Kan je een kat ook iets leren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 21:44

En dan vooral leren niet haar nagels in mij te slaan?
Pubertijd, dat is het waar Ukkie bijzonder last van heeft op het moment. Boos!
Ik ben nu op het punt dat ik me weer herinner waarom ik ook alweer niet van katten houd..
Frusty

Ik ben dol op haar hoor, geen kwaad woord over mijn poezebolletje. Ze is dol op de hond, dol op mijn vriend, dol op mijn neefje van 3 en mijn nichtje van 1 en zelfs dol op mij.
Ik word er alleen niet goed van, ze zit iedere keer in mijn nek. Dat geeft op zich niets, maar ik heb de lange rode krassen van boven naar onder op mijn rug. Niet goed dus! Boos!
Heb dus al een tijd geleden besloten dat het afgeleerd moet worden. Als kleintje is het schattig, als grootje niet meer.
Dus consequent iedere keer uit de nek halen, maar zij blijft consquent proberen. Extreme duivel

Hoe doe ik dat nou?
Kan je ook een kat leren haar nageltjes ingetrokken te houden? Dat is teveel gevraagd zeker he? Haha!


Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 21:46

Nee volgens mij slaan katten altijd hun nageltjes uit en weer in, melken heet dan ofzoiets.
Ik denk niet dat je het nog kan afleren, maar als je heel veel geduld hebt lukt het misschien wel.

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 21:58

Ik heb onze kat 'geleerd' dat als ik haar oppak dat ik haar na een paar seconde weer neerzet, ze vondt het oppakken namelijk helemaal niet fijn en wilde snel weg uit m'n armen.
Nu kan ik haar oppakken waneer ik maar wil, en ze blijft heel rustig zitten omdat ze weet dat het toch niet zo lang duurd.

Ik wil haar nu ook leren om mij kusjes te geven, maar dat vindt ze geloof ik niet zo leuk om te doen Haha!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 22:11

Felice, melken doet ze niet hoor, ze mept gewoon haar nagels vol in mijn vlees. Om zich vast te houden of omhoog te trekken. Neuh, dat melken doet ze weinig en dat merk je amper. Zo kleinzerig ben ik nou ook weer niet Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 22:19

Ik heb Lukkie leren voetjes geven. Erg leuk maar soms onhandig. Aangezien hij mij 's nachts ooit een pootje geeft op mijn wang omdat meneer zin heeft in een hapje.

Geef ik geen aandacht dat zet ie even (zachtjes) zijn nagels in mijn wang.

Maar het is wel heel schattig.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 22:28

Misschien werkt een krabpaal..
En toch, consequent uit je nek halen Haha!
Ook al doet zij net zo consequent weer hetzelfde, jij bent waarschijnlijk net iets consequenter *LOL*
Veel succes

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 22:49

Inderdaad, een krabpaal, en anders de plantenspuit. Maar wel goed richten, niet op jezelf, dus!
En verder kun je een kat over het algemeen niet zóveel leren. Ik heb zelf 3 van die schatjes, waarvan er 1 van zichzelf redelijk opgevoed is, (komt bijna altijd als ik roep, springt niet op het aanrecht, etc., probeert hooguit mee te eten als je ijs eet) en Dikkiepoes heeft geleerd dat ze ook niet op het aanrecht mag, maar verder gaan ze toch wel zo'n beetje hun eigen gang. Maarja, daarom ben ik er ook zo gek op! Het zijn wel superlieve knuffels, hoor. Lovers

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 09:38

Mijn kat ging altijd op de bankleuning zitten dus had ik mijn kat geleerd als ik "hoog" zei dat ie dan zo omhoog moest met zijn voorpootjes en dan op mijn schouders leunen, en het werkte echt!! Lovers
dan ging die ook helemaal kopjes geven enzo!
Party!!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 11:44

Je kan een kat zeker wel een hele hoop dingen leren hoor. Mijn kat die geeft pootjes en zit op commancdo. Maar ik heb nu hetzelfde probleem als jij een beetje, want dat pootjes geven doet ie ook als jij iets hebt wat hij ook wil hebben/eten. *au* eerst zonder nagels en als je hem wegduwd of negeert gaat hij zijn nagels in je been zetten. Dat afleren van in je nek te kruipen is vrij moeilijk want een kat die we vroeger hadden (zij is op 19 jarige leeftijd overleden) hadden we als klein katje geleerd langs je been omhoog te klimmen. Bij een katje van een paar gram is dat 'cute', bij een kat van 5 kilo is dat zeer pijnlijk, ze was echt beledigt als je haar probeerde tegen te houden.. Het enige wat helpt is als je haar het woord 'zachtjes' of 'au au' aanleert (Niet dat mijn kat zich daar af en toe veel van aantrekt, maar in zekere mate helpt het wel)

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:20

Gewoon die kat bij zijn nekvel pakken en goed hard knijpen. DAt is hetzelfde. Als je dat stug iedere keer doet, dan leert die kat het echt wel af hoor. Ik heb mijn katten vroeger ook het een en ander afgeleerd. Ze zijn wel eigenwijzer dan honden, maar het blijft toch een kwestie van de langste adem.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 21:35

Diep ademhalen, volouden en pijn lijden dus!
Op zich luisterd ze heel braaf, gisteravond laat dacht ze in de gordijnen te klimmen. Een flinke gil deed wonderen. Als ik zeg "Uh!" dan kijkt ze me heel schuldbewust aan als ze op weg is naar de tafel, waar ze niet op mag.
Volhouden dan maar he? Een uitdaginkje, hopen dat mijn rug en schouders het overleven Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 22:12

Mijn katten zijn heel slim, die hebben ergens geleerd dat als ze maar lang genoeg en luid genoeg vreselijk dramatisch miauwen, ze dan hun vlees krijgen...... Verward

Ik heb het ze niet geleerd....niet met opzet....
Ze zijn wel heel slim!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Balou_k, Boheme, DotBot, GrapeshotBot, Lugea, Mallow, Mo_86, mvdende, Wenta, YandexBot en 140 bezoekers