Computerexperts,wat is kernel32.dll?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 15:10

Ik moet contact opnemen met mijn leverancier als dit probleem zich weer voordoet Verward
Heb de pc opnieuw opgestart en nu blijft de foutmelding weg?Gewoon doorgaan of wat staat me te wachten?

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:12

gewoon doorgaan, niks aan de hand, krijg je wel vaker als de pc vastloopt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:37

Dat heb ik met rundll32 ofzo. Komt ook elke keer in beeld met opstarten.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:39

Start, Uitvoeren (of Run) en dan SFC intikken, soms kun je daar nog wel eens wat mee herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:54

Ik heb gisteren op de pc van mijn ouders een virus verwijderd, dankzij de telefonische hulpdesk BartVB Lachen

Dat ging om een virus w32.badtrans.b@mm of iets van die strekking, en die zet het programmatje kernel32 op je pc. bij die pc waren er ineens 2 te vinden, kernel32.dll die moest blijven staan, en kernel32.exe en dat is dus het "foute" geval. Dat moest ik een andere naam geven, en op de pc van mijn ouders heet het nu "kerstbal" Haha!

maar goed, dat was dus een verhaal in de trant van computerblonTje fixed virus Haha! Je kunt even kijken of kernel32.exe erin staat, en aan de hand daarvan stappen ondernemen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:57

Op http://www.virusalert.nl (onder hot items) kun je een heel handig dingetje downloaden om te kijken of je besmet bent met dat badtrans ding en daarmee kun je 'm eventueel ook weg halen. Dat is pas echt virusverwijdering voor beginners!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 17:29

kernel32.dll is een van de belangrijkste onderdelen van windows. Als dat ding plat gaat (meestal door een programma dat zich heeeeeeeel erg misdraagt maar vaker nog door rare hardware) dan is er dus iets heel erg niet goed Haha! Maar kan een incidenteel iets zijn. Anyway, dat Badtrans virus maakte een kernel32.exe aan, da's een heeeeel ander bestand. Die kernel32.dll melding is redelijk 'normaal'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 17:36

He, en ikdacht eens iets zinnigs te melden Frusty Haha!

vind het toch tijd worden voor een blonT-smiley Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 18:15

hihi ik heb McAfee en dus is het badtransvirus niet ver gekomen op mijn pc.
Gelukkig net op tijd mijn DAT versie ge-updated voor het allernieuwste virus .
Kernell was weer iets nieuws voor mij. Wel belangrijk dus .
Ik krijg er grijze haren van Frusty

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 18:26

Citaat:
Op 2001-12-06 14:37, schreef Cody:
Dat heb ik met rundll32 ofzo. Komt ook elke keer in beeld met opstarten.




Dat heb ik ook, bij mij komt het doordat ik een dll-bestandje in m'n windows-directory heb staan die oneigenlijk gebruik maakt van het geheugen. Ik kan het bestandje niet handmatig verwijderen, dus ik ga het binnenkort even proberen via dos-prompt/bios/compaq recovery cd. Als het me lukt laat ik je het wel weten Knipoog

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 12:17

Die melding had ik gister op mijn werk ook met opstarten maar hij starte gewoon op mijn pc en nu had ik die melding niet met opstarten.