Welke caravan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Welke caravan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 14:26

Roel en ik willen een klein caravannetje kopen voor achter onze Suzuki Samurai, omdat wij vaak weekendjes weggaan.
Nu wil ik het liefst een wat oudere caravan, maar ik wil wel eentje die opvalt Tong uitsteken
Nu heb ik een paar geweldige caravans gevonden, maar ben nou benieuwd welke jullie leuk vinden.

Ikzelf vind deze echt de meest fantastische die er is *LOL*
http://www.spinatweb.nl/mehari/ei/

Maar ik kan ze nergens vinden in Nederland. Weet iemand er ook een verkoopadres van?

Ook deze De Reu uit 1958 vind ik erg leuk, en is ook vrij zeldzaam.
http://www.kapaza.nl/detail/412790/

Ik wil dus gewoon een mini caravannetje waar ik mee opval Tong uitsteken
Iemand tips?

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:54

Ik zou anders eens bellen naar een caravan- en kampeer bedrijf?
Hun weten vaak wel waar wat te verkrijgen is en volgens mij is zoiets gelijkwaardigs zeker te koop in NL, ik heb bij mijn vorige baas (ook een c- en k bedrijf) een poos terug ook zo'n soort wagentje zien staan?
Ik zou even bellen als ik jouw was.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 15:01

Ik heb er iig al een op E-bay gevonden. Maar wel in Duitsland. Weet iemand hoe het methet invoeren zit? Want zo'n klein caravannetje heeft geen eigen kenteken namelijk.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:10

Hoe het met invoeren zit zou ik niet weten maar ik heb afgelopen zomer best regelmatig van die mini-caravannetjes achter kleine autootjes zien hangen in Nederland. Ze zullen dus wel ergens in Nederland te verkrijgen zijn.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:24

Je moet wel heel goed opletten met die oude caravans, wij hebben jarenlang een heel oud kippie gehad, heerlijk caravannetje, maar zo'n vijf jaar terug bleek er toch zoveel aan te mankeren dat het niet meer te repareren viel. Die caravans zijn van een soort hout o.i.d. gemaakt ( of board) en dat gaat op het gegeven moment werken en dan krijg je vochtplekken. Ook zijn de leidingen vaak van een soort rubber en die moeten van koper ofzo zijn. Verder zijn ze nog redelijk zwaar in gewicht, dus als ik jou was zou ik me goed laten voorlichten en hem voor je hem koopt ANWB laten keuren. Ik mis ons caravannetje nog best, maar we hebben nu een grotere nieuwe, dat kan ook met onze auto en daar zijn we ook heel blij mee.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:28

mijn vriend heeft een caravan bedrijf en kan voor je vast wel aan een leuk caravannetje komen en weet misschien dan ook nog wel wat betrouwbare adresjes ...

precies zoals Jet zegt let er erg goed mee op want er zit vaak vocht in die caravans wat een hoop gedonder met zich mee kan brengen...
En dat gaat een vermogen kosten om te laten repareren...

Als je wilt kan ik wel eens kijken of mijn vriend nog iets leuks heeft te staan voor een aardig prijsje voor een bokker Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 19:42

Doe maar Haha!
Het liefst een Dübener Ei Schijnheilig Nee, ik ben gewoon nog steeds op zoek. Had een leuke gevonden op Ebay, maar die prijs rees al heel snel de pan uit Knipoog Een beetje werk eraan vinden we niet erg, als we naar niet door de bodem heenzakken als we er in staan, of dat we een regenbui op ons hoofd krijgen als we liggen te slapen Haha!