan me niet voorstellen dat als je dood gaat alles zo opeens over is, dat je opeens niet meer bestaat. Ben alleen bang dat er maar een manier is om er achter te komen..Ik ben niet gelovig, maar geloof wel dat er meer is dan dat wat wij kunnen zien. Als je naar de film Discovery of heaven gaat, dat vind ik wel een heel raar idee. dat iemand hierboven alles regisseert en het makat eigenlijk niet uit wat je doet, want het lot is toch al voorbestemd. Na het kijken van de film was ook een van de enige keren dat ik in het donker in m'n eentje over het enge industrieterrein ben gereden, het is toch al bepaald of ik aangevallen word of niet...
Vind het allemaal wel interessant om over na te denken, maar daar zal het voor iedereen wel bij blijven..zekerheid heb je waarcshijnlijk nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:32

Ik ben ook niet gelovig, wel zo opgevoed, maar zie die verhaaltjes die ze vertellen niet zo zitten.

Wel geloof ik dat er meer tusen hemel en aarde is.
Ik geloof ook dat er een hiernamaals is, hoe percies weet ik natuurlijk ook niet.
Ik geloof ook dat we allemaal iemand bij ons hebben van "gene zijde" om ons te helpen, beschermen.
Dat geeft mij vaak ook wel een beschermd gevoel.
Ik ben wel een beetje een "zweverig" typje maar dat is ook helemaal versterkt toen ik een magnetiseur in een halve minuut kon zeggen wat Kawa vorig jaar had en de veearts er al een uur mee bezig was geweest en nog niks wist.

Die man heeft mij ook dingen verteld o.a. over mijn overleden vader.
Dingen die hij niet kon weten en toch maar ff zei. Een hele aparte ervaring is dat!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:54

Misschien wel. Maar ik weet het niet, misschien kom ik in mijn volgende leven wel terug als paard??? Lachen

Play Like A Man, Win Like A Woman!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:12

Er is zeker wat, maar wat Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:21

ik geloof wel dat als je dood bent, je weer opnieuw geboren wordt om steeds nieuwe dingen erbij te leren. En als je na een bepaalde tijd genoeg geleerd hebt je dus dood blijft zal ik maar zeggen, maar wat Imposante zegt denk ik niet van dat dat waar is want volgens mij kun je niet van mens naar dier en niet van dier naar mens, maar dat weet ik niet zeker!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:30

Ik weet niet wat ik moet geloven. De een zegt dit en de ander dat. Ik weet dat er iets na het leven is, en ik denk ook wel een soort reincarnatie. Maar ik denk dat je er zelf voor mag kiezen en dat je geheugen voor het grootste deel gewist wordt. Een soort men in black actie zeg maar. Je behoud wel je iq, zodat je, net als flubke zei, meer bij kan leren. Maar als je er niet voor zou kiezen om terug te willen keren, dan denk ik dat je in een 'soort hemel' terecht komt. Niet zoals deze in de bijbel is beschreven, maar wel zoiets

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:49

Ik denk in ieder geval dat je ooit eens geconfronteerd wordt met je slechte daden en zonden. (Als je dood bent???) Ik geloof ook dat je lichaam iets is waar je inzit, net zoals een koekje in een pak zit. Als je dood bent is je lichaam op, maar jij bent er nog wel. Alleen kun je niet meer in je lichaam dus moet je ergens anders heen....maar waar???
Ik geloof trouwens niet echt in god ofzo, zoals t in de bijbel beschreven staat. Alhoewel er op de hoogste berg van de wereld wel resten zijn gevonden van een oude boot (Ark van Noach????). Nouja, niet te veel over nadenken, je komt er vanzelf wel een keertje achter. Maar er is in ieder geval iets, wat heeft het anders voor zin om nu te leven???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annika__ en 160 bezoekers