Geld terug vragen bij vertraging met OV-kaart!!!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Geld terug vragen bij vertraging met OV-kaart!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 17:23

Aangezien ik in de 4 weken waarin ik nu een OV- studenten kaart heb ik al meerdere keren vertraging heb opgelopen van meer dan een half uur, ben ik gaan kijken of je ook hierbij geld terug kunt vragen.
Nu heb ik gevonden op de ns site ( www.ns.nl ) dat je bij vertraging van 30-59 minuten met een OV-studentenkaart 2.27 euro kunt terug vragen.

Verder had ik gevonden dat je je kunt aanmelden bij mijn NS omdaar alle aanvragen voor geld terug snel online te kunnen regelen.
Ik heb me daarbij dus aangemeld, alle stappen goed gevolgd en daarna mezelf ingelogd.

Heel keurig komen daar al mijn gegevens te staan en een vakje met Mijn producten (waarbij ook oer abonnementen word gesproken)
Mijn lopende aanvragen.
En mijn aanvragen bij vertraging.

Nu volgde ik precies de instructies en zou ik bij home (waar ik toen in zat) een link kunnen vinden waarachter dat aanvraagformulier zat.
Ik zou die kunnen vinden bij "mijn abonnementen"
Dit kan ik echter nergens vinden. Ze hebben mij ook niet gevraagd wat voor abonnement (in mijn geval Ov-studentenkaart) ik heb.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nu al zolang bezig maar omdat ik vaak met vertragingen te kampen zal hebben wil ik gewoon mijn geld terug kunnen vragen!

Alvast heel erg bedankt!

NS is ook altijd heel erg duidelijk

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:40

Je kan bij de loketten van de stations de zogenaamde vertragings-formulieren ophalen. Die kan je invullen bij vertraging en opsturen, zodat je geld teruggestort kunt krijgen Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:48

Maar met een studenten OV kaart mag je geen geld terug vragen bij vertraging. Dat 'recht' is van studenten afgenomen op het moment dat beide kaarten 'langer geldig' geworden zijn

Week tot zaterdagochtend 4, ipv vrijdagavond 7 uur.
Weekend van vrijdagochtend 12, ipv vrijdagavond 7 uur.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:51

Ik heb het inderdaad ook via een formulier gedaan, maar ik begrijp dat als het via internet kan, inderdaad veel makkelijker kan. Maar zelf heb ik nog nooit via internet mijn geld terug gegevraagd.

Ik weet wel dat ze een kopie van mijn ov wilde hebben toen, hoe zou dat dan via internet verlopen?

Ik zal eens voor je kijken of ik je kan helpen.

[edit]
Citaat:
U kunt alleen geld terugvragen met het formulier ‘Geld terug bij vertraging’.


Ik denk niet dat je het geld terug kunt vragen via de website?

[/edit]

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 18:10

Ellende schreef:
Maar met een studenten OV kaart mag je geen geld terug vragen bij vertraging. Dat 'recht' is van studenten afgenomen op het moment dat beide kaarten 'langer geldig' geworden zijn

Week tot zaterdagochtend 4, ipv vrijdagavond 7 uur.
Weekend van vrijdagochtend 12, ipv vrijdagavond 7 uur.


Ik zie toch echt op de ns-site deze tabellen staan:

Komt u in aanmerking voor een vergoeding? Kijk bij het door u gebruikte vervoersbewijs of u in aanmerking komt voor een vergoeding.
minder dan 30 minuten 30 t/m 59 minuten 60 minuten of meer


OV-Studentenkaart Geen vergoeding altijd altijd


En in een andere tabel:

OV-Studentenkaart €2,27 €4,54

Dit stond er ook:
Geld terug bij vertraging regeling voor JaarkaarthoudersAls houder van een NS/OV-Jaar(traject)kaart hoeft u geen papierwerk meer te doen om na een vertraging uw reiskosten terug te vragen. De eerste stap is uw aanmelding voor een NS-account (eenmalig).
Na activering van uw account vult u gewoon het online formulier in, drukt op 'verzenden' en uw aanvraag wordt in behandeling genomen.
Voor Voordeel-urenkaarthouders is het online formulier niet geschikt, omdat zij bij hun aanvraag een vervoerbewijs moeten opsturen.
Klik hieronder op de link 'Aanmelden Jaarkaarthouder' voor de eerste stap van uw aanmelding.

Aanmelden Jaarkaarthouder

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:18

Je bent een ov-studentenkaart houder, geen ov-jaarkaart houder. Je kunt dus niet via internet je reiskosten terugvragen. Je zult toch echt die formulieren moeten invullen en opsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:54

Met een OV-studenten kaart kun je geen geld terug vragen. Zou ook een beetje bizar zijn. Dan zou ik binnen lopen met iedere dag 40 minuten vertraging Haha!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:09

Als je je OV niet ophaalt krijg je 15 euro per maand,
maar een paar keer vertraging en je verdient er nog meer mee..
zou beetje raar zijn Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 20:57

Ja, wel een beetje raar maar toch zeiden verschillende mensen dat tegen mij.
Er staat ook echt bij: ov-studentenkaart En dan de vergoeding die je zou kunnen krijgen.
Verder checken ze wel of de treinen daadwerkelijk vertraging hebben gehad dus je zou niet elke dag met 40 minuten vertraging binnen gelopen kunnen zijn Tong uitsteken

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:15

Kan wel hoor, ik heb het al een paar keer gedaan en altijd m'n geld gehad.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:20

Sorane schreef:
Met een OV-studenten kaart kun je geen geld terug vragen. Zou ook een beetje bizar zijn. Dan zou ik binnen lopen met iedere dag 40 minuten vertraging Haha!


Sinds wanneer is dat dan? Ik heb nl altijd geld terug kunnen vragen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:07

Beetje vreemd.. Het kan ook zijn dat ik het nu even niet snap hoor, maar ik heb mijn ov gewoon gekregen omdat ik hbo doe, en zie die ov alleen maar als een extraatje/luxe. Dus snap echt niet hoe je erbij komt dat je geld terug krijgt :S Mara maybe snap ik m nu niet Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:14

Een vriend van mij doet het ook, niet voor het geld, maar omdat hij de pest aan de NS heeft Lachen
Het kan hoor met een OV Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 07:04

Toen ik mijn ov nog had (3 jaar geleden) vroeg ik ook geld terug. Dat kon gewoon.

:evaw:

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:19

Owww dat wist ik helemaal niet dat dat kon met je OV...
Hmmm anders was ik nu al wel rijk geweest

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:07

Bel de NS gewoon even op met je vragen. In mijn ervaring helpen ze je dan heel snel en correct. Ik had vorig jaar een probleem waarbij het niet duidelijk was of mijn kaartjes besteld/betaald waren (door een error op hun website) en daar gaven ze keurig antwoord op.

Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:50

Sylvia schreef:
Sinds wanneer is dat dan? Ik heb nl altijd geld terug kunnen vragen...



Ik heb daar eens naar geinformeerd bij de NS en die vertelden mij dat je met een OV-JAARkaart wel geld terug krijgt maar met een OV-Studentenkaart niet.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:55

Sorane schreef:
Ik heb daar eens naar geinformeerd bij de NS en die vertelden mij dat je met een OV-JAARkaart wel geld terug krijgt maar met een OV-Studentenkaart niet.


Ooooh jawel hoor *LOL*
Geloof me, ik declareer al mijn vertragingen, best lucratief Haha!
Ik heb de afgelopen 3 maanden minstens 75 euro ontvangen (maar dat zat ook een paar keer bij dat ik een kaartje had gekocht in het weekend).
Ik declareer AL mijn vertragingen hoor Haha!
Ik doe her wel op de ouderwetse manier, met de formulieren per post Cool

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:58

Heh? Dan hebben ze mij in ieder geval al die tijd voor de gek weten te houden...
*gaat een hoop formulieren ophalen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:03

Ellende schreef:
Heh? Dan hebben ze mij in ieder geval al die tijd voor de gek weten te houden...
*gaat een hoop formulieren ophalen*


Plingoet mee*

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:07

D'r schijnt volgens mij idd sprake geweest van te zijn (ik dacht ook: sh*t daar gaan mijn inkomsten Scheve mond ) maar ik ben gewoon stug doorgegaan Cool en inderdaad, op die formulieren kun je gewoon de optie OV-studentenkaart aankruisen (en ik krijg nog steeds geld, dus t zal wel goed zijn Haha!)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 12:59

Ja, ik ga ook beginnen hoor!
Het is per keer niet veel geld maar als je bedemnkt, elke maandag 2.27 Tong uitsteken:P
Ben in dez weken op maandag echt nog nmooit zonder vertraging aangekomen. 1 keer bijna 1 uur en 15 minuten vertraging!
Ik zal eens een aantal formulieren gaan halen, kan er nu al minimaal 2 invullen Tong uitsteken

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:31

maak ook ff een stapel kopietjes van je OV dan, die moeten er elke keer erbij namelijk Knipoog

:evaw:

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:57

Idd, dat vond ik 't rottigste, al die kopietjes van die jaarkaart... Maar idd, het kan. Ik heb vooral in de winter van 2002, toen met al die drama's op 't spoor, kapitalen teruggevraagd... Ook wel eens onterecht Bloos Als ik eens een dagje niets terug te vorderen had keek ik of er lijnen waren met een uur vertraging, et voila... Bloos!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:23

Sylvia schreef:
Idd, dat vond ik 't rottigste, al die kopietjes van die jaarkaart... Maar idd, het kan. Ik heb vooral in de winter van 2002, toen met al die drama's op 't spoor, kapitalen teruggevraagd... Ook wel eens onterecht Bloos Als ik eens een dagje niets terug te vorderen had keek ik of er lijnen waren met een uur vertraging, et voila... Bloos!


Bloos! ~~}>

Toch is het wel een manier Schijnheilig