Badkamer: ideeen gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Badkamer: ideeen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 23:29

Ik wil mijn badkamer en toiletruimte weer eens een likje verf geven.
Het zijn 2 verschillende (erg kleine)ruimtes.
Ik kan niks verbouwen (aan muren etc dan) omdat het een huurhuis is.

Toilet: toiletpot en een klein kraantje, veder kan er niks in.

Badkamer: wasbak, handoeken kastje en een hoekbadje (nadruk op je, je kan er net inzitten), is gewoon het formaat van een docheplek (vierkant).
Er past geen ander bad in o.i.d.

Het is meer een leuk kleurtje of theme in de ruimtes, mag verschillend.
Leuke felle kleuren is leuk.

Alle ideeen zijn welkom.
Alvast bedankt OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:50

Ik vind lime groen erg mooi in een badkamer,in combinatie met bv een doorzichtig douchegordijn en (nep)planten.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe de rest van je huis ingericht is?

Qua toilet vind ik het altijd wel een leuk idee als je achter de pot zeg maar een plankje maakt,waar je bv een leuk fotolijstje of wat grapige spulletjes kan neerzetten....

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:52

is er een mogelijkheid voor een foto??
dan kunnen we ook een beetje een idee krijgen van de bestaande situatie en hopelijk ook van de lichtinval Knipoog

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:56

ik heb in mijn badkamer als thema 'onderwater' mijn muren zijn lichtblauw (moest van mijn ouders, zij hebben het geverfd) de muren van mijn douche zijn ook blauw(tegels in donker en lichtblauw). verder heb ik pluchen dolfijntjes aan mijn douchedeur hangen, en een opblaasdolfijn hangt aan mijn plafond. verder heb ik hier en daar een beeldje van een diertje in de zee staan. zoiets kun je vb in je badkamer doen. voor in je toilet kun je misschien een kleur nemen die ruimte creeërt, maar welke kleuren dat zijn, moet je eens zoeken op internet of vragen bij je verfverkoper.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:07

Lik verf en een mooie nieuwe lamp doen al wonderen.
Bij tegels kan je toch een leuke sierstreep nemen?

Ik weet niet of jij die leidingen van de verwarming etc. ook in je douche en badkamer hebt?
Daar kan je leuke dingen omheen slingeren, van die nep druiventakken oid, neprozen of andere dingen vastmaken aan een ijzerdraad en dat er om heen wikkelen.

Spotjes in de badkamer, mooie tekst tegels in het toilet?

Het kastje in de badkamer een leuk kleurtje geven of wat sjablonen kopen en bv roosjes erop sjabloneren in dezelfde kleur als je verfje?

Nieuwe handsvaten kunnen ook al een heel verschil maken *op het kastje* ze hebben tegenwoordig echt hele leuke.

Nieuwe kranen en wc rollenhangers?

Als je alleen het kleurtje wilt veranderen gewoon een lekkere frisse kleur nemen, scheelt al de helft.
Kan je altijd toch deurknopjes en sjabloontjes in bijpassende kleuren doen.

FOTO'S Haha! Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:33

Ik heb bij de Xenos zo'n slinger van nep-klimop gekocht en die heb ik strak om de spiegel gelegd. Verder hangt er een reddingsvest dat ik ooit in een tweedehands zaakje heb gekocht en ik heb er een soort metalen 'ladder' neergezet die een tijdje geleden in de aanbieding waren bij de Ikea (met haakjes om iets aan te hangen en je kunt er handdoeken overheen hangen om te laten drogen). Er ligt ook nog ergens een opblaasdolfijn. Net genoeg om de badkamer wat 'op te leuken' en toch niet te overheersen.

Toen ik nog met een vriendin een flat deelde, hadden we de toiletmuren behangen met gratis kaarten die je uit cafés e.d. kunt meenemen. En in mijn studentenhuis heb ik ooit de muren van het toilet lichtgevend groen geschilderd, het was zo'n donker hok.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:29

ik heb mn badkamer ook een keer vaag groen geschilderd, maar elke keer als ik smorgens in de spiegel keek dacht ik dat ik doodziek was!!!!

Lichtblauw altijd leuk, maar ook leuk is een brede baan (kan ook schuin) in een felle kleur. Je kan ook een tropische badkamer maken (onderwater is al zo vaak) met bloemenslingers en vrolijke kleuren.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:24

ik zou de kleuren heel licht houden omdat je zegt dat je ruimtes zo klein zijn! als je de tintel heel erg licht houd maak je de ruimtes groter! je badkamer kun je misschien een frisse zee tint geven met een paar kleine bootjes als accessoire met een beetje zand en schelpies, daar kun je allemaal genoeg van vinden bij de blokker of anders tweedehandszaakjes!! de wc kun je al veel doen met een leuke wcbril en een hangertje + borstel

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:01

Ik heb helaas geen foto's ervan.

Tegels die er nu inzitten zullen er niet uitgaan, die zien er nog goed uit (wand wit).

Ik zal zo even opmeten een een tekeningetje op de computer maken van hoe het erui ziet.

Maar veel kan er dus niet in.

Oja, het kastje is van metaal (grijs/zilver) en is gewoon open waar je van die rekjes inschuift.


Maar ik zal vanavond een tekening plaatsen....


De rest alvast bedankt voor de tips OK dan!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:23

Mijn toilet had witte tegels tot de helft en de rest van de wc heb ik appelgroen geverfd. Iedereen die mee had geholpen in het huis, wilde ik een handafdruk laten zetten op een gekleurd vel en daar een groet of gedachte bij laten zetten en die inlijsten en ophangen..

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:01

Ik heb bij de xenos een supergeinige wcbril gekocht (zo'n doorzichtig blauwe met visjes en schelpjes en koraal enzo...

Dat fleurt ook al een heel stuk op.
Leuke badmat/wc mat in bijpassend kleurtje, likje verf en klaar is kees...

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:05

Het is niet geheel in verhouding getekent.
Maar de maten staan er bij, van de muurafstanden.
Ik zal zo ook nog even een tekening maken van hoe de tegels zitten in de badkamer..

Badkamer:
http://picserver.student.utwente.nl/vie ... erver.jpeg
Maten rechts: dochevlak, deurpost, klein muurtje nog (ter groote van de wasbak op de onderste muur gezien)
Vloer heeft zwarte tegels van 10x10cm, wand witte tegels van 15x15cm

Toilet:
http://picserver.student.utwente.nl/vie ... erver.jpeg
Vloer heeft zwarte tegels van 10x10cm, wand witte tegels van 15x15cm.
Witte tegels lopen tot +/-1 1/2 deel van de muur.

De maten zijn +/-, had geen meetlint maar moest het met een 80cm liniaal doen *LOL*

Hopelijk is het zo goed...

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:26